ljunganz
New member
MadStad AWM (Adjustable Windshield Mount) för DL650
Det låter jättebra med tillgång till sådan samlad erfarenhet, en av fördelarna med ett seriöst forum som detta.
Motor och växellåda på min DL650 fungerar utmärkt efter knappt bara 500mil. Har lite funderingar på fjädringen dock, om man måste ställa om den beroende på packning (3 väskor) eller om man ger sig ut på grusväg, eller ut på inspirerande slingriga asfaltvägar för bästa grepp?
Jag är ett par tum längre än dig, så denna kur för rutan är högst intressant. Alternativt, så är förslaget i filmsnutten nedan med MadStad AWM (Adjustable Windshield Mount), dock till en högre kostnad.
Skulle bara säga hej och anmäla mig till denna "tråd".
Är inne på min tredje nya V-strom 1000 nu sedan 2003 och har genom åren och under 10.000 v-strom mil samlat på mig rejält med erfarenhet om dessa hojar. Speciellt om motorerna och dess egenheter, justeringar och åtgärdanden.
Det låter jättebra med tillgång till sådan samlad erfarenhet, en av fördelarna med ett seriöst forum som detta.
Motor och växellåda på min DL650 fungerar utmärkt efter knappt bara 500mil. Har lite funderingar på fjädringen dock, om man måste ställa om den beroende på packning (3 väskor) eller om man ger sig ut på grusväg, eller ut på inspirerande slingriga asfaltvägar för bästa grepp?
Aha, så det är så problemet ligger till, samt kurerar det, när man vet vilken medicin som behövs.Ang. turbulens, den mesta av den irriterande turbulensen på stromen beror på att vacuumbubblan som bildas ca 50 cm bakom rutan orsakar kaos. En designmiss.
Prova att sätta ruthållaren i det högsta läget, läge "tre". D.v.s. det högsta läget där alla 4 skruvar fortfarande kan skruvas dit.
Bricka sedan ut ruthållarens två nedersta skruvar ca 1 cm med 5-6 st distansbrickor.
Skruva dit dom, tvinga sedan den övre hållardelen bakåt så att skruvarna når gängorna. Skruva fast.
Lägg sedan ngn millimeter bricka mellan själva rutan och gummiexpandern man skruvar fast stjärnskruvarna i. Men bara på de två understa rutskruvarna. Detta för ytterligare en liten "tilt".
Och... voila! Lugnet infinner sig bakom rutan, då vacuumbubblan punkteras och tryckskillnaden reduceras drastiskt.
En mycket bra modifiering för ca 2 spänn.
Funkar bra för mig som är 187-188 cm lång.
//
Jag är ett par tum längre än dig, så denna kur för rutan är högst intressant. Alternativt, så är förslaget i filmsnutten nedan med MadStad AWM (Adjustable Windshield Mount), dock till en högre kostnad.
Tack för tipset, skall ta en funderare på detta eller alternativet från signumet Wroom.Optimala fästet för rutan på V-strom se filmen
http://www.youtube.com/watch?v=0168zh-yWXM