Stressade mcförare

Efoo

New member
Jag blir så förbannad på dessa idioter på mc som inte kan stå stilla i bilköer och blinkljus utan måste tränga sig förbi. Måste bara få fråga vad har dom för rätt att göra det? Har sådan lust att slänga upp bildörren när det kommer en som gör så. Jag har ändå inte gjort något fel för det ska inte komma någon och åka förbi när det är kö...
 

anders r

Member
Missunsam? I regel hindrar inte en sådan mc-förare din framkomst med bilen så jag förstår inte vart du vill komma med den kommentaren.
 

Juh@

New member
Vad är problemet? Det är inte olagligt ens om man glider förbi på rätt sida och i rätt fil.

Sköter man det snyggt så medför det inga problem utan det minskar till och med längden på köerna.
 

SuperRetard

New member
Jag blir så förbannad på dessa idioter på mc som inte kan stå stilla i bilköer och blinkljus utan måste tränga sig förbi. Måste bara få fråga vad har dom för rätt att göra det? Har sådan lust att slänga upp bildörren när det kommer en som gör så. Jag har ändå inte gjort något fel för det ska inte komma någon och åka förbi när det är kö...

Hahahahhaa... Säkert att du är 29?


VARFÖR ska jag stå och vänta när det går lika bra att åka före?

Om jag står still i kön före dig, så är jag bara en till att vänta på jämte om jag slinker förbi och faktiskt tar mig fram!


Din missunsamma stackare!
 

Efoo

New member
Hahahahhaa... Säkert att du är 29?


VARFÖR ska jag stå och vänta när det går lika bra att åka före?

Om jag står still i kön före dig, så är jag bara en till att vänta på jämte om jag slinker förbi och faktiskt tar mig fram!


Din missunsamma stackare!

Varför skulle inte jag kunna vara 29?? Finns dom som är det och kan vara torr bakom öronen...

Missunsamma stackare.. Väx upp människa. Ursäkta mig att jag blir iriterad på dig med flera som tränger sig då. Gör ni så på ICA när ni handlar och har korg ist för vagn???
 

-ah

New member
Kanske ett skäl att köra tvåhjuling - framkomlighet?

Du visar åtminstone en mycket mycket svensk attityd här; kan inte jag komma fram ska jävla i min lilla låda ingen annan heller.

Erfarenheter från den stora världen utan för Solna, är att bilister hjälper till att skapa rum för tvåhjulingar, när dom inte själva kommer fram.

Men varför hjälpa varandra i trafiken? :rolleyes:
 

dalis

New member
Inser du inte att hela trafiken flyter bättre om man slipper en del av fordonen i köerna? Alla tjänar på detta bilar som MC...tom. DU :)
En MC som köar tar ju lika mycket PLATS och TID i en rödljuskö.
 

tersan

New member
Erfarenheter från den stora världen utan för Solna, är att bilister hjälper till att skapa rum för tvåhjulingar, när dom inte själva kommer fram.

Ser faktiskt samma fenomen här i Skåne (strax söder om Solna), där det finns rätt många bilar med utländska skyltar: kommer man på hoj åker en hel del utländska bilar åt sidan, medan svenska gärna stänger till om det går...
 

P-O Noren

New member
Gör man inte det om det är köer genom stan och mc tränger sig så blir ju köerna längre.

En motorcykel kommer lätt förbi hindren i slutet på kön, INGEN i någon bil behöver vänta extra länge. Din jämförelse är konstig. Tänk såhär istället:

En person som inte ska handla tränger sig inte förbi kön på ICA på vägen ut. Han passerar kön utan att påverka den.

Skulle du själv ställa dig i kön på ICA trots att du inte ska handla något?
Då är ju snarast det sättet att göra rätt så dumt. Faktum är att en motorcykel som passerar kön snarare förkortar tiden för bilisterna då de står i kön.

Lust att slå upp dörren för motorcyklisterna?
Sök hjälp, du kan komma till rätta med de tankarna...
 

Efoo

New member
Kanske ett skäl att köra tvåhjuling - framkomlighet?

Du visar åtminstone en mycket mycket svensk attityd här; kan inte jag komma fram ska jävla i min lilla låda ingen annan heller.

Erfarenheter från den stora världen utan för Solna, är att bilister hjälper till att skapa rum för tvåhjulingar, när dom inte själva kommer fram.

Men varför hjälpa varandra i trafiken? :rolleyes:

Är det en lång kö genom stan och det kommer motocyklar och tränger sig så måste ni väl också förstå att kön blir längre för dom som blir omkörda, eller hur?? Fast det drabbar ju inte er eftersom ni inte märker av det.
 

Efoo

New member
En motorcykel kommer lätt förbi hindren i slutet på kön, INGEN i någon bil behöver vänta extra länge. Din jämförelse är konstig. Tänk såhär istället:

En person som inte ska handla tränger sig inte förbi kön på ICA på vägen ut. Han passerar kön utan att påverka den.

Skulle du själv ställa dig i kön på ICA trots att du inte ska handla något?
Då är ju snarast det sättet att göra rätt så dumt. Faktum är att en motorcykel som passerar kön snarare förkortar tiden för bilisterna då de står i kön.

Lust att slå upp dörren för motorcyklisterna?
Sök hjälp, du kan komma till rätta med de tankarna...

Men hallå!! Rödljusen gäller väl även för mc?
 

P-O Noren

New member
Men hallå!! Rödljusen gäller väl även för mc?

Jo men man står ju bredvid en bil längst fram och innan svensson har märkt att det är grönt har man ju 85m mellan bilen och mc'n. De sitter ju bara i mobilen och snackar och målar naglarna och gud vet vad...
Men att kolla på rödljusen gör de oftast inte.
Ingen påverkas på det sättet du beskriver det.
 

SGM

Moderator
Vad menar du nu? De som tränger sig eller menar du mig för att jag blir irriterad för att de finns folk som inte vet vad det innebär att stå i kö?

Men du missar poängen...en mc tar inte din plats i kön, du drabbas inte på något sätt av att den glider förbi.

Däremot så lättar den upp kön genom att göra så.

Tänk om, tänk rätt...
 

-ah

New member
Är det en lång kö genom stan och det kommer motocyklar och tränger sig så måste ni väl också förstå att kön blir längre för dom som blir omkörda, eller hur?? Fast det drabbar ju inte er eftersom ni inte märker av det.


Vi kör också bil, själva. Åtminstone gör jag.
Och svaret är nej. Se PO s förklaring, om du inte hajar själv.
 
Top