VAD LYSSNAR DU PÅ NU tråden...

Skye

Kör Mycket!
Jag kan ärligt medge att jag inte lyssnar på något av de 200 inlägg som skrivits i tråden. Jag kan lyssna på 80 tals musik eller måhända 70 tal men hittat mina egna inluenser.

Sweet home katastrofia är vansinne men så länge det är mainstream funkar det..
Om någon tycker följande länk är dålig, då har ni inte lyssnat och då är det musik före sin tid. Rockers well this not your cup of tea...
Kenneth and the Truckers is still alive and no one's knows why

 

CBX 600 E

New member
Allt som har med hårdrock att göra! Gillar tung musik med kraft i som får adrenalinet att pumpa, så rammstein ekar ur högtalarna just nu :)
 

Ove 60+

Active member
:tummenupp BRAVO Marie! Lite variation i rockdieten skadar inte. Kan inte minnas att jag hört den låten förut, gillar den avslappade sångstilen och det enkla kompet. 1950 hade musiken inte blivit likriktad ännu, det spelades storband, klassiskt, visor, dragspel o.s.v. Det spelades i vals-, foxtrot-, polka-, tango-, shottis-, slöfoxtakt och ibland även i otakt. Jag fick lite nostalgivibbar sen barndomen av den låten. :)
 

Jumbo

New member
SynSUN - Sounds of Cosmic Lifeforms
(i lurarna; annars skickar bara grannen hit vicevärden igen)
 
Last edited:

Jumbo

New member
<Ok, har slutat nysa nu tror jag.>
Info till er: Agneton - Wizards From The Future
(glöm detta skitet om ni behöver vara MC-coola)
 

Skye

Kör Mycket!
Kc and the sunshine band - sounds of your funky horns.

Återkommer om 3 minuter då nästa låt dyker upp
 

P LINDIS

New member
Jag som är en mycket stor gitarrälskare dvs i klarspråk så attraheras jag väldigt mycket att artister som kan behandla en gitarr på ett skickligt sätt. Dessutom tycker jag ofta att smekande toner kan vara minst lika häftigt som råa toner med max feedback.

Joe Satriani är en av världens skickligaste gitarrister. Här i en komplett konsert från hans hemstad i Canada 2006.



Det här kanske kan vara något, men det ligger i kategorin lite svår och omständig musik,,, ett grymt intro med gitarren woooow !

Eternity's Breath, Pt. 1 - Mahavishnu Orchestra
 
Top