Varning för smc school

SwePace

New member
Jag får väl sälla mig till er arma skara medmänniskor och (miss-)brukare. Bengt med flera ledde in mig på denna gravt beroende verksamhet på tuvängen för några år sedan. Tack!!!

Jag har gått från att åka till att köra motorcykel. Blivit som Johan Ö. sa på Sviestad i somras, "KNIX-skadad".

gluffis

Regnmakare
Problemet numer är att jag tycker gatåka är tråkigt deluxe :( Speciellt med min gröna... Däremot är det lite spännande med 80'tals 125 scootern med taskigt med luft i däcken. Då är man rädd hela vägen till jobbet ;)

påK-en

New member
Problemet numer är att jag tycker gatåka är tråkigt deluxe :( Speciellt med min gröna...............................

Känner precis likadant fast jag hara röda hojjar av betydligt tamare snitt! Åker därför till Gelleråsen fyra dar :tummenupp i slutet av veckan, man får köra efter förmåga och dessutom brukar man alltid lära sig nåt och utvecklas lite mer.

gluffis

Regnmakare
Jag har ett par veckor kvar innan det är dags igen :D Blir nog sista gången med sporthoj på gata iaf :D När den gröna är såld så blir det racemotard och härja på dom 3 motardbanorna runtomkring där jag bor :D

SGM

Moderator
Jag klurar på något sammasamma, men behålla sportisen för storbana, och ha en 690 för gata/småbanor. :) I en ideal värld dvs - i samma värld har jag även utrymme för en Trajja Thruxton att åka och dricka kaffe på.

Cicci

New member
Ja du Gunsan... känner ju igen mig i din beskrivning. Var ju bara ett par månader efter dig som jag tog mitt körkort och med tanke på mina nerver så krävdes en å annan körning på både Rörken och Tuvängen innan jag äntligen lyckades med uppkörningen. Den förlösande turen var ju faktiskt en heldag grusvägar på XJ 600:an, med bl a Bengt och Hasse ivrigt peppande. Var livrädd i början av dagen då vi körde in på värsta rullstensåsen, men det var bara att gasa :D.

Jorå visst är man beroende alltid... och det finns ett gäng instruktörer som jag har att tacka för att jag fortsatt med detta, trots ett par missöden på vägen ;)

Frank S

New member
Gröndal känns som den där kvarten där alla dåliga kompisar hänger och leder en i fördärvet. XD

SGM

Moderator
Gröndal känns som den där kvarten där alla dåliga kompisar hänger och leder en i fördärvet. XD

...det bästa är att det är lika illa på endurosidan där, det var där det startade för mig för många år sedan...man leddes in i fördärvet intet ont anandes.
I år blir det comeback där med, måste ha min gröndals-fix regelbundet.

SwePace

New member
Abstinens! Redan abstinens...
Jag vandrar håglöst och hålögt omkring hemma på söndagarna, känner att något saknas, vet inte vad jag ska göra med tiden jag har. Hojarna ligger i respirator respektive vinteride och ställen infettade i klädkammaren. En fräschör innebärande avsaknad av gammal sursvett från ett lagom fuktigt skinnställ från Malung omger min kropp.

Med en klump i magen tänker jag på säsongen som nu är oåterkalleligt slut. Men slaget är ännu inte förlorat då tanken på kommande säsong värmer och ingjuter hopp då jag än en gång kan återuppta det som får mig lätt på foten och varmt välmående. Hoppas att jag kan fortsätta som jag slutade, i en gemenskap och kamratanda som likt ringar på vattnet sprider sig. Hoppas värme och solsken underlättar, även om beroendet gör att regn och rusk trotsas.

Nä fasen! På måndag är det jag som tar med utrustningen till garaget och kör slalom mellan parkerade bilar och pelare. Det är varmt och glest med trafik vid lunch så en friskvårdstimme skadar inte. Undrar om mitt beteende ses som extremt?

JohanLi

New member
En halv lösning på problemet heter dubbdäck, jag kör året runt och en skogsväg en riktigt fin vinterdag är svårslaget så jag undviker på så sätt den grundläggande mc-abstinensen.

Däremot ger avsaknaden av de utmärkta SMC-kurserna bitvis svår abstinens. Tänk om SMC kunde ordna kurser i vinterkörning … :)