Trötta fingrar

diesel

New member
Dragavlastande Handskar.

Dragavlastande handskar förekommer inom vattenskidsporten där man ju verkligen kan snacka om drag, med motorer på runt 400 hp på de moderna båtarna, och all framdrivning sker via händerna!
 

Thomas-49

New member
trötta fingrar

Har köpt ett litet stöd för högerhanden, fungerar utmärkt, kan gasa med bara fingrar om ja vill, eller lillfinger, eller tumme, fantastiskt, finns på Biltema, några Kr. bara
 

swischmc

New member
Är det inte den som Mattias skrev om i inlägg 2? Eller finns det fler? Lägg gärna upp en bild i så fall, jag är nyfiken på alla smarta hjälpmedel.
 

Ove 60+

Active member
Är det inte den som Mattias skrev om i inlägg 2? Eller finns det fler? Lägg gärna upp en bild i så fall, jag är nyfiken på alla smarta hjälpmedel.

:) Jo det är nog Biltemas Gashjälp som avses. Ett perfekt hjälpmedel om man justerar in det rätt. På transportvägar kan man sitta med i princip öppen hand och hålla farten och när man kör "aktivt", kanske står och kör, är det inte till något hinder. Jag har såna på dom hojar jag kör längre sträckor med och vill inte vara utan. :)

Trådskaparen vill nog ha något som passivt krokar fast i styret för att hålla emot fartvinden och då funkar det inte med en sån. Har funderat men inte kommit fram till någon bra idé. :confused: Ryggstöd kanske? ;)
 

jan-olovj

Active member
En liten varning, det är stor risk att oavsiktligt öka gasen innan man har vant sig, så pass upp. Jag har använt plastflärpen i flera år och den är jättebra. Ett monteringstipps, om det är svårt att få på den över gashandtaget, lägg den i kokande vatten en stund så går det lätt sedan medan den är varm.
 
Top