Tengaipetrus
Member
Är inne på min andra Varadero och på det stora hela mycket nöjd med hojen, den passar mig perfekt. Det är dock uppenbart att då de lyckats åtgärda en hel del av det som inte riktigt var till belåtenhet på min gamla 02:a under de uppdateringar som skett till 07:an så har de helt förbisett bakdämparen som verkligen lämnar en del i övrigt att önska. Jag är förhållandevis liten och lätt och kör jag själv med dämpningen i det hårdaste läget fungerar det rätt bra men så fort lite packning eller passagerare kommer på blir det svajigt. Likaså om man börjar pressa lite hårdare, testade en bankurs tidigare under säsongen...
Inser att en Öhlinsdämpare säkert skulle skulle göra underverk men en sån kostar runt 10.000 kronor och det är några kronor för mycket för min plånbok. Jag undrar därför om någon här har tips på dämpare/fabrikat som skulle kunna förbättra prestandan på min älskade Varadero. Kanske är det någon som själv gjort ett byte och kan rapportera positiva eller negativa erfarenheter.
Petrus
Inser att en Öhlinsdämpare säkert skulle skulle göra underverk men en sån kostar runt 10.000 kronor och det är några kronor för mycket för min plånbok. Jag undrar därför om någon här har tips på dämpare/fabrikat som skulle kunna förbättra prestandan på min älskade Varadero. Kanske är det någon som själv gjort ett byte och kan rapportera positiva eller negativa erfarenheter.
Petrus