SMC sport (steg 5 & 6)

putte01

New member
steg 6 kemora 2014.

KRAVET för att vara med på denna träning är att du har en giltig SVEMO Internationell licens, skall kunna visas på plats.

Försökte köpa internationella licens på svemos hemsida men det gick inte, varför? Få bara köpa baslicens. Kan inte ändra eller köpa till något.
 

Iskall

New member
steg 6 kemora 2014.

KRAVET för att vara med på denna träning är att du har en giltig SVEMO Internationell licens, skall kunna visas på plats.
.

Är du säker?

2013 gick det bra med Bas-licens :)

SMC hade något avtal eller dispens för denna körning i Finland

EDIT: Såg att det står "SVEMO Internationell licens" på SMC´s hemsidan :(


\Stefan
 
Last edited:

Thomas F

New member
steg 6 kemora 2014.

KRAVET för att vara med på denna träning är att du har en giltig SVEMO Internationell licens, skall kunna visas på plats.

Försökte köpa internationella licens på svemos hemsida men det gick inte, varför? Få bara köpa baslicens. Kan inte ändra eller köpa till något.

Du måste ta bort det förval som ligger där (Baslicens) sedan kan du lägga till den licens du vill ha
 

nir_scorpio

New member
Få köpa bara BAS licens.

Det kom ett mejl från SVEMO där de bl.a. skrev "Classic-, och Elitlicens innehåller per automatik internationellt tillägg. För Guldhjälm-, och Baslicens är ej internationellt tillägg möjligt." Jag tolkar det som att man måste upp minst en licensnivå från baslicensen för att dessutom kunna skaffa ett internationellt tillägg. Dvs, för RR behöver du en Ungdom, Junior eller Senior-licens för att kunna välja ett internationellt tillägg.
 

putte01

New member
Det kom ett mejl från SVEMO där de bl.a. skrev "Classic-, och Elitlicens innehåller per automatik internationellt tillägg. För Guldhjälm-, och Baslicens är ej internationellt tillägg möjligt." Jag tolkar det som att man måste upp minst en licensnivå från baslicensen för att dessutom kunna skaffa ett internationellt tillägg. Dvs, för RR behöver du en Ungdom, Junior eller Senior-licens för att kunna välja ett internationellt tillägg.


Måste jag gå nu licenskurs. Eller? Fattar Nada!!! jag ska läsa på svemos hemsida hur jag ska göra. Vill till kemora med smc steg 6
 

nir_scorpio

New member
Måste jag gå nu licenskurs. Eller?...

Det ska inte behövas förutsatt att du haft en helårslicens någon gång under de senaste fem åren. Vad jag kan se på SVEMOs sidor så ska det gå att byta upp sig förutsatt att man inte redan betalt för nästa års licens:

"8. Jag vill ändra licensklass, exempelvis klassa upp från Motocross Bas till Motocross Bredd, innan jag betalar. Går det i TA?
Svar: Ja, det går bra. Tänk på att ta bort Motocross Bas innan du lägger till Motocross Bredd. givetvis gäller respektive grens regler för de olika licensklasserna, se SR." -- http://www.svemo.se/sv/Forforare/Licens/Fragorsvar/

Om du redan betalt för din baslicens för nästa år måste du nog kontakta SVEMO för att ändra licensnivå.
 

putte01

New member
Det ska inte behövas förutsatt att du haft en helårslicens någon gång under de senaste fem åren. Vad jag kan se på SVEMOs sidor så ska det gå att byta upp sig förutsatt att man inte redan betalt för nästa års licens:

"8. Jag vill ändra licensklass, exempelvis klassa upp från Motocross Bas till Motocross Bredd, innan jag betalar. Går det i TA?
Svar: Ja, det går bra. Tänk på att ta bort Motocross Bas innan du lägger till Motocross Bredd. givetvis gäller respektive grens regler för de olika licensklasserna, se SR." -- http://www.svemo.se/sv/Forforare/Licens/Fragorsvar/

Om du redan betalt för din baslicens för nästa år måste du nog kontakta SVEMO för att ändra licensnivå.

Nej jag har inte betalat något än, men jag kan inte ändra något på Svemos hemsida, eller kanske jag gör nåt fel? Vi få se det löser sig nog!
 

Iskall

New member
Det gick bra för mig att köpa :)

- Tabort Bas Licens
- Välj till en ny licens
- Välj Nästa År
- Välj Gren Roadracing

KÖP!!!!

\Stefan
 

putte01

New member
Det gick bra för mig att köpa :)

- Tabort Bas Licens
- Välj till en ny licens
- Välj Nästa År
- Välj Gren Roadracing

KÖP!!!!

\Stefan


Jag har kommit på va det va felet, jag är över 55 år och måste skicka in läkarintyg, kanske måste jag ansöka ny licens också, men vet ej än. Men det löser sig. Jävla massa jobb bara och extra kostnader. För att man blir äldre, men det är värd det.

Vilken licens köpte du? blir det kemora v21 och med smc v.29.
 

Peter1980

New member
Om du löser licensen så får du en faktura sen.

Vi har ju snackat om det på tele, men ställer frågan så att andra som undrar samma sak får svar.
Om man av någon anledning väljer att INTE lösa licensen på plats på dagen man går steg 5.

Får man fortsätta köra resten av dagen? Eller är det 2400:- för teorin på kvällen, några startträningar på dagen, och sen hemfärd?
 

Galne Dansken

Administrator
Personal
Vi har ju snackat om det på tele, men ställer frågan så att andra som undrar samma sak får svar.
Om man av någon anledning väljer att INTE lösa licensen på plats på dagen man går steg 5.

Får man fortsätta köra resten av dagen? Eller är det 2400:- för teorin på kvällen, några startträningar på dagen, och sen hemfärd?

Om jag nu inte har alldeles fel:

Man går licens kursen kvällen och har sin uppkörning på morgonen - blir sannolikt godkänd efter morgonens startövningar.
Detta bjussar SMC på, eftersom man har anmäld sig för körning resten av dagen (steg 6), och detta koster som en vanlig steg6 dag.

Om man väljer att inte lösa sin licens samma dag - har man trots detta försäkringsskydd som ingå i licensen under denna dags körning.
Det är altså Ok att inte handla sin licens denna dag - fast ett gott råd är att fixa det på direkten..

Om man vill lösa licensen, betalar man inte på plats - Vi hanterar aldrig kontanter ute på kurserna..
 

Peter1980

New member
Om man väljer att inte lösa sin licens samma dag - har man trots detta försäkringsskydd som ingå i licensen under denna dags körning.
Det är altså Ok att inte handla sin licens denna dag - fast ett gott råd är att fixa det på direkten..

Det är precis tvärt emot vad Juh@ svarade mig i den här tråden:

http://www.sporthoj.com/forum/showt...7-april-2014&p=5959927&viewfull=1#post5959927

Bakgrunden till frågan är egentligen att jag tycker att anmälningssidan är lite otydlig. Och nu har jag fått 3 helt olika svar från 3 helt olika personer.

Det står att pris på steg 5 är 2400:-
Pris på steg 6 är 1300:-

Så frågan är egentligen, exakt vad ingår i dessa 2400:- ? Och tillkommer det en till avgift för att köra på banan hela den dagen man går steg 5?
 
Top