e7danne
New member
OBS: Ny Steg 6 möjlighet på Gelleråsen Söndagen 8 September! Anmälan här: https://www2.svmc.se/school/anmalan/473
steg 6 kemora 2014.
KRAVET för att vara med på denna träning är att du har en giltig SVEMO Internationell licens, skall kunna visas på plats.
.
steg 6 kemora 2014.
KRAVET för att vara med på denna träning är att du har en giltig SVEMO Internationell licens, skall kunna visas på plats.
Försökte köpa internationella licens på svemos hemsida men det gick inte, varför? Få bara köpa baslicens. Kan inte ändra eller köpa till något.
Du måste ta bort det förval som ligger där (Baslicens) sedan kan du lägga till den licens du vill ha
Det gick inte!!
Få köpa bara BAS licens.
Det kom ett mejl från SVEMO där de bl.a. skrev "Classic-, och Elitlicens innehåller per automatik internationellt tillägg. För Guldhjälm-, och Baslicens är ej internationellt tillägg möjligt." Jag tolkar det som att man måste upp minst en licensnivå från baslicensen för att dessutom kunna skaffa ett internationellt tillägg. Dvs, för RR behöver du en Ungdom, Junior eller Senior-licens för att kunna välja ett internationellt tillägg.
Måste jag gå nu licenskurs. Eller?...
Det ska inte behövas förutsatt att du haft en helårslicens någon gång under de senaste fem åren. Vad jag kan se på SVEMOs sidor så ska det gå att byta upp sig förutsatt att man inte redan betalt för nästa års licens:
"8. Jag vill ändra licensklass, exempelvis klassa upp från Motocross Bas till Motocross Bredd, innan jag betalar. Går det i TA?
Svar: Ja, det går bra. Tänk på att ta bort Motocross Bas innan du lägger till Motocross Bredd. givetvis gäller respektive grens regler för de olika licensklasserna, se SR." -- http://www.svemo.se/sv/Forforare/Licens/Fragorsvar/
Om du redan betalt för din baslicens för nästa år måste du nog kontakta SVEMO för att ändra licensnivå.
Det gick bra för mig att köpa
- Tabort Bas Licens
- Välj till en ny licens
- Välj Nästa År
- Välj Gren Roadracing
KÖP!!!!
\Stefan
.... Vilken licens köpte du? blir det kemora v21 och med smc v.29.
Om du löser licensen så får du en faktura sen.
Vi har ju snackat om det på tele, men ställer frågan så att andra som undrar samma sak får svar.
Om man av någon anledning väljer att INTE lösa licensen på plats på dagen man går steg 5.
Får man fortsätta köra resten av dagen? Eller är det 2400:- för teorin på kvällen, några startträningar på dagen, och sen hemfärd?
Om man väljer att inte lösa sin licens samma dag - har man trots detta försäkringsskydd som ingå i licensen under denna dags körning.
Det är altså Ok att inte handla sin licens denna dag - fast ett gott råd är att fixa det på direkten..