Honda grusbus
New member
Allroad
BMW är inte mycket dyrare än andra. Servickostnaderna är t ex lika som japanare. Däremot behöver du inte service lika ofta på BMW;n. Och det är ju sällan som något går sönder.
Som t ex Honda AT vars bensinpump går sönder stup i ett. På min fick jag byta 3 ggr. Varje gång kostade det en tusenlapp. Pump + relä. Visst man kan byta till en annan sorts bensinpump. Men så ska det väl inte vara att man måste montera piratgrejer för att det ska fungera.
Jag har dessutom en BMW Funduro 650 som jag kör i skogen med...lite typ enduro. Har bara bytt till andra däck och styvare gaffelfjädrar.
Jag lovar dig att den har blivit ordentligt plågad i skogen både sommar och vinter. Har aldrig varit något fel. Bara tanka och köra allt vad tygen håller.
Jag tycker du ska kolla lite närmare på BMW innan du bestämmer dig.
Var inne en sväng på BMW idag, i tjänsten. Då slängde jag ett öga på 1200 GS, men hann inte kolla så noga eftersom jag hade väldigt bråttom. Den gav intryck av att vara en rejäl hojj. Men min första tanke när någon säger "BMW" är dyra reparationskostnader och onödigt avancerade lösningar, fast det kanske bara gäller gamla lyxbilar?
BMW är inte mycket dyrare än andra. Servickostnaderna är t ex lika som japanare. Däremot behöver du inte service lika ofta på BMW;n. Och det är ju sällan som något går sönder.
Som t ex Honda AT vars bensinpump går sönder stup i ett. På min fick jag byta 3 ggr. Varje gång kostade det en tusenlapp. Pump + relä. Visst man kan byta till en annan sorts bensinpump. Men så ska det väl inte vara att man måste montera piratgrejer för att det ska fungera.
Jag har dessutom en BMW Funduro 650 som jag kör i skogen med...lite typ enduro. Har bara bytt till andra däck och styvare gaffelfjädrar.
Jag lovar dig att den har blivit ordentligt plågad i skogen både sommar och vinter. Har aldrig varit något fel. Bara tanka och köra allt vad tygen håller.
Jag tycker du ska kolla lite närmare på BMW innan du bestämmer dig.