Vattenkylare + Customhoj varför?

Pandan

New member
Vattekylning fult.
Kanske det. Min åsikt är att custom tex hd mfl bara ser tunga o klumpiga ut. Saknar väghållning och saknar totalt ljudämpning.
Kan inte förstå att man ens säljer skiten.
Ok i USA där de inte vet bättre. Men i Sverige?

Härligt ezzo, jag har ännu mer svårt att förstå att skiten köps dyrt!
 

Moddan

New member
Ezzo, dags att någon lånar dig en typ FatBoy en dag!
- jag hadde nöjet och glädjan för en tid sedan!

Nästan en av mina bästa dagar på MC sedan jag fick körkortet.
- det är annat som är "livet" än bara svänga snabbt


God jul

Är en FatBoy "nästan" en av dina bästa dagar på mc,då ska du testa en Goldwing,då får du GARANTERAT din BÄSTA dag på mc.(Ta inlägget med inte alltför stort allvar)
 

Chopperbyggarn

New member
Jag är nu inne på säsong 28 med hojar som har luftkylda begagnade Harley motorer och har nu inklusive frugans hoj 5 stycken hojar med dessa underbara luftkylda Harley motorer.
Jag har inte alls svårt att förstå varför folk lägger ner dyra pengar på dessa hojar. Det handlar kanske inte om fönuftiga argument, det handlar om att man köper det man tycker om..så enkelt är det.:)

Anders.J
 

Moddan

New member
Jag är nu inne på säsong 28 med hojar som har luftkylda begagnade Harley motorer och har nu inklusive frugans hoj 5 stycken hojar med dessa underbara luftkylda Harley motorer.
Jag har inte alls svårt att förstå varför folk lägger ner dyra pengar på dessa hojar. Det handlar kanske inte om fönuftiga argument, det handlar om att man köper det man tycker om..så enkelt är det.:)

Anders.J

Det var det bästa jag hört på länge.I vår klubb brukar vi ge och ta gliringar om varandras hojar,men alltid med glimten i ögat för det viktigaste är att man själv trivs med vad man har.
 

Pisken

New member
Mmm, vet hur det känns. Suttit i krypande bilkaos i en förort utanför London, 30 grader varmt, stillastående luft, avgaser så det knappt gick att andas. Bägge våra vätskekylda hojar kokade så vi fick stänga av dem mitt i kaoset...HUGA!

Om dom kokade har ni något knas någonstans (trasig fläkt,luft i systemet,för lite vätska etc etc) ... eller mycket hög tomgång

En frisk fullt fungerande vätskekyld motor kokar inte , oavsett väder/hastighet , en fullt frisk luftkyld dito (utan fläkt ala VW eller gamla Puch moppar) stannar ofelbart vid hög yttertemp och "köfart"/stillastående på tomgång eftersom den är beroende av kylning av den passerande luften
 
H

honda cbf 500

Guest
Nu har jag inte läst alla inläggen men jag har hittills gått omkring och trott att en av anledningarna till att tillvekarna mer och mer satsar på vätskekylt berodde på emissionskraven som finns. Jämnare temperatur ger förhoppnings jämnare emissioner. Tittar man på kawaski w800 så är den vara luftkyld och utan oljekylare vilket många av dagens "luftkylda" hojar har. Det verkar som att dagens hojar har mest vätskekylda motorer för driftsäkerheten och livslängdens skull.


Så nu råder ingen tvekan längre i mina ögon att många av gamla klassiska cyklar som honda cb 500 four kan dyka upp i mer eller mindre indentiskt skick som när det en gång i tiden begav sig. (Bortsett från insprutning och modern tändsystem.) Detta gläder mig enormt:p

Så det är dags för honda att få tummen ur "-" och bygga en retromodell av honda cb 500 four och för kawaskis del återstår det att montera en kick på sin w800.

//Amir
 
Last edited:

SuperRetard

New member
Är en FatBoy "nästan" en av dina bästa dagar på mc,då ska du testa en Goldwing,då får du GARANTERAT din BÄSTA dag på mc.(Ta inlägget med inte alltför stort allvar)

Nu tror jag till skillnad från Dansken att jag inte hade uppskattat en FatBoy mer än runt kvarteret. Men jag har kört GuldVinge.. Och jag måste säga att det var bland det läskigaste jag ´gjort. Chassie som en barnvagn och bromsar utan någon som helst känsla, och sen 400 kg på det :eek:.

Jag kan tänka mig att "glida" och släppa tanken på att det är "roligt" att åka hoj. Men jag hade valt en Honda VFR eller nån BMW eller så..
 
Top