Slogan till bakrutedekal

Petra

Super Moderator
Men oj så snyggt du fixar Skye.
Det rullar in förslag på Fejjan fortfarande, så vi låter det vara öppet ett tag till. Jag lägger in alla här i en lista sen så får ni se från alla "kanaler".

Happy Valentine allihopa! :angel:

Skye

Kör Mycket!
Tack för det Petra!

Har kommit kritik på mitt engagemang och att jag gärna skryter om hur duktig jag är. De som känner mig vet att jag gör allt för att hjälpa till.
Det retas sig tydligen på att man berättar, visar filmer och försöker visa intryck från alla möjliga sätt.

Jag tog därför beslutet att ta bort bilderna, mina inlägg och inte göra egna tolkningar av sånt som inte kan förklaras bättre.
Ska nu hädanefter bara fråga om lov, inte göra något på eget initiativ då det sticker i ögonen på vissa.

Frågan är om man ska göra inlägg på det här forumet överhuvudtaget då min personlighet inte är lagom-svensson.
Finns tydligen bara vissa som får tycka och tänka men passar man inte in i formatet då har jag inte här att göra.

pellehpersson

New member
Tack för det Petra!

Har kommit kritik på mitt engagemang och att jag gärna skryter om hur duktig jag är. De som känner mig vet att jag gör allt för att hjälpa till.
Det retas sig tydligen på att man berättar, visar filmer och försöker visa intryck från alla möjliga sätt.

Jag tog därför beslutet att ta bort bilderna, mina inlägg och inte göra egna tolkningar av sånt som inte kan förklaras bättre.
Ska nu hädanefter bara fråga om lov, inte göra något på eget initiativ då det sticker i ögonen på vissa.

Frågan är om man ska göra inlägg på det här forumet överhuvudtaget då min personlighet inte är lagom-svensson.
Finns tydligen bara vissa som får tycka och tänka men passar man inte in i formatet då har jag inte här att göra.

Bara kör Skye, frisk fläkt tycker jag!

Skye

Kör Mycket!
Näe, tyvärr.. Personliga påhopp reagerar jag starkt på och ännu mera tyvärr. Ni vet inte min bakgrund och varför jag reagerar starkare på sådant än vissa andra.

Hampe

Skriver massor!
Jag skulle tagit hojen!

Välkommen till forumet med denna förstapost! Kort och slagkraftigt. Kort nog att kunna klistras på sidovagnsekipage...

Det där andra - osämjan, är jäkligt trist att läsa i en tråd som avhandlar något så positivt.
..men förståeligt. Om vi väljer att se på varandra som björnar som just blivit väckta ur vinteridet lite för tidigt så kanske det blir enklare att ta hänsyn till varandra?

För det är där vi är just nu: dagarna blir ljusare och längre, hojen är putsad och klar - men det är för de allra flesta lite för tidigt att ta ut den och köra:
Fortfarande saltas det ibland, massor av grus ligger kvar och potthålen gapar djupare än förra våren. Vädret är väl bara sådär pålitligt också...
Härda ut några veckor till hörrni! Snart nog går det att köra hoj på nytt och man kan vara som folk igen.

Hampe

Petra

Super Moderator
Jag har sammanställt alla förslag (hoppas verkligen att jag inte missat nåt nu).
Nu har jag inte gjort lika snyggt som Skye gjorde tidigare. Jag är ledsen att du tog bort dem. Klart du ska göra inlägg, tycka och tänka som du vill. Vi alla ska hålla en god ton här i forumet vare sig vi tycker lika eller inte. Om alla tycker lika blir det dåligt "framåtdriv". :)

De första tio är de vi tycker passar bäst i bakrutan på en bil och tänker låta gå till omröstning. Jag lägger upp dem här i forumet och på Facebook i sk. poll. Sen sammanställer vi rösterna. Låter det ok för alla?

Idag gick det inte att köra mc. Trafikverket har asfalterat om

Har du sett en motorcyklist idag?

Jag skulle tagit hojen!

Här sitter jag fast i min bil, jag vill hellre åka MC!

Kör hellre hoj

Tänk på motorcyklisterna. Se dig för!

Det är roligare att KÖRA MC

Frihetsberövad Motorcyklist

Min andra bil är en båge.

På väg hem till bågen å friheten

Ibland går det åt en hel tank bensin innan du kan tänka klart.

Att köra fortare än alla andra kommer bara göra att du får åka ensam.

Min andra bil är en motorcykel

Bättre grus i MC maskineriet än grus där man minst anar det

Vill du slippa trängselskatt? Ta hojen istället!

Motorcyklist? JAVISST!

2 hjul > 4 hjul

Bilen är till för familjen, motorcykeln är till för själen

MC = Fler smil per mil

KÖR hellre motorcykel än ÅKER bil

Kör helst hoj

Kör helst motorcykel

Ingen hoj inget skoj

Inget kul på fyra hjul

Jag kör hellre motorcykel

Pure Therapy

Vägra AC kör MC

Motorcyklister är mjuka bilar är hårda

Pröva nå nytt-grensla en hoj!

Här kör en motorcyklist

Jag kör hellre än åker motorcykel

Bilen är till för familjen, motorcykeln är till för själen

Kör hoj- det roligaste du kan göra med kläderna på

Denna bil körs av en motorcyklist.

Slipp köerna - kör mc!

Bil är ok men mc är bättre!

HOJ HOJ!

Jag kör för bättre miljö och mindre trängsel, jag tar hojen!

Jag kör hellre motorcykel

När jag kan kör jag hellre motorcykel

Motorcyklist? Ja visst!

Hoj ä skoj

Livet är skoj! Jag kör hoj.

Spara bensinpengar kör hoj.

Passa på nu, snutjävel

Kör du hoj, så har du skoj

Jag kör hellre fortare

Jag kör hellre bana

Jag kör med grova grejer mellan benen

Komplettera med en väst med texten "trångt i kön?"

hellre friskluft än ac. Kör hoj!

Livet rullar på två hjul... och ibland ett.

Motorcykel - om Du Vill komma till jobbet i tid!

En del saker måste upplevas! Gör som mig-åk mc

Känn kraften mellan benen och kör hoj

Leva livet på två hjul

Livet skall levas på 2 hjul

Love to leave this car soon for my motorbike

Prova något spännande mellan benen, kör motorcykel.

Burn Rubber Not Your Soul

I like to drive this but love to ride my bike!

Like to drive but love to ride!

Fyra hjul flyttar kroppen - Två hjul flyttar själen!

Akta dig för motorcyklister - De är precis som du!

Jag åker hoj - Vad är din ursäkt?

If you dont ride, you dont know...

Kör hoj, så får du skoj!

Motorcyklister har kul utan stödhjul!

Skoj på hoj vill jag alltid ha, tyvärr passa det inte i da!

När jag vill ha skoj kör ja hoj!

Idag rullar jag runt på fyra hjul, kan ju inte alltid köra hoj och ha kul!

Ibland är jag tvungen att ta bilen, men det är hojen som lockar fram flinen!

Last edited:

Skye

Kör Mycket!
Är det försent att ändra förslagen? Det kanske dialektalt att säga se dig för men så mycket bättre att be om att se dig om. Vi ber om uppmärksamhet att vi faktiskt finns i trafiken också, inte att andra trafikanter får skylla sig själva om de är i vägen..

Vi får ju tillräckligt mycket skit av pressen att det är vi som kör in i andra fordon, inte att fordonen svängde ut framför oss.. Behöver inte spä på när vi kämpar för att få media att skärpa upp sina skrivelser.

Last edited:

sannybo

Member
Snälla Skye

Jag tycker att du ska fokucera på alla oss som gillar det du gör.
Vi som gillar dina filmer och ditt engagemang, både här och i andra forum.
Tyvärr är det så att det finns alltid folk som ska klaga och reta sig på saker och ting.
Bry dig inte om dessa människor, bry dig om oss som gillar dig och det du gör.

Petra

Super Moderator
Är det försent att ändra förslagen? Det kanske dialektalt att säga se dig för men så mycket bättre att be om att se dig om. Vi ber om uppmärksamhet att vi faktiskt finns i trafiken också, inte att andra trafikanter får skylla sig själva om de är i vägen..

Vi får ju tillräckligt mycket skit av pressen att det är vi som kör in i andra fordon, inte att fordonen svängde ut framför oss.. Behöver inte spä på när vi kämpar för att få media att skärpa upp sina skrivelser.

Magnus Johansson som skrivit denna slogan gillar ditt förslag till ändring :)

Marie

Banned
Vart tog den ursprungliga "Jag kör hellre motorcykel" vägen?
Den tycker jag att är den allra bästa.

Petra

Super Moderator
Vi tar med den också.
Jag tänkte att man ska kunna välja mellan två, tre olika varianter i webshopen.

Hampe

Skriver massor!
Vi tar med den också.
Jag tänkte att man ska kunna välja mellan två, tre olika varianter i webshopen.

Ja, originalet behöver ju inte vara med på omröstningen; den är änna elitseedad, eller hur?
Samma typsnitt som då, samma dekal goddamnit. Skriet från schuttitalet.

H