Vad har hänt med forumet?

ziggeolena

New member
Ju det mailet har vi fått, men utsendet på forumet är inte lika tydligt som förut men det är kanske nått man kan ändra på i egna inställningar?

Swedie

Administrator
Personal
Ju det mailet har vi fått, men utsendet på forumet är inte lika tydligt som förut men det är kanske nått man kan ändra på i egna inställningar?

Vad är det som inte är lika "tydligt"? Förbättringar vill vi alltid göra.

Det utseende som är nu, är nya standardutseendet i nya versionen.

Jag kan bara anta att du menar lite som att kontrasten är lite dålig. Så jag ska försöka lägga till ett par inramning som klarar upp gränserna mellan inläggen.

adrian_vg

New member
Jag kan bara anta att du menar lite som att kontrasten är lite dålig. Så jag ska försöka lägga till ett par inramning som klarar upp gränserna mellan inläggen.

Är det ändrat nu? Gillade hur exvis Gmail hade mejl i ramar förut, innan de ändrade till den nya layouten. Som gamla Gmail vill jag ha - Kanske en tjockare "bård" runt varje enskilt inlägg?

Bengt Allevad

New member
Undrar varför forumet ser så konstigt ut är det nått som är under utveckling?
Jag håller verkligen med dig men egentligen är det nog en vanesak.
Vi har haft den gamla layouten i ett antal år och lärt oss tycka om den och känna oss hemma.

Det som jag tycker är lite trist så fort det gäller webbsidor(kallas det så ?) är att man inte kan genomföra förbättringar "inuti" och låta oss användare se samma sak i layouten. Varför har ex.vis smilisarna behövt byta utseende? Ser inte alls lika trevliga ut och inte minst lika kontrastrika som de gamla.

Om jag liknar det vid ett vackert gammalt hus som renoveras varsamt med typ stambyten, nya elledningar i befintliga rör m.m.
Man har kvar och möter det gamla invanda, som man trivs med men har samtidigt tillgång till förbättringarna.

Last edited:

Swedie

Administrator
Personal
Smilisarna rök tyvärr när allting uppgraderades. Kan titta på att "piffa" dom senare.

Tessan67

New member
Det brukar ta ett tag innan man har vant sig vid det nya samt lärt sig att hitta, men nu vill jag inte leta längre utan hör om det är någon som kan visa mig(det finns säkert rakt framför ögonen på mig, men i alla fall...). När jag är på forumet och vill tillbaks till SMC centralt så hittar jag ingenstans där jag kan klicka, utan jag får gå via länets hemsida först för att klicka mig vidare till SMC centralt där. Visst kunde man klicka sig vidare direkt från forumet innan?

Om jag nu bara är lite trött och inte ser det så får ni tala om det för mig:)

ziggeolena

New member
Jag håller verkligen med dig men egentligen är det nog en vanesak.
Vi har haft den gamla layouten i ett antal år och lärt oss tycka om den och känna oss hemma.

Det som jag tycker är lite trist så fort det gäller webbsidor(kallas det så ?) är att man inte kan genomföra förbättringar "inuti" och låta oss användare se samma sak i layouten. Varför har ex.vis smilisarna behövt byta utseende? Ser inte alls lika trevliga ut och inte minst lika kontrastrika som de gamla.

Om jag liknar det vid ett vackert gammalt hus som renoveras varsamt med typ stambyten, nya elledningar i befintliga rör m.m.
Man har kvar och möter det gamla invanda, som man trivs med men har samtidigt tillgång till förbättringarna.

Det är som du säger kanske en vanesak, men det känns lite blekt och grått på något vis kan inte sätta fingret på varför kanske bara är en annan som blivt gammal ;)

ziggeolena

New member
Vad är det som inte är lika "tydligt"? Förbättringar vill vi alltid göra.

Det utseende som är nu, är nya standardutseendet i nya versionen.

Ja men det är nog det som gör det, förr var texten i svart, och nu är det i nån blågrå färg det är nog det som inte känns lika tydligt.

swischmc

New member
En sak jag inte riktigt kan vänja mig vid är att "Tacka / Gilla" har fått en egen box. Jag upplever det som ett inlägg som sedan tagits bort och blir smått förvirrad... Är dessutom inte säker på om boxen tillhör inlägget ovanför eller under? Går det att sammanfoga med inlägget på något sätt?

zettan

New member
Lysande

Förutom lite småfix, som Swedie nämner, tycker jag nya layouten är bra och behaglig att se på. Bra SMC!

swischmc

New member
Men vad har hänt med smilisarna?? De har inte bara bytt utseende, de har hoppat runt i ordning också. (Betyder det här att folk på smc´s forum använder negativa smilys mer än positiva, eftersom dessa hamnat högst upp? ;) )

Trodde att detta med Tacka/Gilla redan var fixat, men det ser tydligen olika ut om man är inloggad eller inte? Som icke inloggad ligger Tacka/Gilla under varje namn/logga/info, men som inloggad ser jag också boxar mellan inläggen? Har jag konstig inställning på mitt konto, eller är det bara så att jag inte förstår...?

Last edited:

Ove 60+

Active member
Funderar på varför det dyker upp en flagga med frågan om jag vill lämna sidan ibland när jag bläddrar i forumet. Irriterande och gör att man tappar tråden. Kan det tas bort?

Swedie

Administrator
Personal
En flagga? Om du kan ta en skärmdump eller något så jag får se vad du menar vore det bra. Det enda jag eventuellt skulle se som orsak vore att du påbörjat skriva något i en ruta, och sedan klickar på att surfa vidare. Då kan det varna om att du skrivit text och verkligen vill byta sida / förlora textmeddelande.

Testade just, och så fungerar det. Inget jag kan ta bort.