...samt hur Ankan1 svänger med sin STOOOra plastraket i knapp styrfart genom en rondell...
...och inte lyckas hänga av en Panna som bara är ute och kvällstourar lite, helt ovetande att det pågår ett race. Quelle domage.
XXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXX
Jag tycker att det är förbannat synd att det är så uppkörda fåror i MC-Sverige. Man harvar på bland de sina och tittar misstänksamt på dom som kör hoj med en annan sittställning än man själv.
Ett surt "organdonator!" möts av ett lika surt "gynstol!" och så är skitslängarkampen igång. Vem kan förnedra den andra mest?
Vem skämmer ut sig själv på kuppen...?
Vi åker hoj allihopa, och de flesta av oss kör flera olika hojtyper under vår MC-karriär. Eller på en och samma dag...
Varför hacka på den andres val av hoj? Han eller hon har ju valt hoj!
Jag är just hemkommen från IBA European Tour 2014: 5 dygns poängrally över hela kontinenten. Fler än 400 möjliga besökspunkter att dokumentera:
Stooora plastraketer? Visst, det fanns med. Och äventyrshojar, sporthojar, nakenhojar, customhojar, sidvagnsekipage, storscooter, en 20 år gammal 500cc stånka och en några H-Ds
Här en bild från starten på etapp 2, uppe vid Passo Del Tonale
Det råkar vara topptrion som ger sig iväg i gryningen: En H-D fulldresser, en Triumph Explorer, en BMW R 1100 S
Tre helt olika körställningar, tre helt olika typer av hojar - men genuina motorcyklister i sadlarna!
Alla tre hojtyper fungerar precis lika bra för sin uppgift: att på ett säkert hämta hem både poäng och förare till slutmålet - 5 dygn från starten.
Ja, inte BMWn då förstås...
...men vad annat var att vänta?
Vad jag vill ha sagt är att utomlands så kanske någon tråkas lite på låtsas för det motorcykelmärke man råkar att köra, men jag har aldrig hört någon racka ner på den
typ av MC som någon valt. What ever rows your boat, så enkelt är det.
Skulle önska att vi kunde komma dit hän i Sverige också. Vi kör hoj, där är vår gemensamma nämnare.
Hampe