Men då var det nog ändå inget för dig, jag insuper terorin mycket och ÖVAR praktiskt på passen det man gått igenom, är man inte intresserad att följa teorin utan tycker det är långtråkig väntan, nej då förstår jag att det inte var något för dig
Feedback och vila behövs. Och känner man att man är rädd och inte vågar så kan det vara bra att avstå, jag kände första gången en skräckblandad förtjusning att köra bana, med lite förhöjd puls, men den som säger att man inte känner något första gången ljuger nog..Nu fullkomligt älskar jag att komma till banan och få känna sig ett med maskinen och köra och få in flyt och harmoni i det hela, försöker komma iväg så mycket jag kan på olika kurser och banevenemang, för det sättet jag kör på banan kan jag ALDRIG köra i trafiken.
Nej och att köra på ett sätt som man inte gör i trafiken känns fullständigt världsfrämmande för mig. Jag inbillade mig i min enfald att det hela gick ut på att träna det sätt man skall köra i trafiken, utan de risker omkringvarande trafik utgör. Det är ju trots allt så att för mig är motorcykeln primärt ett fortskaffningsmedel för att transportera mig och mitt bagage på billigaste sätt mellan punkt A och punkt B, och all körning på en bana blir ur den synvinkeln ett rent slöseri med däck och bensin.
Att jag senare upptäckte att den omgång däck jag hade på den där övningen presterade ungefär två till trehundra mil mindre än de brukar göra, och att jag fick byta bromsbelägg märkbart tidigare än jag annars skulle behövt göra, ja det gjorde mig ännu mera förbaskad efteråt.
1) Det kostade pengar att delta (till ingen nytta)
2) Jag offrade en halv dag då jag kunde gjort nånting betydligt vettigare eller roligare.
3) Det gick åt en halv tank bensin utan att jag fick något nyttigt transportarbete utfört.
4) Det gick åt däck och bromsbelägg motsvarande ett par hundra mils normal försiktig körning, utan att jag fick ut nånting av detta.
Totalt sett var det alltså en förbaskad massa pengar bortkastade till
absolut ingen nytta, bara för att jag lyssnat på tonerna här och BMW klubbens forum att det skall vara sååååå bra att gå en sån kurs....
Dum är jag, men SÅ dum är jag inte, att jag går på den valsen fler gånger och slösar bort pengar.