Varför kör jag egentligen mc?

Motormannen

New member
Fel bil, fel hoj :D



Bilen: Landväg 0,4L/mil "Aktiv körning" 0,7L/mil
Hojen Landväg 0,65L/mil "Aktiv körning" <1L/mil

Bilen drar med släp och hojen som last ungefär vad hojen drar. Och har betydligt bättre serviceintervaller, äter mindre däck osv.. Ekonomiskt är hojen oförsvarbar. Men så oerhört stört galet kul att det gööör inget :D

Jag hade åkt hoj om det så kostat 150:- /mil. Men inte lika mkt kanske :cool:

Bilen: Landsväg 0,75l/mil
Hojen: Landsväg 0,47l/mil

:rolleyes:
 

Marie

Banned
Men, att påstå att Marie skulle vara oskyldig, det stämmer då rakt inte!
Okay, till just din post kanske - men inte generellt; hon sitter säkert och planerar något djävulstyg i just denna stund.

Jag är åtminstone skyldig till att Mimmi hamnat i Österrike, det erkänner jag....

Och du skulle bara ana vilka ränker jag sitter och smider :p
 

swischmc

New member
Mimmi och Marie: det är underbart med två kvinnor som verkligen vågar gå mot strömmen. :) Jag väntar med spänning på Maries nästa inlägg. ;)

Chopperbyggarn: jag inser att jag kommer att hamna där du är om några år, men jag har en klar fördel - teflonminne! Kan gladeligen köra samma sträcka ute på landsbygden om och om igen, inte 17 minns jag att jag varit där förrän jag stöter på något speciellt landmärke. I övrigt håller jag med dig, det är trist att det varje år blir längre och längre till nya, outforskade, vägar.
Får väl flytta med Marie och Mimmi till Österike när vägarna i Sverige "tar slut". ;)

Bilen: 0,7 l/mil landsväg
Hoj 1: 0,6 l/mil landsväg
Hoj 2: 0,5 l/mil landsväg
Sedan får man inte glömma att lägga till rolighetsfaktorn...!
 
Last edited:

Marie

Banned
Va roliga ni är........;) ska ni åka på FIMträffen då i österrike?

Nej absolut inte, av flera skäl:

1) Där finns en massa motorcyklister, och hur trista sådana är vet man ju.
2) Slättland har vi hemma, det behöver vi inte åka till Donauslätten efter.
 

Mimmi

New member
Va roliga ni är........;) ska ni åka på FIMträffen då i österrike?

Hej!

Även om jag vore i Österreich vid den tidpunkten, så skulle jag inte åka dit av flera skäl, bland annat dessa:

Jag tycker inte om stora folksamlingar och tillställningar.

Jag håller mig så långt borta jag bara kan från svenskar utomlands, de brukar gärna bli väl stökiga på ett ociviliserat sätt (men det gör ofta även engelsmän)

Det sätt att umgås och festa som tydligen är gängse bland mc-åkare är dessutom definitivt inte i min stil, om det brukar se ut som det gör i reportagen i MC-folket från HojX och liknande arrangemang.
 
Last edited:

zuzzuki

New member
aha......;) jag en annan lär ju inte kunna festa så mycket i samband me hojandet.inte speciellt pigg dan efter ju....skönt att det finns valmöjligheter .........
 
Top