Törs vi införa omdömesbedömning av oss själva?

Är det rätt att ha en betygsystem för instruktörer?

  • Det vore helt ok för mig, det låter rättvist

    Votes: 51 78.5%
  • Nej, det är inte bra alls

    Votes: 8 12.3%
  • Vet inte, har ingen åsikt

    Votes: 6 9.2%

  • Total voters
    65

Niklasinorr

New member
På CSS har vi et bedømmingssystem av coach, teoriundervisning, off-track og "øvrig personal". ...

...Årsaken til at vi ikke gjør det internett-basert, er fordi vi vil ha tilbakemeldingene umiddelbart, slik at om en instruktør har fått dårlige betyg, kan vi gripe fatt i saken med en gang. Dersom vi skulle vente i dager/uker, kan det være for sent, dersom en av instruktørene ikke er "up to speed", for å si det på norsk :)...

Jag håller med Claus här, att göra utvärderingen på webben är ju skitbra ur administrativ synvinkel (och för dom som måste fundera lite grann:Avarage?;-) ) Men jag tror vi missar en massa åsikter på det sättet. Dels så har många människor förmåga att glömma saker, direkt efter en kurs så har man en "känsla" i kroppen på hur den kursen varit. Den känslan fösvinner med tiden och ersätts av att man bara kommer ihåg vissa skarpt avgränsade detaljer, dessa detaljer vrider omdömet om kursen på ett sätt som inte gör den riktigt rättvis ur bedömningssynvinkel. Det finns många undersökningar det här så det är inget jag svamlar om.

Det andra är att det bara är dom som är så att säga intresserade som kommer att fylla i ett webbformulär när dom kommer hem, dvs dom som är intresserade av att få ett diplom, få tillgång till försäkringen och såvidare. Men det finns många deltagare som inte är intresserade av detta, försäkringen har dom redan kollat upp och det ger dom ingenting, och ett diplom kan dom också vara utan. Jag kan inte säja hur stort bortfall vi får, det varierar säkert massor men bortfall blir det hursomhelst.

Jag tycker att man skall skriva omdömet när man är som Claus säjer "Up to speed" och har allting i färskt minne, samtidigt ser jag INTE fram emot att själv sitta och knappa in alla omdömena efteråt... :)

Jag röstar för Torsteins förslag med terminaler vid utgången, vi kan sno några biljettautomater från Arlanda och bygga om till internetaccess...:D

Eller så postar vi buntarna med adress "Hannes på Riks" så får han sitta och knappa...:rolleyes: :D
 

HW

New member
Vi ligger ca 1 meter efter... det låter inte mycket när man säger det men tänk dig istället en pappershög med utvärderingar....som är 1 meter hög!!!

Det är inget alternativ längre, det måste bli digitalt och tills någon snott alla terminalerna på Arlanda så jobbar vi på att sköta det via webbsidan.
Efterssom det blir digitalt kan vi ta det ett steg längre och inte ta emot en anmälan om man inte fullföljdt sina tidigare kurser, dvs. fyllt i en utvärdering.

Folk gör inget vettigt längre, dom sitter vid sitt internet och älskar att klicka och tycka. Dom kommer älska våra digitala utvärderingar!

/HW
 

Avarage

New member
blev det något av det här?

björn

Japp,... en diskussion! ;) :D

Sorry, kunde inte låta bli!
Bra att du tog upp tråden igen, jag är också nyfiken på vad som ev. har kommit ut av detta! Samtidigt vet jag att flera människor jobbar väldigt mycket med att få till ett web-baserat administrativt system för allt vad kursverksamhet (och annat också för den delen) heter. Så hur långt just denna delen kommit får någon annan svara på!

Mvh!
// Niklas
 

HW

New member
Det ligger i planeringsstadiet. Vi vet ganska exakt vad vi skall ha men har vi har inte satt igång med själva programmeringen av det ännu. Det känns viktigare att anmälan till kuserna fungerar.

/HW
 
Top