powerglide
New member
En skillnad mot förr är också att det blivit löjligt dyrt att ta hojkort.
Så hur får vi in fler medlemmar pga av det, menar du? :va
En skillnad mot förr är också att det blivit löjligt dyrt att ta hojkort.
Brevutskick! Enklare än så är det inte!!Tittar man i denna tråd så finns det inte många värvnings alternativ som är realistiska jämfört med telefon bearbetning. Är det bättre att åka runt och knacka dörr? Nej knappast.
Vi vet dessutom ingenting om teleförsäljarnas villkor. Det är helt irrelevant hur vissa företag ger behandlar medarbetare i detta sammanhang. Det innebär inte att ett annat företag behandlar personalen dåligt. Det är absolut inte telefonen i sig som gör att vissa har fått tveksamma anställnings villkor. Dessutom är det här inte frågan om ren profit försäljning (typ tjatandende tele operatörs försäljare) utan värvande av medlemmar till en förening. Det är en oerhörd skillnad!
Vi ringer ju säkert själva flera gånger om dagen i våra yrkesroller – Jag tror visst att någon sålt det ni/vi håller på med i en eller annan form så vi kan inte vara allt för kategoriska (kanske undantag offentlig förvaltning). En kontakt som skapar arbete är en typ av försäljning. Sedan om det var via telefon eller fysiskt besök, vem bryr sig.
Ni som kritiserar TM alternativet servera gärna ett bättre alternativ!
/Peter
Brevutskick! Enklare än så är det inte!!
Den är bra, det har funkat fint på mässor och demodagar hos mchandlare. Tror på att fånga upp nyfikna som vill börja köra, typ kompis, sambo, släkting. Bra tillfälle att marknadsföra SMC som alternativet som ger ökad kunskap, säker körning och möjlighet till fina resor på köpet. Skönt att slippa märkesfixeringen också. Alla kan köra oavsett hojtyp,märke eller ålder. Man slipper förhoppningsvis det envisa besserwisser-tjatet om vilken (3 Stora bokstäver)-modell som egentligen går allra bäst i backarna.Gratis prova-på medlemskap x månader.
Ambassadörer i hojbutiker och mcklubbar.
Ursäkta, men pratar vi om SMC:s "35000-kronors"-resor här?möjlighet till fina resor på köpet.
Du har en poäng där. Men alla resor är väl inte vråldyra..?? Hade annars tänkt mig en lördagstripp på hoj till Ullared... Om det finns parkering för min oerhört stötkänsliga flash-båge. Minsta beröring så går all elektronik i konkurs... Nä, skämt åsido. Det finns kanske något för alla, gammal som ung. Var kan man annars hitta resetips för hojresenär som inte kräver medlemsskap i märkesklubb ?? Något för en som blir utmattad av tanken på att kryssa på tyska motorvägar.SMC:s "35000-kronors"-resor här?
Skulle nog inte gå ut med just det i en värvningskampanj ;p
I Norge kan andre klubber melde seg kollektivt inn NMCU (norske motsatsen til SMC).
F.eks. er jeg med i Oslo ATCCMCC, en lukket klubb for kolleger. Klubben er kollektivt medlem i NMCU. Kontingenten er 150,-, men vi betaler 450,- og da går 300,- til NMCU. Normal kontingent til NMCU er 350,- men man får altså rabatt som kollektivt medlem, blant annet fordi det da blir opp til den lokale klubben å kreve inn kontingenten til NMCU og overføre den samlet for sine medlemmer, samt å registrere sine medlemmer og sende opplysningene til NMCU, og sparer vel litt byråkrati for NMCU. Man kan reservere seg mot NMCU-medlemskap, dette selvfølgelig fordi man kan være medlem av andre "lokale" klubber og ikke skal betale NMCU-kontingent i alle klubbene man er medlem av. Men det viser seg at svært mange som er medlem i en "lokal" klubb tilsluttet NMCU gjerne også vil være kollektivt medlem i NMCU. (Obs: beløpene ovenfor er ikke helt korrekte, de er omtrentlige slik jeg husker dem, men fungerer som eksempler)
På samme måten her i Sverige, her er jeg medlem av Svenska BMW MC-klubben. Hvis medlemskapet i BMW MC-klubben også automatisk var en invitasjon til å bli kollektivt medlem i SMC, tror jeg mange hadde sagt ja til det. Og man slipper å aktivt melde seg inn i SMC, og å betale medlemskontingent til "enda en" klubb.
:vaHar velat gå kurser men eftersom det är så kort framförhållning på datumen, svårt att hitta och oftast fulltecknat efter två dar genom att många går kurserna fler gånger för att vara med i gemenskapen och tar på så sätt plats för de som aldrig gått någon.