SvenneC
New member
Jag håller inte riktigt med. Jag platsar nog ganska bra mellan att vara snabb i långsam på SHK eller väldigt långsam i snabb på BKK. Jag har totalt säkert 15-20 "kurstillfällen" bakom mig, inte alla på storbana. Och rent teoretiskt har jag inte hört nåt nytt från nån instruktör på många många varv..
Antingen är det onödigt repetetivt, eller för lågt individuellt fokus.
Sen är det en HELT annan sak att kunna teorin, oah att platsa i snabb grupp som jag ser det!
Du har helt rätt i att din körtekniska förmåga inte nödvändigtvis behöver återspeglas av hur fort du kan köra. Att lära dig köra fortare är faktiskt inte ens SMC's avsikt, vi vill att du skall överleva i trafiken. Därför kan man gå det fjärde kurs-steget i både medel och snabb grupp.
Orsaken till att vi oftast inte erbjuder det steget i lugn grupp beror på att det är ytterst sällan någon steg4-deltagare vill köra i lugn grupp. (Om kravet uppstår är jag säker på att det går att lösa.)
Någon ny teori lär du inte höra efter att ha gått de tre första stegen eftersom det numera är ganska strikt styrt vad kursdagarna innehåller.
Det är däremot oroande om du har gått det fjärde steget många gånger utan att uppleva att du har fått tillräcklig personlig hjälp, eftersom steg 4 heter just "Personlig coaching". Om det verkligen är på det viset så hoppas jag att du var noga med att fylla i utvärderingen efter kursen, eftersom det är med hjälp av dessa vi kan avgöra vad som måste göras annorlunda till nästa gång.
Om du däremot känner att du mest av allt bara vill ha just mängdträning så tycker jag att vanliga bandagar är jättebra att åka på.