Vilken MC skall jag köoa?

cessan

New member
Om du vill ha en prisvärd hoj som är snäll (lättkörd), har lite krut för touring, ej så hög och även ABS så titta på en Honda CBF 1000.
Den finns även i 600 men jag tror att du känar på att välja den större motorn om du vill ha lite packning med mera efter som du nämner touring.
Jag körde ovan nämnda cykel förra sommaren och var väldigt nöjd med den. Anledningen till att jag böt till annan modell efter en säsong med den var just att den var lite för lättkörd och förlåtande för min smak.
Jag hade en 07:a med ABS och gav inga stora belopp för den på firma.
/JH

:) ja just den har jag själv fastnat för i höstas kollar hela tiden efter den på annonser den är helt klart bland favoriterna......
Me rätt ny så det är inte så lätt hittat begagnat:(
Visst är den röda snygg *LER*

TKH

New member
:) ja just den har jag själv fastnat för i höstas kollar hela tiden efter den på annonser den är helt klart bland favoriterna......
Me rätt ny så det är inte så lätt hittat begagnat:(
Visst är den röda snygg *LER*
Det är helt klart en fin hoj, och den röda, givetvis.

DearHunter

New member
Jamen hallå..... snart är det vår och Du har ännu ingen cykel??? :confused:

Det får ju inte bli bara för att Du tvekar om färgen.....det är ju att kunna köra hoj som är det viktigaste.. Resten kan man ändra på sen.. :p
Även omn Du köper dig den perfekta hojen idag för dig så är det inte säkert att den kommer att vara det mot slutet av säsongen.

Köp en hoj som Du kan acceptera förtillfället och som har ABS.

I söndags så startade jag upp min hoj bara för att jag kände behovet av att få höra V-twinnen dunka.... :)

cessan

New member
Jamen hallå..... snart är det vår och Du har ännu ingen cykel??? :confused:

Det får ju inte bli bara för att Du tvekar om färgen.....det är ju att kunna köra hoj som är det viktigaste.. Resten kan man ändra på sen.. :p
Även omn Du köper dig den perfekta hojen idag för dig så är det inte säkert att den kommer att vara det mot slutet av säsongen.

Köp en hoj som Du kan acceptera förtillfället och som har ABS.

I söndags så startade jag upp min hoj bara för att jag kände behovet av att få höra V-twinnen dunka.... :)

Ja det börjar kännas stressigt nu när solen lyser,hua. Jasså är det så verkligen att man måste kunna köra ochså?
Trodde det räckte med färg och snygga kläder! :)

Ja det med ABS känns tryggt sen får jag väl gå på kurser ochså.
Tack igen för goda råd. :)

Goldenhornet

New member
En bra allroudhoj är BMW 650 GS och då helst med den encylindriga Rotaxmotorn. Den funkar bra på grus och asfalt. Låg sitthöjd, ABS bromsar, dricker ca 0,35 - 0,4 L/mil och billig försäkring.

Hej,
Jag funderar på att skaffa en BMW F650 GS senare i vår så med anledning av kommentaren ovan så är jag jätteintresserad av att få veta varför den encylindriga motorn är att föredra?? :eek:
Alla som har erfarenhet av antingen den encylindriga modellen, eller de nyare tvåcylindriga får gärna lägga sig i med synpunkter :)
(Då menar jag fokus på just 650 GS)

DearHunter

New member
Hej,
Jag funderar på att skaffa en BMW F650 GS senare i vår så med anledning av kommentaren ovan så är jag jätteintresserad av att få veta varför den encylindriga motorn är att föredra?? :eek:
Alla som har erfarenhet av antingen den encylindriga modellen, eller de nyare tvåcylindriga får gärna lägga sig i med synpunkter :)
(Då menar jag fokus på just 650 GS)

Hej!

Här hittar Du massor av info:

http://f800riders.org/forum/

Lycka till med ditt val.

cessan

New member
:) Nu har jag DEN
,Hittad,Hämtad och Hetsen är slut Hurra.:) fyra H:n alltså.:D

(Nu är det bara torka gatan med hårfön)

/Cessan

cessan

New member
:) Grattis till fin maskin! När du ändå är ute med hårfönen kan du väl ta alla vägar i Götaland med omnejd? :D

Man tackar och bugar, hmhm?( nog för att jag är snäll men i rättvisans namn kan vi väl ta halva vägen var billiga hårföner finns på ÖB):)

DearHunter

New member
Hade ingen aning om att det fanns en hårfön av märket VFR750 :p

Ja då slog Du ju. Grrrattis till att ha blivit en bajkerGrrll.. står den i lägenheten nu? Känner Du dig...lycklig..?? he, he....grattis.. KUL!.. :D

Batten

New member
Grattis till köpet. Ett bra val! VFR.en var ett av mina val när jag sålde min custom i höstas men det bidde en annan favorit (GSX750f) istället. Välkommen till gruppen som sitter med nyinköpta bågar och bannar Kung Bore.

Mr_Hayabusa

Moderator
Köra på grus kan man göra med alla motorcyklar.

Här får du en fin länk.

Vist går det att köra på grus med VN 800 etc.
Det handlar om kunskap & erfarenhet endast.
Här är en länk till filmklipp från våran kurs.
"Knix på Blandat underlag"

http://www.youtube.com/watch?v=NFSC4EBGr6A

Köp en Motorcykel & välkommen på SMC`s kurser.

//Mats Webbmaster SMC BLEKINGE

cessan

New member
Hade ingen aning om att det fanns en hårfön av märket VFR750 :p

Ja då slog Du ju. Grrrattis till att ha blivit en bajkerGrrll.. står den i lägenheten nu? Känner Du dig...lycklig..?? he, he....grattis.. KUL!.. :D

*SKRATT* Nä men märket melissa finns:) Däremot kan nog VFR:n lufttorka nedre delen av håret när det blir sommar ...WIIIIIIIIE skönt.

Lycklig! Fullkomligt i extas av glädje så jag tackar för grattiset ,har torrkört halva dan .

pulli pulli pulli blåsippan skynda hit/ Cessan

cessan

New member
Grattis till köpet. Ett bra val! VFR.en var ett av mina val när jag sålde min custom i höstas men det bidde en annan favorit (GSX750f) istället. Välkommen till gruppen som sitter med nyinköpta bågar och bannar Kung Bore.

Man tackar ,jag är glad känner mig nöjd.
Ja kan man skrämma honom väck Kung Bore eller ?
Lycka till med din nya ochså:)

/Cessan