tips på diverse utrustning

H

honda cbf 500

Guest
http://www.handelsboden.com/default.aspx

Menar du dem här?

//Amir

Angående regnställ så har jag kört med 4bikers 2-delade och har fungerar mycket bra för mig, haft det i 6månader och kört med det ungefär 2veckor totalt. köpt på handelsboden för 699:-.

Har testat harals Nyborgs innan och deras sprack i sömnen/limning mellan benen och efter en regnskur, kunde man tro man hade pissat ner sig, så blött som man blev.

Triumph int

New member
Nu har jag köpt biltemas värmehandtag samt relä och har varit hos min bilmek. Något som jag och han är lite osäkra på är styrändarna. Dessa styrändar ska de återanvändas?

Om de ska återanvändas ska då man alltså pressa styret igenom handtagen för att sen montera styrändarna?

Någon som kan förklara det för mig?

Dessa styrändar, sitter de där för att balansera ut vibrationer?

//Amir

Ja det är mot vibrationer.

Du får skära bort gummit som är i vägen.
Det finns risk att du kapar av värmetrådar så skär
endast i handtagets längdriktning inte tvärsöver.

H

honda cbf 500

Guest
ok det lutar åt mcbodens 4bikers regnställ...inte så dyrt

Bandit1200S

New member
Jaså, det måste jag undersöka närmare:D:p

595 kr låter bättre än 1400 kr i mina öron:p

695 kr står det iaf på deras hemsida.

//Amir

Regnställ flera modeller Endast 595 kr

Jackan har dragsko nertill för att kunna stänga till ordentligt. Jackan har också två fickor – bra när du behöver ha något lätt tillgängligt. Välj själv om du vill ha det diskreta helsvarta eller det mer synliga svart/neon.
Storlekar: S-XXXXL
Läs mer...

595:- i direktreklamen, 695:- på hemsidan. Spännande...:confused: Billigt iaf.

H

honda cbf 500

Guest
jag var där igår men ngn hjälp fick jag inte och jag hittade inte regnstället. Jag mailade dem lite senare och de bad mig dyka upp igen så skulle hjälpa mig hitta regnstället.

//Amir

Regnställ flera modeller Endast 595 kr

Jackan har dragsko nertill för att kunna stänga till ordentligt. Jackan har också två fickor – bra när du behöver ha något lätt tillgängligt. Välj själv om du vill ha det diskreta helsvarta eller det mer synliga svart/neon.
Storlekar: S-XXXXL
Läs mer...

595:- i direktreklamen, 695:- på hemsidan. Spännande...:confused: Billigt iaf.

Last edited:

R5+1

New member
Håll stövlarna torra - inte bara fötterna!

har Ni fler tips på bra stövlar?
//Amir

Hej!

Om du redan har stövlar du trivs i tycker jag inte du ska slänga ut tusenlappar på nya för att slippa blöta fötter. Och regntäta stövlar heter förmodligen endast gummistövlar och de lämpar sig knappeligen för hojåka.

Hittar du inget regnställ som inkluderar skoöverdrag (har nog aldrig sett ett sådant) kan jag för prisets skull tipsa om Biltemas stövelöverdrag. Gjorda i rätt grovt gummiliknande material och helt klart prisvärda (150:-?).

Dock fanns de bara i en storlek då jag köpte dom och de var alldeles för väl tilltagna för små tjejfötter. Så förra sommaren när jag, för övrigt torr och trygg i mitt gore tex-ställ, körde genom Sveriges underbara natur i fullkomligt hällande sommarregn fick jag ändå panik-stanna på en mack. Där tiggde jag till mig snören att knyta om de fladdrande överdragen som annars fastnade i fotpinnar och allt annat de kunde haka i. Jag ska nu sy dit en resår på undersidan så de hålls ihop och sitter bättre på plats. För jag tänker helt klart ha kvar samt använda dom!

H

honda cbf 500

Guest
Var idag och köpte regnstället och regnskydd för fötterna hos handelsboden satt riktigt bra och priset var inte så farligt.

Jag testade även biltemas innan jag köpte handelsbodens. Biltemas var tunna jmf med handelsbodens tycker jag samt för små storlekar.

Värmehandtagen monteras imorgon.

//Amir