Öppen hjälm kontra foppatofflor

flex

New member
Nu måste jag lägga mig i den här debatten och säga vad jag tycker:
I bilen har vi all möjlig säkerhetsutrustning för att vi ska skadas så lite som möjligt vid en ev. olycka, och den används väl av alla hoppas jag??
När vi äntrar vår hoj så ska det plötsligt vara "fritt val", hur f-n rimmar det?
Nej, arbeta för lagstiftning för ryggskydd och integralhjälm och riktiga kläder för hand o fot.
Själv kör jag alltid "fullutrustad" på hojen och gläder mig åt all säkerhetsfrämjande utrustning i bilen. Tack för ordet.
Erich

Tänk till,du säger att vi har all tänkbar säk utr i bilen, jag bara undrar, kör du runt med hjälm , fyrpunktsbälte , flamsäker dräkt , störtbur i din bil, om inte varför, för då sitter du mycket säkrare än utan. Hur tycker du man skall vara utrustad om man kör en äldre cabbe eller en beach-buggy, slår du runt med en sådan är du lika illa ute som volt med mc ,eller.
 
Last edited:

Thruxtonerich

New member
Tänk till,du säger att vi har all tänkbar säk utr i bilen, jag bara undrar, kör du runt med hjälm , fyrpunktsbälte , flamsäker dräkt , störtbur i din bil, om inte varför, för då sitter du mycket säkrare än utan. Hur tycker du man skall vara utrustad om man kör en äldre cabbe eller en beach-buggy, slår du runt med en sådan är du lika illa ute som volt med mc ,eller.

Jag har sagt vad jag tycker, spekulationer och utvikningar från ämnet tillför ingenting.
Erich
 

Efoo

New member
Tänk till,du säger att vi har all tänkbar säk utr i bilen, jag bara undrar, kör du runt med hjälm , fyrpunktsbälte , flamsäker dräkt , störtbur i din bil, om inte varför, för då sitter du mycket säkrare än utan. Hur tycker du man skall vara utrustad om man kör en äldre cabbe eller en beach-buggy, slår du runt med en sådan är du lika illa ute som volt med mc ,eller.

Bilens kaross skyddar ju mer än vad ett mckläderna gör va? Inga kläder på hojjen inget skydd.
 

flex

New member
Bilens kaross skyddar ju mer än vad ett mckläderna gör va? Inga kläder på hojjen inget skydd.

Och ändå förolyckas det så många i bilolyckor. Vem hade ni tänkt kolla om man kör med godkänd utrustning. Vem bestämmer vad som är godkännt.Vad tror du händer i en front olycka med vanlig trampcykel o bil . nä fram för ett överbeskyddat samhälle utan val, kan nog säga att risken att råka illa ut är större på krogen än i mcolycka , vi kanske ska dit i full utrustning så vi undviker skada vid ev överfall. Eller så sitter vi hemma i vår lilla vrå med hjälm på huvudet ifall taket rasar in.:D:D (intergral alltså):D:D. Ska du busspendla mellan trbg-malmö får du vackert stå när sittplatser är slut o hur går det i en olycka i 90km ,stå eller bli hemma , vad gör man.Åker fullutrustad...

PS. vid risk för ras göm dig under köksbordet...........
 
Last edited:

Efoo

New member
Och ändå förolyckas det så många i bilolyckor. Vem hade ni tänkt kolla om man kör med godkänd utrustning. Vem bestämmer vad som är godkännt.Vad tror du händer i en front olycka med vanlig trampcykel o bil . nä fram för ett överbeskyddat samhälle utan val, kan nog säga att risken att råka illa ut är större på krogen än i mcolycka , vi kanske ska dit i full utrustning så vi undviker skada vid ev överfall. Eller så sitter vi hemma i vår lilla vrå med hjälm på huvudet ifall taket rasar in.:D:D (intergral alltså):D:D. Ska du busspendla mellan trbg-malmö får du vackert stå när sittplatser är slut o hur går det i en olycka i 90km ,stå eller bli hemma , vad gör man.Åker fullutrustad...

PS. vid risk för ras göm dig under köksbordet...........

Visst allt är farligt. Men varför utmana ödet? Som jag har skrivit tidigare, kör utan skydd men jag tycker då fan inte synd om er när ni gör illa er!!
 

Efoo

New member
Sucka du , men visa någonsans där jag önskar att du ska tycka synd om mig om jag blir skadad pga mitt klädval.Jag väljer själv o kommer att göra så länge jag får.[/QUOT.

Min tanke är inte att bestämma hur du ska klä på dig.

Tycker bara det är dumt att inte vara mer rädd om sig själv när det finns skydd för att minska skadorna. Det kan ju vara så att det är fler än bara du som kan bli drabbad, t.ex familj som får ta hand om ett vårdpaket...

Jag vet att inte kläderna stoppar mot allt, men de hjälper.
 

flex

New member
Min tanke är inte att bestämma hur du ska klä på dig.

Tycker bara det är dumt att inte vara mer rädd om sig själv när det finns skydd för att minska skadorna. Det kan ju vara så att det är fler än bara du som kan bli drabbad, t.ex familj som får ta hand om ett vårdpaket...

Jag vet att inte kläderna stoppar mot allt, men de hjälper.[/QUOTE]

Håller fullständigt med dig, men som skrivits tidigare allt är ett risktagande,och det är en risk jag tar. Ångrar mig kanske (peppar peppar ta i trä) senare i livet , vem vet .
 

Efoo

New member
Min tanke är inte att bestämma hur du ska klä på dig.

Tycker bara det är dumt att inte vara mer rädd om sig själv när det finns skydd för att minska skadorna. Det kan ju vara så att det är fler än bara du som kan bli drabbad, t.ex familj som får ta hand om ett vårdpaket...

Jag vet att inte kläderna stoppar mot allt, men de hjälper.

Håller fullständigt med dig, men som skrivits tidigare allt är ett risktagande,och det är en risk jag tar. Ångrar mig kanske (peppar peppar ta i trä) senare i livet , vem vet .[/QUOTE]

Risken finns, ha en trevlig helg :)
 

flex

New member
Håller fullständigt med dig, men som skrivits tidigare allt är ett risktagande,och det är en risk jag tar. Ångrar mig kanske (peppar peppar ta i trä) senare i livet , vem vet .

Risken finns, ha en trevlig helg :)[/QUOTE]

Desamma:)
 
Top