Steg 6

Lilldocke

New member
Jag har olycksfallsförsäkring från Trygg Hansa som täcker risksport till viss del. Den gäller körning så länge det inte är "tävlig, eller träning inför tävlig". Så en vanlig bankörning där det tydligt framgår att det inte är just det (vilket det knappast kan vara om det inte är licens inblandat) så ska den gälla.

Så fort det är licens inblandat så kommer den dock inte gälla.

Mvh
Anna
 

heraGbg

New member
Jag har olycksfallsförsäkring från Trygg Hansa som täcker risksport till viss del. Den gäller körning så länge det inte är "tävlig, eller träning inför tävlig". Så en vanlig bankörning där det tydligt framgår att det inte är just det (vilket det knappast kan vara om det inte är licens inblandat) så ska den gälla.

Så fort det är licens inblandat så kommer den dock inte gälla.

Mvh
Anna

Var samma på LF innan, men nya villkor från 1 januari i år... :(

/Helena
 

Hansi

Skrivit för mycket
Precis hemkommen från årets första Steg 5 på Gelleråsen.

Jag har ALDRIG haft så kul på hojen som idag!

++++++ till alla instruktörer på kursen.

Nu blir det till att rensa i kalendern och boka 6:an också.

Kan tänkas det kommer upp lite film från start och rejsträning.
 

SuperRetard

New member
Precis hemkommen från årets första Steg 5 på Gelleråsen.

Jag har ALDRIG haft så kul på hojen som idag!

++++++ till alla instruktörer på kursen.

Nu blir det till att rensa i kalendern och boka 6:an också.

Kan tänkas det kommer upp lite film från start och rejsträning.


Ååhh..

Jag har inte hunnit köra en meter, och ska gå licenskurs 28-29 apr..

Hur snabbt kommer man igång? Måste jag prioritera att hinna åka lite innan kanske?? Damn it, tid är dyrbart nu!
 

Hansi

Skrivit för mycket
Ååhh..

Jag har inte hunnit köra en meter, och ska gå licenskurs 28-29 apr..

Hur snabbt kommer man igång? Måste jag prioritera att hinna åka lite innan kanske?? Damn it, tid är dyrbart nu!

Upplägget var teori kvällen innan körningen c:a 18.00 till 22.00
Förmiddagen omfattade tre pass med ganska fri körning där instruktörerna kollade att vi reagerade korrekt på flaggningar, gjorde bra omkörningar, valde bra spår osv, blandat med mer teori.

Startträningar och två korta race på eftermiddagen, avslutat med 40 minuters fri körning för de som hade ork kvar... (jag körde 15 minuter, för mig var det 4:e dagen i rad på Gelleråsen)

Du lär inte behöva träna före licenskuren, kör på lagom nivå för din dagsform och se till att hojen överlever dagen så har du licensen i hand och resten av säsongen fylld av kvällsträningar och steg 6-kurser.
 

SuperRetard

New member
Upplägget var teori kvällen innan körningen c:a 18.00 till 22.00
Förmiddagen omfattade tre pass med ganska fri körning där instruktörerna kollade att vi reagerade korrekt på flaggningar, gjorde bra omkörningar, valde bra spår osv, blandat med mer teori.

Startträningar och två korta race på eftermiddagen, avslutat med 40 minuters fri körning för de som hade ork kvar... (jag körde 15 minuter, för mig var det 4:e dagen i rad på Gelleråsen)

Du lär inte behöva träna före licenskuren, kör på lagom nivå för din dagsform och se till att hojen överlever dagen så har du licensen i hand och resten av säsongen fylld av kvällsträningar och steg 6-kurser.

Jag får ju inte köra Steg 6 eftersom jag varken gått steg 4 eller 5.. :mad:

Och har faktiskt ingen hoj att köra träningar med heller. Men min är på flaggning och säljs vid rätt bud, och då blir det nåt anpassat som påfyllning :).

Vill ha det klart också så kanske man kan studsa in och köra REC med nån om man har tur eller så..

Lite som med seglingen för mig. Ska sälja båten helt, men man kan alltid segla andras båtar :).
 

Hansi

Skrivit för mycket
Jag får ju inte köra Steg 6 eftersom jag varken gått steg 4 eller 5.. :mad:

Och har faktiskt ingen hoj att köra träningar med heller. Men min är på flaggning och säljs vid rätt bud, och då blir det nåt anpassat som påfyllning :).

Vill ha det klart också så kanske man kan studsa in och köra REC med nån om man har tur eller så..

Lite som med seglingen för mig. Ska sälja båten helt, men man kan alltid segla andras båtar :).

Aha, du kör en "vanlig" licenskurs. Men vad jag förstått så räcker det isåfall att du kör klart de vanliga smc-stegen upp till steg 4.

Steg 5 är ju en vanlig licenskurs som kostar lite mer än med andra klubbar, men då ingår ju även medlemskap i smc sport samt fika och lunch.

Har du kört steg 4 och gått licenskurs så är du klar för steg 6, du behöver ju inte gå två licenskurser och det spelar ingen roll i vilken ordning du tar smc-stegen i förhållande till licensen.
 

SuperRetard

New member
Aha, du kör en "vanlig" licenskurs. Men vad jag förstått så räcker det isåfall att du kör klart de vanliga smc-stegen upp till steg 4.

Steg 5 är ju en vanlig licenskurs som kostar lite mer än med andra klubbar, men då ingår ju även medlemskap i smc sport samt fika och lunch.

Har du kört steg 4 och gått licenskurs så är du klar för steg 6, du behöver ju inte gå två licenskurser och det spelar ingen roll i vilken ordning du tar smc-stegen i förhållande till licensen.

Låter bra.. Tjejen ska åka BKK i år och ville att jag skulle köra samtidigt (god knows why), jag hade tänkt ställa upp som funkis men det är kuligt att åka hoj :).

¨Jag minns den diskussionen från i höstas när dte var uppe. Jag vill hemskt gärna åka riktig race-kurs.. Andra träningar är ju ofta just träningar. Hopp och lek och lära sig själv. Finns det kompetens och ögon som fokuserar på en har man ju möjlighet att utvecklas i en helt annan takt, och det är kul!

Måste styra en R-hoj nu :(
 
Först ut att tävla för SMC Sport?

Tjenis!

Orkar inte vänta in steg 6, 15/5. Har redan anmält mig till BoTT och R1000 i Anderstorp på SM:et 30/4 & 1/5. :D

Är jag först ut att representera SMC Sport i tävlingsvärden? (Såg så ut på anmälningslistan)

Kommer någon och sköter däckvärmare, paraplyer och hejjar? :confused:


#71 Anders Christiansson :cool:
 

Strandell

New member
Häftigt, får önska dig lycka till..

Om jag lyckas kapa min varvtid några sekunder på åsen så tänkte jag vara med i SO:t i juli. Men det är lite och jobba med men jag tror jag ska klara det!.. :eek:


Tjenis!

Orkar inte vänta in steg 6, 15/5. Har redan anmält mig till BoTT och R1000 i Anderstorp på SM:et 30/4 & 1/5. :D

Är jag först ut att representera SMC Sport i tävlingsvärden? (Såg så ut på anmälningslistan)

Kommer någon och sköter däckvärmare, paraplyer och hejjar? :confused:


#71 Anders Christiansson :cool:
 

SGM

Moderator
Häftigt, får önska dig lycka till..

Om jag lyckas kapa min varvtid några sekunder på åsen så tänkte jag vara med i SO:t i juli. Men det är lite och jobba med men jag tror jag ska klara det!.. :eek:

Du LÄR ju. :D
Behöver du mekhjälp, någon som är i vägen eller bara dricker upp dina pilsner efter?

...jag är oduglig som paraplyflicka, alldeles för håriga ben för nätstrumpor...
 
SGM: Bara att raka benen! Tjejerna måste få sitt också=)

Strandell: Orkar inte vänta på att jag ska kapa sekunder. Kommer dö av ålderdom innan det hänt mig:)

Snabbast vinner men nybörjare har roligast!
 

Strandell

New member
Kör hårt Anders!.. jag hoppas det går bra i debuten.. du är nog som sagt den första SMC sport medlemen som är ute och tävlar..

SGM: låter bra, får gärna kränga däck osv när jag står o sippar rockstardricka.. du vet chaps o skinnkepa funkar i mitt team bara så du vet, håriga ben är bara manligt... ;)

SGM: Bara att raka benen! Tjejerna måste få sitt också=)

Strandell: Orkar inte vänta på att jag ska kapa sekunder. Kommer dö av ålderdom innan det hänt mig:)

Snabbast vinner men nybörjare har roligast!
 

SGM

Moderator
Kör hårt Anders!.. jag hoppas det går bra i debuten.. du är nog som sagt den första SMC sport medlemen som är ute och tävlar..

SGM: låter bra, får gärna kränga däck osv när jag står o sippar rockstardricka.. du vet chaps o skinnkepa funkar i mitt team bara så du vet, håriga ben är bara manligt... ;)

Skall du stå i chaps & nitad skinnkepa och dricka rockstar under tiden jag kränger däck? :confused: :eek: :D Jaja...om det leder till sub 1.15 på åsen så... :D
 

ezzo

New member
<1.15??? Vaffan har du gjort sen sist?

Måste jag tjuvträna mkt för att hänga på dig nu eller?

Körde just med juniorer på g-åsen.
De kör 125 cc helt standard.
Alternativt kawwa 250 ninja.
Bästa tid i helgen ca 1.21 Detta med ca 30 pållar...och standardgatdäck.
Hur många pållar har ni?
 

Syster-Tysk

New member
Körde just med juniorer på g-åsen.
De kör 125 cc helt standard.
Alternativt kawwa 250 ninja.
Bästa tid i helgen ca 1.21 Detta med ca 30 pållar...och standardgatdäck.
Hur många pållar har ni?

Inte illa alls!
Tyvärr har inte jag problem med pållarna, snarare överlevnadsinstinkterna!
Gubbe med småbarn som jag är så känner jag mig så nära döden när jag börjar närma mig snabb fart på åsen, men det är ju tur att jag har blöjor! Snabbt byte, sen bär det iväg igen!
Sist så hade jag skitskoj på Kristins SV650, tyvärr inga tider under 1.29, men kul var det och bilderna såg skitsnabba ut!
 
Top