HrHptm
New member
Det vet du......
Hug!
Det vet du......
Vibrationerna stör bara på tomgång (och det görs på ett sådär sköönt sätt), faktiskt.
Baksidan, om något, med LC8-motorn är väl detsamma som gör att vi älskar den. Den vill hela tiden ha mer, meeer. Det slutar i att den enligt mig känns lite orolig vid stödgas (alltså touring-åka). Å andra sidan är det inget man ägnar sig åt om man är hardcore nog för Österriket så det spelar ju naturligtvis ingen skillnad.
Vet ju inte hur du nyttjar hojarna. Men med rådande hojval, banintresse osv så gissar jag att du skulle uppskatta de extremt fina chassien och bromsar som erbjuds, också "faktiskt". Sen är det ju iofs bara RC8 kvar att välja på om du vill behålla monstereffekten du har idag (jag törs inte), och den är väl inte så kompromissig kanske. Har bara kört den ett par pass så jag har svårt att uttala mig så mkt om den, mer än att den gick fort rakt fram ser heftig ut.
BMW-fråga. Är det nån som har en, som är lite kortare...
Sen är det ju iofs bara RC8 kvar att välja på om du vill behålla monstereffekten du har idag (jag törs inte), och den är väl inte så kompromissig kanske. Har bara kört den ett par pass så jag har svårt att uttala mig så mkt om den, mer än att den gick fort rakt fram ser heftig ut.
Jag tycker att TS har en poäng.
Varför just bmw och varför inte något annat märke? Varför samarbete med något specifikt mc-märke över huvud taget?
SÅ mycket effekt är det inte i den, den är ganska lagom stark faktiskt. Inte hysterisk eller okontrollerbar nånstans, men så är väl kanke inte nya hojar det idag.
Jag gillar den starkt, men det kan hända att jag är lite partisk.
Varför skulle du vara partisk????
Jag tycker att TS har en poäng.
Varför just bmw och varför inte något annat märke? Varför samarbete med något specifikt mc-märke över huvud taget?
Vore intressant att höra vad smc nationellt tycker om detta, varför man gör så och vad olika instruktörer anser. Fördelar, nackdelar och hur tankarna går.
...
I den här tråden kommer Galne Dansken strax att svara på ett kraftfullt och korrekt sätt..
Men...
- SMC har under flera år jobbat för att hitta olika vägar och lösningar för att få Återförsäljare och generalagenter att "bidra med kursplatser" med mera, vid köp av motorcykel..
Det finns flera märken som anser detta vara mycket bra och intressant, ex märken som börjar på Ya.., och Ho.., ja även H-D har aktivt köpt kursplatser (ex hos SMC SKåne)
Det finns också flera enskilda återförsäljare som gjort insatser av olika omfattning..
MC branchen har och haft det tufft några år, vilket sannolikt har "hämmat sammarbetet" något..
Det är bara att gratulera att BMW är med på "banan" !!
/ Micke
(Stämmer det jag skriver Jesper ?? Annars deletar jag mitt inlägg !!)
BMW betalar (köper) alltså platser på våra kurser. ..
Hindrar SMC andra ÅF (återförsäljare) att göra samma sak? Nej, självklart inte! Det står vilken ÅF av mc fritt att göra samma sak och SMC kommer stå med lika öppna armar oavsett bokstäver på tanken!
...
Kort och gott:
- SMC har INTE uteslutit någon ÅF från att köpa platser/utbildningsdagar från oss men än så länge är det, förutom lokala handlare som Micke skriver om, bara BMW som nationellt valt att marknadsföra sina nya hojar med lockbetet att de får en kurs med SMC!
Mvh!
// Niklas
Är det bara jag som störs lite av detta allt tätare samarbete mellan BMW och SMC? ....
1. SMC är ju en ideell förening för alla mc-förare, där medlemsantalet är dess styrka
2. I den populära skolverksamhet etableras också ett allt tätare samarbete mellan BMW-klubben och SMC....Det heter i samarbete med SMC men inte ens SMC logga finns med, anmälan sker till BMW-klubben via deras hemsida och kursavgiften betalas till BMW-klubben... Kopplingen till SMC:s är att AI instruktörer engageras som instruktörer.
3. ...Jag upplever också att vi i SMC aktivt bidrar till att marknadsföra motorcyklar av märket BMW och alltmer integrerar vår verksamhet i BMW-klubbens och nu också i BMW motorrad Sverige marknadsföring av märket BMW.
.....
4. Ps. för övrigt, vad sänder det för signaler om kursverksamheten om du måste köpa en sporthoj för att få köra på stor bana?
1. (Average) "SMC har INTE uteslutit någon ÅF från att köpa platser/utbildningsdagar."
--------------------------------------------------------------------
1. Det har jag heller aldrig påstått - undrat över. Men vi bidrar till att marknadsföra ett märke. Denna del har jag kanske minst problem med. Det står ju var och en av ÅF att köpa vad som helst (skrev jag också).
1. (Average) "SMC har INTE uteslutit någon ÅF från att köpa platser/utbildningsdagar."
2. (GD) "Angående Knixargumentation: Med den växt vi har är det inte enkelt för SMC:s alla distrikt att ha resurser att hantera efterfrågan."
3. (GD) "Köper du t. ex. en ny HONDA, finns ett SMC medlemskap inkluderat."
4. (GD) "Vi bör vara stolta över att BMW kommer och ger oss ett kvalitets stämpel, och ger oss flera deltagare på kurserna."
--------------------------------------------------------------------
1. Det har jag heller aldrig påstått - undrat över. Men vi bidrar till att marknadsföra ett märke. Denna del har jag kanske minst problem med. Det står ju var och en av ÅF att köpa vad som helst (skrev jag också).
2. Går det åt mindre tid för instruktörer att vara instruktör 4 timmar på BMW klubbens Knix körningar än 4 timmar på SMC körning. Är det inte samma med resurser?
3. Hade jag ingen aning om. Jag fick i alla fall inget (2010) …
4. Ja, men SMC som märkesoberoende förening kunde ändå hålla kurserna i egen regi. Det är ändå bara via SMC som instruktörerna blir instruktörer eller?, det är väl SMC stämpeln som ger försäkringsskyddet?.
Sedan visst helt rätt. Andra märken kan kontakta SMC och göra samma sak. Men det var inte riktigt vad det handlade om enligt min syn utan kanske lite mer om synen på föreningsintegritet – märkesneutralitet…
Uppenbarligen är mina funderingar rätt ensamma på detta forum, ty det mesta har handlat om hur man bäst förkortar en BMW. Jag vet dock att fler än jag som kör annat än BMW undrar lite över märkessamarbetet.
5. Vad gäller att Knix initierades av BMW, så har jag bara en liten fråga. Betalar icke BMW anslutna högre avgift på Rörken än BMW anslutna? Det är inte intrycket jag har fått men kan ha fel? Ser ytterligt underligt att en högre avgift kan tas av SMC medlemmar än BMW medlemmar på Viskafors, när det är SMC som står för instruktörerna.
BMW måste ju ha något att locka med!
Särskilt bra är ju inte deras hojar!
HåkanP en massa bra text
+1!
I alla fall när de går sönder... Två polare som kör(t) bmw har väntat var sitt år på att få tillbaka hojen från verksta´n.
1. Ser du några vinster, för SMC och dessmedlemmar samt kursdeltagare, att SMC sammarbetar med de ÅF som väljer att sammarbeta med oss? Vilka i så fall?
2. Ser du några nackdelar för oss medlemmar? Vilka?
Mvh!
// Niklas