Oj vad intressant det är när grusbusare definiera det stora äventyret med att ta en sporthoj ut på grusvägar, visst fasiken är det ett äventyr men själv tycker jag det är ett lika stort äventyr att ta en obekväm grushoj och som Jonko åka långt med den eller varför inte en 950 Super Enduro och dra inte bara 1 utan 2 IBA körningar.
Eller för den delen ta en sporthoj och köra till Nordpolen eller hur långt han nu kom.
För en renodlad bilåkare så är det ju ett äventyr att åka hoj till korvkiosken (vilket knappast kan sägas tvärtom).
Så vad är ett äventyr och när blir det inte ett äventyr, är det beroende på vilket verktyg vi använder eller för att man använder fel verktyg till rätt sak (eller ska det vara rätt verktyg för fel sak???). Är det ett äventyr att laga en Volvo V70 med spett och slägga eller ett ävntyr att laga en Volvo 140 med diagnosverktyg???
Så nästa test MC folket gör borde ju vara fel hoj till rätt sak och se vem som passar bäst där.
Dubbel hopp med en guldvinge?
Le Mans med en 2-takts 250 enduro (måste ju ha lyse)?
Grusbus med en långgafflad stelben?
Icebutt med en R1:a i Lappland?
Vilken av hojarna klara uppgiften bäst med tanke på utgångsläget.
:very_drunk: