Provkörde en street triple hos hojcenter och det var 14000kr självrisk
Triumph Street Triple
Hojen i sig kändes helt OK, om än extremt liten jämfört med min Versys 650. Inte direkt obekväm men en mer aktiv och framåtlutad ställning som säkerligen känns i i kroppen efter någon timme. Noll skydd mot vinden men det var bara bra för det blir ett jämnare behagligare vindsus runt hjälmen än turbulenshelvetet jag får med Versysens skärm (fast också mycket kallare). Den 675cl stora (lilla?) fyran ger över 100 hästar och är smörigt mjuk och sådär härligt dragvillig även i för hög växel.
Däremot kändes den överstyrd
Alltså jag har väldigt begränsad erfarenhet av motorcyklar men jag tyckte att den behövde brottas ner i kurvorna på ett sätt som inte behövs med min höga 215kg Versys. Den obehagliga känslan försvann iofs efter 10 min när jag vant mig men det visar i alla fall att alla hojar inte är balanserade lika.
Jag skulle vilja påstå att street tripeln är en utomordentlig nybörjarhoj om man har kosingen, och en viss återhållsamhet i handleden i alla fall till en början. Inte så mycket långdistanshoj men det är nog svårt att hitta någonting bättre till landsvägarna och stadskörning, plus att det är ett solklart kvalitetsbygge med den pärlan till motor.