Efter att ha varit i Norge så har jag fått lära mig en del saker inför nästa års resa.
Jag köpte ett regnställ på Lidl MC-vecka för ganska många år sedan. Kanonbra ställ!
Jag har ett par "vattentäta" Dainese stövlar. De står emot vatten i säkert flera sekunder. Ett par Lidl-regnsockar inuti har hållt mig torr.
Vart gick resan?
/j
Lidl-regnsockar
Är det plastpåsar från fruktavd
ok, det är min bilmek som får montera på dem och jag hoppas att han kan ta av dem utan att ha sönder dem
Jag antar att sannolikheten är stor att det går sönder eller?
//Amir
Nej, blås in lite tryckluft mellan gummihandtaget och gasrullen (som är i plats) så lossnar de lätt. Gör om samma manöver när de skall på så är det inga problem.
Vad gäller vattentäta stövlar kan jag rekommendera något som vandrana använder och som kallas "Mooseboots". Det är ett par överdragsstövlar som är mycket lätta att dra över och som man sedan snör åt både högst upp och över vristen. De används ex. när man skall gå över vattendrag och är inte till för att vandra eller gå några längre sträckor i, dvs. när du stannar och skall gå tar du av dig dem. Att köra i funkar de alldeles utmärkt till. Kostnaden minns jag inte men för flera år sedan kostade de runt 350-400kr/par om jag minns rätt. Garanterat vattentäta!
Mvh!
// Niklas
Skaffa TCX Infinity på fötterna och biltemas tvådelade, komplettera med några vettiga handskar och kolla www.saarela.se för info om handtagsvärmare så kan tråden avslutas.
Hehe, nääädå det var ett riktigt kanonköp för min del. Det år nån slags membransockar. De har hållt i många år inklusive en 2 dagar lång musikfestival i konstant regn och jympastikskor. Jag var nog den enda där med torra fötter.Lidl-regnsockar
Är det plastpåsar från fruktavd
Hehe, nääädå det var ett riktigt kanonköp för min del. Det år nån slags membransockar. De har hållt i många år inklusive en 2 dagar lång musikfestival i konstant regn och jympastikskor. Jag var nog den enda där med torra fötter.