Visirskydd mot insekter?

Hojkul!

New member
Jahaja, nu kan jag skriva att jag inte längre "lider av" problemet med insektsgegga på visiret. Varför?
Kör numera V-Strom med bra vindskydd från rutan! :)
 

Hojkul!

New member
Då föreslår jag att du gör många andra MC-kollegor en tjänst och tar reda på hur man kan få det till Sverige från dessa länder :) Tack!

Kör lugnt.
 

Bikeman

New member
Johnssons Pledge Möbelpolish Classic är abslout det bästa för att göra rent ett visir. Tyvärr så finns detta undermedel inte att få tag i längre, inte i Sverige vart fall. Tror nog att jag fick köpt den absoult sista förra året från ett företag i Borås och den kan jag lova er att den används sparsamt :)
Har hittat några andra produkter från Johansson men är inte helt säker på att det är samma eller hur man skulle kunna få hem sånt till Sverige
Se länkar.... >
http://www.pledge.com/en-US/Products/Pages/lemon-clean.aspx#1
http://viewitem.eim.ebay.se/Pledge-...ay-Natural-300ml-Ref-341021/221007324691/item

Om det är så att någon som kommer över ett parti eller känner sig manad att köpa hem så är jag med. Kan lätt ta typ 4-5burkar :)

Har även tittat på TearOffs, men det verkar så förbaskat bökigt. Det som skulle vara nåt är ju det som crossåkarna har men hur snyggt är det på snygg Arai, Shoei hjälm då ;)
 

Cyborg

New member
Det borde finnas något liknande medel som är lika effektivt nu när Pledge har slutat säljas?
 

Hojkul!

New member
Det borde finnas något liknande medel som är lika effektivt nu när Pledge har slutat säljas?

Bikeman skrev; "Har även tittat på TearOffs, men det verkar så förbaskat bökigt. Det som skulle vara nåt är ju det som crossåkarna har men hur snyggt är det på snygg Arai, Shoei hjälm då?"

Gå tillbaks en sida i denna tråd så finner du väldigt mycket intressant info.
 

Baggen

Member
Det borde finnas något liknande medel som är lika effektivt nu när Pledge har slutat säljas?

Jeg bruker "Armour All - Armour Paint".

Korreksjon: Det ser ut som om heller ikke Armor Paint er i produksjon lengre, men jeg bruker den flasken jeg har. Jeg tror at dette er det nye produktet:

View attachment 5033

http://www.armorall.com/products/view_product.php?product_id=36&main_group=2&category_index=wash_wax

Jeg har ikke testet dette nye, men kommer til å gjøre det når ArmorPaint-flasken er tom.
 
Last edited:

Bansaie

New member
De går att köpa Pledge Furniture Polish Lemon via Amazon. Köper man en 8 pack kostar de bara knappt 3 dollar styck men jag har inte lyckats hitta fraktpriset till Svedala.

Några som är intresserade av att dela på en 8 pack?

Reklam för nya Pledge lemon :)
[video]http://www.pledge.com/en-US/Media/Pages/PledgeLemonClean.aspx?TB_iframe=false&height=420&width=814[/video]
 
Last edited:

Hojkul!

New member
Oooohh... jag tror jag faller för reklamen... :)
Håll med om att om man nu kan använda det till så många olika material så bör det kunna fungera även till hojen (kasnke även till visiret) på något sätt. (Ja, jag såg också att det var en MC med i reklamfilmen)
Så jag är på! Kom igen nu ni andra som läser denna tråd och vill ha lite "puts på grejorna". En flaska för kanske 30:- törs du nog kosta på dig (och hojen).
 

Bansaie

New member
Så jag är på! Kom igen nu ni andra som läser denna tråd och vill ha lite "puts på grejorna". En flaska för kanske 30:- törs du nog kosta på dig (och hojen).
Fast troligast är att det blir nånstans mellan 40-50kr flaskan, med tanke på frakten, men som sagt jag har inte hittat den exakta fraktkostnaden ännu.
 

Marie

Banned
Eller om ni är söderut, så finns Pledge (fast här heter det Pronto) i nästan varenda livsmedelshall och varenda kemikalieaffär. Bara att bunkra...
 

Bansaie

New member
Hmmm... Hur långt söderut? Södertälje? Köpenhamn? Lissabon?
Tjaa, Marie bor väl i Österike om jag fattat det rätt och det är ju en bit söderut.

Ska själv till Italien i slutet på oktober så jag får väl hålla utkik efter "Pronto" och bunkra om jag hittar.
 

Cyborg

New member
Bikeman skrev; "Har även tittat på TearOffs, men det verkar så förbaskat bökigt. Det som skulle vara nåt är ju det som crossåkarna har men hur snyggt är det på snygg Arai, Shoei hjälm då?"

Gå tillbaks en sida i denna tråd så finner du väldigt mycket intressant info.

Jag har redan gjort det och det handlar bara om olika plastbitar man sätter på visiret, jag är snarare ute efter ett medel.

Jeg bruker "Armour All - Armour Paint".

Korreksjon: Det ser ut som om heller ikke Armor Paint er i produksjon lengre, men jeg bruker den flasken jeg har. Jeg tror at dette er det nye produktet:

View attachment 5033

http://www.armorall.com/products/view_product.php?product_id=36&main_group=2&category_index=wash_wax

Jeg har ikke testet dette nye, men kommer til å gjøre det når ArmorPaint-flasken er tom.

Kanske kan vara något :tummenupp
 

Marie

Banned
Tjaa, Marie bor väl i Österike om jag fattat det rätt och det är ju en bit söderut.

Ska själv till Italien i slutet på oktober så jag får väl hålla utkik efter "Pronto" och bunkra om jag hittar.

Jo för all del, men för att hitta "Pronto" så räcker det med Tyskland.
Kanske lite komplettering till inköpen i gränshandelsbutikerna?
 
Top