Niklasinorr
New member
På CSS har vi et bedømmingssystem av coach, teoriundervisning, off-track og "øvrig personal". ...
...Årsaken til at vi ikke gjør det internett-basert, er fordi vi vil ha tilbakemeldingene umiddelbart, slik at om en instruktør har fått dårlige betyg, kan vi gripe fatt i saken med en gang. Dersom vi skulle vente i dager/uker, kan det være for sent, dersom en av instruktørene ikke er "up to speed", for å si det på norsk ...
Jag håller med Claus här, att göra utvärderingen på webben är ju skitbra ur administrativ synvinkel (och för dom som måste fundera lite grann:Avarage?;-) ) Men jag tror vi missar en massa åsikter på det sättet. Dels så har många människor förmåga att glömma saker, direkt efter en kurs så har man en "känsla" i kroppen på hur den kursen varit. Den känslan fösvinner med tiden och ersätts av att man bara kommer ihåg vissa skarpt avgränsade detaljer, dessa detaljer vrider omdömet om kursen på ett sätt som inte gör den riktigt rättvis ur bedömningssynvinkel. Det finns många undersökningar det här så det är inget jag svamlar om.
Det andra är att det bara är dom som är så att säga intresserade som kommer att fylla i ett webbformulär när dom kommer hem, dvs dom som är intresserade av att få ett diplom, få tillgång till försäkringen och såvidare. Men det finns många deltagare som inte är intresserade av detta, försäkringen har dom redan kollat upp och det ger dom ingenting, och ett diplom kan dom också vara utan. Jag kan inte säja hur stort bortfall vi får, det varierar säkert massor men bortfall blir det hursomhelst.
Jag tycker att man skall skriva omdömet när man är som Claus säjer "Up to speed" och har allting i färskt minne, samtidigt ser jag INTE fram emot att själv sitta och knappa in alla omdömena efteråt...
Jag röstar för Torsteins förslag med terminaler vid utgången, vi kan sno några biljettautomater från Arlanda och bygga om till internetaccess...
Eller så postar vi buntarna med adress "Hannes på Riks" så får han sitta och knappa...