SMC sport (steg 5 & 6)

Robbie

New member
Vill passa på att slänga iväg en kommentar angående smc sport så att alla som inte är med vet vad som står på.

Under den gångna helgen var det då alltså min tur att gå licenskursen (steg 5) för att sedan få köra träning (steg 6).

Stor eloge till kursledarna Ola och Ago som öste ut nyttiga och roliga erfarenheter. Riktigt intressant och bra.

Sen var det dags att gå ut på banan för att träna på momenten sighting lap, warm up lap, och racestart. Ganska mycket nervositet hade jag byggt upp inför hur det skulle gå när alla skulle in i första kurvan.

Hade inte tänkt vara med på något race men här sitter man nu efter att ha tagit ut sin licens och även kört fem mini race tillsammans med de mer rutinerade i steg 6. Sen var det öppen depå där jag kunde träna på sådant som jag har haft på agendan sedan ett tag.

Var detta det roligaste jag gjort!? Kan mycket väl vara så!

Om du som har gått steg 1-4 känner att du är intresserad av bankörning och av att bli snabbare och att finslipa dina kunskaper...vad väntar du på!?
 

mojja

New member
Även jag vill passa på att tacka Smc för denna dag!!

Även en stor Eloge för allt arbete ni måste ha lagt ner i vinter för att göra det till så mycket bättre för oss deltagare än vad det var i fjol. Märktes verkligen att ni tänkt till och förbättrat mycket av det jag och många andra förra året uppfattade som mindre bra fortsätter ni på inslagen bana kan det inte bli annat än väldigt bra i framtiden.

By the way så har jag idag avklarat min första RR träning och många fler lär det bli för det är ju skitkul :)
 

M|cke

Member
Även jag vill tacka för denna dag, speciellt vädret :D

Sjukt jävla kul, blir flera steg 6 för min del :tummenupp
 

racermasen

New member
Passar även jag på att tacka för kursen :)

Vi som lämnade in papperen för att få ut baslicensen, när kan vi förvänta oss att inbetalningskort mm kommer?
Eller kanske bara är jag som inte fått det än.
 

Galne Dansken

Administrator
Personal
Det ska ku komma varje dag här - sku jag tro - det liggar hos Svemo, som lovat oss att det kommer inloggning till en sida vart man fixar allt.

Så fort vi har det från Svemo - skickat vi med mail info till alla.
 

daytona

New member
Jag har inloggning till SVEMO TA och allt verkar grönt men på sidan där man köper licens står det bara ej tillgänglig http://ta.svemo.se/default.aspx
Föraren måste skapat sig en profil i Svemo TA. Manual för hur du skapar en profil hittar du på www.svemo.se/sv/SVEMOTA/Manualer/
Om du inte kan köpa licens när du loggat in kan det bero på två saker:

Din klubb har spärrat dig eftersom du inte betalat din medlemsavgift till klubben
Din klubb har inte lagt in medlemsregister i IdrottOnline Klubb. Kontrollera därför med din klubb så att de lagt in hela medlemsregistret i IdrottOnline Klubb.
 

Ricken

Member
Jag har inloggning till SVEMO TA och allt verkar grönt men på sidan där man köper licens står det bara ej tillgänglig http://ta.svemo.se/default.aspx
Föraren måste skapat sig en profil i Svemo TA. Manual för hur du skapar en profil hittar du på www.svemo.se/sv/SVEMOTA/Manualer/
Om du inte kan köpa licens när du loggat in kan det bero på två saker:

Din klubb har spärrat dig eftersom du inte betalat din medlemsavgift till klubben
Din klubb har inte lagt in medlemsregister i IdrottOnline Klubb. Kontrollera därför med din klubb så att de lagt in hela medlemsregistret i IdrottOnline Klubb.

Det har varit lite strul med TA-systemet. Rng nån på Svemo o prata med dom så löser dom det säkert.
 

Lotek

#82 Superbike
Aj aj.. :eek: Vad var mantrat på licenskursen.
Ring inte SVEMO.

Skämt åsido. Maila dem istället. Gjort det med stor framgång och alltid fått hjälp.
 

SuperRetard

New member
Aj aj.. :eek: Vad var mantrat på licenskursen.
Ring inte SVEMO.

Skämt åsido. Maila dem istället. Gjort det med stor framgång och alltid fått hjälp.

Haha..

Ett mörkat "villkor" för att bli godkänd för att hålla licenskurs måste vara att lova att alltid säga just de orden :D Hört dem också, liksom alla andra som det verkar.
 

CAD-Ludde

New member
Kan bara instämma, har du kört steg 1-4 och har funderingar på att gå vidare - gör det!
Steg 5 i torsdags på Sviesta, min bästa bandag hittills :)
 

Thomas F

New member
Kan också bara instämma, har du gått ett antal steg 4 och börjat snegla på nästa steg så "Just Go for it".
Steg 5 kursen på Sviesta i torsdags var den absolut roligaste bandagen jag haft så här långt.
Licenskurs kanske låter lite skrämmande vid första tanken men dessa suveräna instruktörer (Ola, AGO, Björn m.fl.) som bjuder på all sin erfarenhet från massor av år på banor runt om i världen får det att kännas rätt naturligt att redan efter lunchen ge sig ut och tampas med steg 6-orna i både start-träning och minirace. Kort sagt SKIT KUL :tummenupp
 
Last edited:

JanHjalmarsson

New member
Skitkul att flagga era starter, det "kickar" lite att fortsätta att köra steg 6. Hade ni inte haft öron hade nog käften gått runt hela huvudet. :D
 

mazze

New member
Ställer mig i kön och lovordar även jag steg 5. Det som man fick vara med om i torsdags på Sviestad är nog det trevligast jag gjort på hoj. Rekomederas det varmaste View attachment 6292 se så kul han har
 

druid

New member
Hej

Vi håller på att se över möjligheten att viga en grupp för steg 6 på SMC Stockholms dubbeldag lördag-söndag 3-4 augusti på Gelleråsen.

Vill på detta sätt få reda på hur intresset ser ut bland er som redan har licens, för att veta om vi fyller en grupp.

Om du vill vara med som deltagare, skicka ett mail till storbana@smcstockholm.se för att göra en intresseanmälan.

Mvh
Håkan Edman
 
Top