Steg 6

SuperRetard

New member
Körde just med juniorer på g-åsen.
De kör 125 cc helt standard.
Alternativt kawwa 250 ninja.
Bästa tid i helgen ca 1.21 Detta med ca 30 pållar...och standardgatdäck.
Hur många pållar har ni?

Jag är inte karl nog att åka effektstinna hojar :p.

Klev ner från SuperDuken till en 690 SMR och kapade nära 2 sek efter 1,5 pass. Handlar nog mer om tillit och känsla av kontroll än effekt i de flesta lägen. Kan man sen (som de stora pojkarna) har tilllit och kontroll över 180 hästar, då går det jäkligt fort. wroom
 

SGM

Moderator
Jag är inte karl nog att åka effektstinna hojar :p.

Klev ner från SuperDuken till en 690 SMR och kapade nära 2 sek efter 1,5 pass. Handlar nog mer om tillit och känsla av kontroll än effekt i de flesta lägen. Kan man sen (som de stora pojkarna) har tilllit och kontroll över 180 hästar, då går det jäkligt fort. wroom

Huvudet på spiken...är det inte risk för ond bråd död så fort man sneglar på gasrullen i utgångarna, så vågar man mer. Enkel överlevnadsinstinkt.

Jag åkte fortare på 640:n än jag gör på duccen så länge det svänger.

/J
 

He rik

New member
Tjenis!

Orkar inte vänta in steg 6, 15/5. Har redan anmält mig till BoTT och R1000 i Anderstorp på SM:et 30/4 & 1/5. :D

Är jag först ut att representera SMC Sport i tävlingsvärden? (Såg så ut på anmälningslistan)

Kommer någon och sköter däckvärmare, paraplyer och hejjar? :confused:


#71 Anders Christiansson :cool:

Grattis till målgång i BOTT! :)

Syns den 15.

Henrik

Ed.
Grattis till start Och målgång i alla racen! :) (om jag inte missat något)
 
Last edited:
Upplägg på steg 6?

Hej!

Har sett detta i innehållsdeklarationen:

Innehåll
Den här dagen är ren träning hur du ska kunna minska dina varvtider. Du får tips och råd hur du ska ta dig förbi framförvarande och vara snabbast ur kurvorna.

Hur är upplägget på steg 6 tänkt (teori/praktik)?
Vilka instruktörer blir det?
Är tidtagningen via mylaps igång?

Förväntansfull! :)
 

Strandell

New member
Grattar till målgångarna...

Antar att mylaps kommer vara igång det brukar det ju vara på andra träningar. Var lite det jag undra med när jag fråga tidigare om transponder i tråden. Tolkade danskens svar som att det skulle vara igång. men??

Ezzo: har 200hk i busan och 170hk i gixxern.. :D

Får man något medlemskort i SMC sport?.
 

Galne Dansken

Administrator
Personal
Grattar till målgångarna...

Antar att mylaps kommer vara igång det brukar det ju vara på andra träningar. Var lite det jag undra med när jag fråga tidigare om transponder i tråden. Tolkade danskens svar som att det skulle vara igång. men??

Ezzo: har 200hk i busan och 170hk i gixxern.. :D

Får man något medlemskort i SMC sport?.

Ang. Mylaps - är det någon som kan hålla i detta? (Om det inte påför oss kostnader.... (då får vi värdera))

Medlemskort, skickas i veckorna efter genomförd licenskurs. Det är ett "vanligt SMC Medlemskort" - MEN, det står på kortet att din klubb är SMC SPORT.

Har man tidigare varit f. ex klubbansluten till SMC - ersätts denna klubb, med SMC SPORT
 

Strandell

New member
Har bara det vanliga medlemskortet, vem ska jag mejla om det?. Sen verkar det som att mina tider kom upp på mylaps ändå.. :)

Missa ju all teori på steg 6 tyvärr pga strul med hojjen.. men det var jäkla skoj o hoppa ut och rejsa efter lunchen!.

Tack, Ezzo för utlånadet av verkstadshandboken.

Vad hände med dlgvrg´s inlägg som jag såg när jag vänta ut regnet idag. :confused:

Ang. Mylaps - är det någon som kan hålla i detta? (Om det inte påför oss kostnader.... (då får vi värdera))

Medlemskort, skickas i veckorna efter genomförd licenskurs. Det är ett "vanligt SMC Medlemskort" - MEN, det står på kortet att din klubb är SMC SPORT.
 

Galne Dansken

Administrator
Personal
Strandell

kolla på ditt vanliga SMC medlemskort inte det under/nedan ditt namn står SMC SPORT?

Vi kör på samma medlemskort som vanliga SMC - fast det står ska stå SMC SPORT under personnamnet, om man även är sport medlem.

Annars är det bara att maila; babs(kanelbulle)svmc.se - och sedan kolla i brevlådan hemma..
 

Strandell

New member
Äha... såg ut vara riktig nice bilder iaf när jag titta från telefonen!.. den där när jag har knät över curbsen såg man ju riktigt snabb ut på.. :D


Fanns lite bilder med som inte var önskvärda... orkar inte sortera om bilderna osv. Jag har en massa fina bilder på dig i alla fall som jag ska se till att du får :)

Dansken ska maila henne..
 
Top