Bänkad o Klar
New member
Ja vissa får inte köra 90, men det gör väl inte okynneskrypkörning mer legalt. Äpplen och päron.
Tror du verkligen på fullaste allvar att det handlar om rent okynne
//Jojje
Ja vissa får inte köra 90, men det gör väl inte okynneskrypkörning mer legalt. Äpplen och päron.
Ja, hojarna ska väl klara högre hastigheter, så om det inte finns nåt som hindrar att man håller trafikrytmen så kan det väl kallas för okynneskrypkörning. =) Kan jämföras med de individer som alltid stannar och tjattrar mitt i ingången till affärerna. En frisk männinska hindrar inte andra i onödan och jag tycker det är ett respektlöst beteende som förtjänar en armbåge i mellangärdet. Nja kanske inte, men störande är det.Tror du verkligen på fullaste allvar att det handlar om rent okynne
//Jojje
Ja, hojarna ska väl klara högre hastigheter, så om det inte finns nåt som hindrar att man håller trafikrytmen så kan det väl kallas för okynneskrypkörning. =) Kan jämföras med de individer som alltid stannar och tjattrar mitt i ingången till affärerna. En frisk männinska hindrar inte andra i onödan och jag tycker det är ett respektlöst beteende som förtjänar en armbåge i mellangärdet. Nja kanske inte, men störande är det.
Ja, hojarna ska väl klara högre hastigheter, så om det inte finns nåt som hindrar att man håller trafikrytmen så kan det väl kallas för okynneskrypkörning. =)
Jaja jag erkänner att jag kan ha gjort mej skyldig till ett visst mått av okynnespostning och att min parallell till komapatienterna i entrédörrarna var lite långsökt, skyller på att kaffet är slut.
I biltrafiken har vi i princip samma situation. Här figurerar ofta fordon med t.ex. släp som inte får köra mer än 70km/h trots skyltad 90km/h. -de väljer då rakt inte att försöka hitta några 70km/h-vägar att ta sig fram på.
Jag tror (beträffande hojar) på anpassning beträffande situationen - det fungerar så för bilfolket (vilka de flesta av oss hojåkare också är ).
//Jojje
Möjligt -därom är jag inte uppdateradJag hade för mig att släphastigheten justerades från 70 till 80 km/h för bra många år sedan
Möjligt -därom är jag inte uppdaterad
//Jojje
Detta gäller bromsade släp om jag förstått rätt, men vad gäller för o-bromsat (tidigare var det 40km/h)Jag hade för mig att släphastigheten justerades från 70 till 80 km/h för bra många år sedan
Detta gäller bromsade släp om jag förstått rätt, men vad gäller för o-bromsat (tidigare var det 40km/h)
//Jojje
Dags att du testar dig kanske. Intressant att första frågan är enligt bilden.
Här är två test hos Vägverket: http://www20.vv.se/trafiktestet/Popup.aspx
Du har som vanligt rätt, det är alltid bra med uppdateringar
//Jojje
Känns det igen eller har jag bara haft en väldig otur
//Jojje
Klart är i vart fall att just detta är en av de trafiksituationer man slipper ifrån om man håller ett "eleverat tempo"...
Hampe
Även om just det här inlägget är ett tag sen så var det något jag reagerade på.Dags att du testar dig kanske. Intressant att första frågan är enligt bilden.
Här är två test hos Vägverket: http://www20.vv.se/trafiktestet/Popup.aspx