Vägverket vill ha 16år & KK för moppe!

M1800

New member
Jag trimmade inte, tyckte moppe var så tråkigt att jag sålde den efter en månad och köpte en 12-växlad race-cykel. Trampa var roligare. Året efter fick jag dock prova motorcykel och blev såld på det. 30 var alltså inte kul, men 130 var det. Dock fick jag bra utbildning för det senare.

okej håller med med utbildning..

o det att du inte trimma din moppe va säkert för att du har tummen mitt i näven..;)

ett alternativ till e ju att skippa moppen ge dom en utbildning o sen låta dom köra på en 125 som kanske e strypt eller nått
kan oxå göra som i tysklan där har dom ju olika moppe klasser.. om jag mins rätt går det ju från en vanlig moppe upp till typ en 125 men dom får typ ett körkort till dom olika klasserna
 

Marie

Banned
Jag undrar om inte det lika mycket handlar om att stävja alla 'moppebilar' som vi också fick på halsen genom EU-moppereformen. Fordon som idag tar lika mycket plats som en småbil och som nästan uteslutande körs av personer som av olika skäl inte kan få ett körkort - hur trafiksäkert nu DET är....
 

Salle

New member
okej håller med med utbildning..

o det att du inte trimma din moppe va säkert för att du har tummen mitt i näven..;)
Nja, det stämmer inte riktigt. Hade både resurser och möjligheter. Det var nog mer umgängeskretsen, gillade inte att "hänga" med moppegänget. Fattade aldrig vad det var för skoj att åka macken-friluftsbadet-kiosken och tillbaka igen.
Det blev en helt annan grej med 125:an. Då kunde man köra till stranden, kompisar och t.o.m. en touring-tur till Liseberg med övernattning och allt.
Angående skruvandet så var inte en gammal 2-takt 125:a underhållsfri.... :)
 
Last edited:
Top