Trike semester till Vladivostock Ryssland

Chopperbyggarn

New member
Nu var vi tillbaks till ”civilisationen” igen….tyvärr så var även dom dåliga vägarna även dom tillbaks igen för att inte sluta förrän vid stadskärnan i Vladivostock.
Det blev märkbart varmare nu när vi kommit ner från bergen och körde söderut och vi hade ren tur att vi inte hamnade i dom kraftiga regnen som dragit förbi och lämnat mycket vatten efter vägen… min regn jacka tappade jag någonstans efter ”Putins väg”
Vi stannade vid ett hotell ca 20 mil norr om vladivostock och träffade lite intressant och trevligt folk där bla en ryss som jobbade på andra sidan den närliggande gränsen till kina med handel. Dom visade oss även en ilsken björn som dom hade i bur på baksidan av hotellet.

Sista biten och ända in till stadskärnan av Vladivostock var ett enda jättestort vägarebete..en stad med stora expantionsplaner!

Vi stannade och försökte ta lite kort vid stadsgränsen i motljus därefter hade vi fortfarande en bra bit att köra innan vi väl var framme i själva staden och hittade ett hotell där vi kunde stanna och parkerahojarna..och där fick dom stå i 2 veckor tills vi rett ut allt frakt krångel (som jag inte tänker gå närmare in på) och slutligen kunde köra ner dom till tullområdets portar…inga utlänningar har tillträde till området innanför portarna.

Sen flög vi hem via Peking.

Där är historien nästan slut…hojarna är fortfarande ute o seglar på haven i världens största container fartyg eller omlastade i någon hamn…

Anders.J
 

Chopperbyggarn

New member
Det är första gången som jag lägger ut bilder på en sådan här sida (rekomenderad av Horizons unlimited). Länken funkar i min dator men inte i frugans dator. Något måste jag har gjort fel men jag vet inte vad? Synd för det var ett jäkla tidsödande arbete. Får se om jag kommer på något nästa vecka annars är allt bortkastat arbete...860 småbilder. Picasa heter sidan.:(

Anders.J
 

puttepj

New member
Jag hade inga problem. Stämmer nog som Robban säger, att man måste ha ett google-konto.

Intressant tråd. Kul läsning och många härliga bilder, inte minst för mig som aldrig varit i ett östland men länge velat resa dit.

En reflektion efter att snabbtittat på 800 bilder. På en långresa som den här bör man nog flytta kameran mellan olika fästen d.v.s. styre, hjälm och varför inte bakåt. Ingen kritik men efter 400 bilder kan man bockstyret och tittar bara på omgivningen.

Du fångar bra miljöbilderna vilket gör mig ännu mer sugen på att åka dit...
 

hebymats

New member
Det gick bra att titta på dina inspirerande bilder på min dator.
Har funderat på att åka öster ut det ser trevligt ut.
 

Chopperbyggarn

New member
Jaha, så det är bara folk som är reggade på Google som kan titta..lite synd.

Visst blir det mycket styre men även mycket långa raka vägar med någorlunda likartad natur. Vet inte riktig hur jag ska lägga upp det hela när jag börjar redigera video...kanske många kortare filmer så det täcker hela resan?
Jag gillar högt upp på bröstet montering då jag även får med film vid stopp och har plockat av mig hjälmen.

Nog hade det varit en bra idé med olika placeringa av kameran men jag hade ingen större lust att stanna och lägga ner tid på det, så nästan allt sköttes under körning.

Någon som vet var man kan få tag på Ryskspråkig musik som inte är upphovsrätts skyddad?

Tack för dom trevliga komentarerna!:)

Nu ska jag sova upp 03:00 imorgon.:)

Anders.J
 
Last edited:

Chopperbyggarn

New member
Idag kom hojarna hem efter sin kryssning på haven

Ja, då var semestern slut även för hojarna som fick en avslutande 1,5 månads kryssning på dom stora haven! Dom var mycket välkomna hem!!:)

Anders.J
 

Chopperbyggarn

New member
Video klippen på Youtube klara

Video klippen är nu alla på Youtube från resan.:)

Det blev 63 stycken klipp från resan på Youtube med början i St.Petersburg och avslut hemma i Svedala när hojarna kom hem.

Titlarna på klippen är:

Chopperbyggarn & La Azteca crossing Russia at Harley powered Chopper Trikes #1
http://www.youtube.com/watch?v=kk55HEptP4Q
Till
Chopperbyggarn & La Azteca crossing Russia at Harley powered Chopper Trikes #63
http://www.youtube.com/watch?v=eEPCfCXjG3Y

Anders.J
 

påK-en

New member
Vilket äventyr!
För mig var en tur i Rocky Mountains en stor grej, men där kunde man ju göra sig förstådd verbalt.
Det verkar dock som om folket därborta var mycket hjälpsamma mot er trots språkproblemen, har bara kollat igenom ett par klipp ännu, men det blir att titta på fler. :tummenupp
 

Chopperbyggarn

New member
Vilket äventyr!
För mig var en tur i Rocky Mountains en stor grej, men där kunde man ju göra sig förstådd verbalt.
Det verkar dock som om folket därborta var mycket hjälpsamma mot er trots språkproblemen, har bara kollat igenom ett par klipp ännu, men det blir att titta på fler. :tummenupp

1989 Gjorde jag min första resa i USA med egen mc som täckte undgefär hälften av USA´s delstater och Rocky Mountains samt West och sydwest därom var dom mest fantastiska delarna av USA jag sett och det var minst sagt ett fantastiskt äventyr!!:tummenupp

Anders.J
 
Top