Sporthoj.com nere?

Tomas72

New member
Tjo, hoppas detta inlägg inte är alltför OT.

Jag brukar hänga på sporthoj.com en del men forumet verkar vara nere. Någon som vet något?

//T
 

Tomas72

New member
Från sporthoj.com. Verkar ha blivit hackat.

-----------------------------------------------------------------------------------------------

Sporthoj har tekniska problem

Tyvärr har vi en del tekniska problem med Sporthoj.com. Servern har drabbats av stora problem på grund av ett databasintrång. I nuläget vet vi inte exakt hur allvarliga problemen är men administratörerna på Sporthoj vill inte på något sätt äventyra innehållet eller användarnas uppgifter, och därför tar vi beslutet att tillfälligt stänga ned forumet.

Vi jobbar för fullt på att hitta och lösa problemet så snart som möjligt, men kan tyvärr inte beräkna när det är löst. Sporthoj är ett populärt forum som är omtyckt bland användarna och vår förhoppning är förstås att kunna öppna upp forumet igen så snart som möjligt.

Tack för ditt tålamod!
Sporthoj.com
Varför har jag hamnat hos auto motor & sport?

Sporthoj.com är en del av Egmont Publishing där även biltidningen auto motor & sport ingår.
 

TMax500

Member
Då får alla köra vidare här istället med populära ämnen som Bulten, bombarrepor, wheela, fy-f*n-för fransar, hur-kör-man-ifrån-Farbror-Blå, och andra mindre politiskt korrekta trådar! :D

*Innan någon slår mig i huvudet: skojar bara. SH är mer än så. Jag veeet!*
 

e7danne

New member
Nu har jag inte läst hela tråden. Men har dom testat att borra? Eller kanske daska persilja på servern?
 

chili

New member
Då får alla köra vidare här istället med populära ämnen som Bulten, bombarrepor, wheela, fy-f*n-för fransar, hur-kör-man-ifrån-Farbror-Blå, och andra mindre politiskt korrekta trådar! :D

*Innan någon slår mig i huvudet: skojar bara. SH är mer än så. Jag veeet!*

He he, du vill inte veta vad vi brukar skriva om er som hänger på detta forum :p
 

TMax500

Member
He he, du vill inte veta vad vi brukar skriva om er som hänger på detta forum :p
Jag vet. Finns på båda forumen sedan flera år.

Använder inte varselväst. Har inte grått skägg och korvätarhjälm. Har aldrig varit på Bulten.

Kör nästan aldrig i 200+ på allmän väg. Undviker att bomba. Använder inte beggade racedäck. Har kört om en polisbil i 195 km/t (mycket dålig idé - gör inte om det...). Drar ibland till varvstoppet på ettan, tvåan och trean.

Så var passar jag in? Ingenstans? :D
 
Last edited:

roffe_s

Active member
...Så var passar jag in? Ingenstans? :D
Mjo, det händer väl att jag surfar in på SH.com. Ibland.

Gråa polisonger räcker nog för denna sida, de personliga kvalifikationerna för SH.com är mer oklara. Det ska väl möjligen vara att jag korrigerar Hampe när han vill panga allt för vildsint förbi HEsTar och cheyer med vovve.

Så vad ska vi prata om då? Till de tidigare eminenta ämnesurvalet tycker jag vi lägger till huruvida nya Kawasaki H2 kommer att levereras med upp- eller nerfällda fotpinnar, hur mycket Rossi är sopslutast med anledning av helgens MGP-rejs samt hur Ankan1 svänger med sin STOOOra plastraket i knapp styrfart genom en rondell...
 
Last edited:

MartinB

New member
LeSkItT...
Sporthoj och S(v)MC:s forum bygger väl på samma plattform?
Varför är inte S(v)MV:s forum hackat?
Eller...... är det det? :confused:
 

Hampe

Skriver massor!
...samt hur Ankan1 svänger med sin STOOOra plastraket i knapp styrfart genom en rondell...

...och inte lyckas hänga av en Panna som bara är ute och kvällstourar lite, helt ovetande att det pågår ett race. Quelle domage.



XXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXX




Jag tycker att det är förbannat synd att det är så uppkörda fåror i MC-Sverige. Man harvar på bland de sina och tittar misstänksamt på dom som kör hoj med en annan sittställning än man själv.

Ett surt "organdonator!" möts av ett lika surt "gynstol!" och så är skitslängarkampen igång. Vem kan förnedra den andra mest?
Vem skämmer ut sig själv på kuppen...?


Vi åker hoj allihopa, och de flesta av oss kör flera olika hojtyper under vår MC-karriär. Eller på en och samma dag...
Varför hacka på den andres val av hoj? Han eller hon har ju valt hoj!

Jag är just hemkommen från IBA European Tour 2014: 5 dygns poängrally över hela kontinenten. Fler än 400 möjliga besökspunkter att dokumentera:
3.png


Stooora plastraketer? Visst, det fanns med. Och äventyrshojar, sporthojar, nakenhojar, customhojar, sidvagnsekipage, storscooter, en 20 år gammal 500cc stånka och en några H-Ds

Här en bild från starten på etapp 2, uppe vid Passo Del Tonale



10.jpg


Det råkar vara topptrion som ger sig iväg i gryningen: En H-D fulldresser, en Triumph Explorer, en BMW R 1100 S
Tre helt olika körställningar, tre helt olika typer av hojar - men genuina motorcyklister i sadlarna!
Alla tre hojtyper fungerar precis lika bra för sin uppgift: att på ett säkert hämta hem både poäng och förare till slutmålet - 5 dygn från starten.
Ja, inte BMWn då förstås...

RIMG0144_zps45c76abb.jpg


...men vad annat var att vänta?


Vad jag vill ha sagt är att utomlands så kanske någon tråkas lite på låtsas för det motorcykelmärke man råkar att köra, men jag har aldrig hört någon racka ner på den typ av MC som någon valt. What ever rows your boat, så enkelt är det.


Skulle önska att vi kunde komma dit hän i Sverige också. Vi kör hoj, där är vår gemensamma nämnare.





Hampe
 
Last edited:
Top