VCIM#16, Geiranger

Skye

Kör Mycket!
Internationella Varadero och Crosstourer forumet hade sin årliga träff för 16:e gången i rad.
Givetvis såpass nära och det är inte ofta man får uppleva ett Geiranger med 25 graders temperatur och klarblå himmel uppe på Dalsnibba.

Norge visade sin bästa sida och nu visar jag tillbaka.

 

Cawwa

New member
Härligt Sky!! Snart blir det IRL för mig ... :)
Håller på att förbereda mig för starten imorgon. Blir Preikestolen - Geiranger - Trollstigen. Sedan bär det raskt av upp till Tromsö. Hemresan vete tusan vilken väg jag skall ta. Ingen IBA-körning dock.
Har skaffat mig SPOT så det är möjligt att "följa med" om du vill.
 

Skye

Kör Mycket!
Ha en trevlig tur Cawwa. Vädret ser ut att vara med oxå.
Det du kommer fråga dig själv efteråt är... Varför har jag inte åkt hit tidigare..
 

Ina

New member
"Raskt upp till Tromsö"....Visserligen är det E6-an man kan ta....men det är likväl i Norge...så räkna med att det tar tid...Vägen upp är dock OTROLIGT vacker. Man riktigt ryser när man körs längs Lofotens mäktiga snöklädda toppa...Hem kan jag rekommendera Narvik- Kiruna....där passagen över Abisko med Lapplandsporten o sedan längs Torneträsk är fantastiskt vacker. Själv gillar jag Inlandsvägen 45-an söderut....omväxlande från fjäll med renvarning till lummiga lövskogar. Dessutom passerar man alla de stora älvarna där det är väl värt att pausa och insupa det mäktigt brusande flödet. Kanonväg med möjlighet att dra på ordentligt emellanåt. Trevlig resa.....
 

Kawasaki

New member
Var till Lofoten för en dryg vecka sedan, otroligt vackert, Om du stannar till i Narvik ta kabinbanan upp på narviksfjället (vackert att se) man ser ut mot Lofoten. finns ett fik/resturang där om man vill köpa sig nåt. men räkna med dubbel tid att färdas mot i sverige.
Om du åker E10 neråt från Kiruna stanna till vid ett bageri/fik i byn Poultikasvaara alldeles vid E10 dom har en liten servering som dom säljer dagsfärskt bröd ,bakelser från nattens bakande riktigt gott.
 

Cawwa

New member
Kom aldrig slå långt tyvärr. Fick feber och fick avbryta vid Stenkjer, ligga still och sova ett dygn och sedan återvända så sakteliga hem genom sverige. Men vilket väder! Dock alldeles för varmt för mig och mc-åka. Suger verkligen musten ur en. Gjorde en tur upp till Nordklapp för ett par år sedan genom norge. Bra mycket lägre temperatur. Gjorde att jag orkade bra mycket mer.
 
Top