Varför köra utan handskar?

-ah

New member
Jag approximerar båda sannolikheterna till noll.

-jag vill ändå dra mig till minnes att det för din del redan har hänt - desbättre utan allvarliga konsekvenser - men det bör enligt känd sannolikhetsberäkning ändå öka chansen att nånting skall hända för din del till 100%.;)

Marie

Banned
-jag vill ändå dra mig till minnes att det för din del redan har hänt - desbättre utan allvarliga konsekvenser - men det bör enligt känd sannolikhetsberäkning ändå öka chansen att nånting skall hända för din del till 100%.;)
eller bli ännu närmre noll eftersom det redan hänt....
Och allvarligt eller allvarligt. En mjälte i tre delar som skvalpar runt i en blodfylld bukhåla kallar en del läkare för allvarligt. Ont gör det i varje fall ännu, både i magen och axeln som jag landade på.

Men för att återknyta till ämnet; Handskar använder jag till 99,9%
/Marie

Last edited:

Victor

New member
eller bli ännu närmre noll eftersom det redan hänt....
Och allvarligt eller allvarligt. En mjälte i tre delar som skvalpar runt i en blodfylld bukhåla kallar en del läkare för allvarligt. Ont gör det i varje fall ännu, både i magen och axeln som jag landade på.

Men för att återknyta till ämnet; Handskar använder jag till 99,9%
/Marie

Hmm...är du allvarlig?
Du gnäller över att du inte strök med för att du har så ont nu efteråt men tycker samtidigt det är onödigt med ryggskydd. Är det en seriös dödslängtan eller bara oförstånd att lära av tidigare misstag?

Och varför så angelägen om att använda handskar? Vad har du för nytta av händerna om kontakten upp till hjärnan inte funkar pga knäckt rygg?

Det finns personer som träffats av blixten ett antal gånger så ditt resonemang om att man löper mindre risk att råka ut för något två gånger håller inte. En del personer råkar oftare illa ut än andra och det beror på helt andra saker än statistik.

Marie

Banned
Och varför så angelägen om att använda handskar? Vad har du för nytta av händerna om kontakten upp till hjärnan inte funkar pga knäckt rygg?

Det gör ganska ont att få en humla eller geting på handen i styvt hundra knutar också, och det finns en viss risk att *det* skulle kunna bli delorsak till en olycka...
/Marie

Avarage

New member
Hmm...är du allvarlig?
Du gnäller över att du inte strök med för att du har så ont nu efteråt men tycker samtidigt det är onödigt med ryggskydd. Är det en seriös dödslängtan eller bara oförstånd att lära av tidigare misstag?

Det finns personer som träffats av blixten ett antal gånger så ditt resonemang om att man löper mindre risk att råka ut för något två gånger håller inte. En del personer råkar oftare illa ut än andra och det beror på helt andra saker än statistik.

Nej, nej, nej! I Marie bor en liten provokatör ser du som inte har något emot att sticka ut hakan lite och se om någon nappar! Vilket det ibland gör! :p

Till sist och syvens så är det väl också Maries beslut, utan att jag behöver lägga någon värdering i det likväl som Marie inte behöver lägga någon värdering i hur jag är klädd när jag åker/kör (vilket hon heller inte gjort)!

Vi kör nog alla för att det är kul och skall självklart bry oss om varandra men ett beslut som annan person fattar och som inte påverkar oss behöver vi inte värdera!

Säsongen är slut snart, för oss som inte kör året runt! :eek:

// Niklas

Keef

New member
handskar

Det är väl för att såna som du skall hitta fel hos allt o alla.......jävla sandlådesnack

Hampe

Skriver massor!
Åtta år gammal tråd, men tyvärr evigt aktuell: Varför kör man utan handskar?

Hampe

Detta var ett inlägg i serien "Decemberchock"

jan-olovj

Active member
Enligt mig är det korkat att köra utan handskar även sådana utan fingrar, åker man i backen och hinner försöka ta emot så är det händerna som tar första smällen. Jag kör aldrig utan inte ens när det är som varmast, handskarna är en del av vår skyddsutrustning.

gundj

New member
Jag sprang i motionsspåret häromdagen och snubblade på en lömsk rot.
Givetvis tog jag emot med händerna när jag stöp som en klubbad oxe.
Fart ca 10km/h, markyta fint grus och sand blandat med löv, resultat ömma och skrubbade handflator.
Hur hade händerna sett ut vid marksyning i 50km/h och asfalt?
Och hur ser resten av kroppen ut efter en sådan vurpa, jag vet hur skinnstället ser ut, inget jag vill utsätta mitt fina skinn för.

påK-en

New member
Jag sprang i motionsspåret häromdagen och snubblade på en lömsk rot.
Givetvis tog jag emot med händerna när jag stöp som en klubbad oxe.
Fart ca 10km/h, markyta fint grus och sand blandat med löv, resultat ömma och skrubbade handflator.
Hur hade händerna sett ut vid marksyning i 50km/h och asfalt?
Och hur ser resten av kroppen ut efter en sådan vurpa, jag vet hur skinnstället ser ut, inget jag vill utsätta mitt fina skinn för.

Jag har tyvärr glidit på asfalten i ganska hög fart. :(
Tur att jag hade bra skyddsutrustning, för med tanke på slitaget på främst handskar och skinnställ så är jag mycket glad att jag hade dessa skydd.:tummenupp
Utan så hade främst händer och knän varit illa åtgångna.