Nu är jag lite sen in i debatten... och har inte läst tråden.
Men rent spontant så är väl ALLT som kan bidra till att förbättra finanserna för SMC/Mc-Folket att föredra?
Många bäckar små.
Så svar ja - om detta kan bidra till ett positivt kassaflöde så.
MEn är distributionskostnaden stor, och det säljs för få nummer så är det kanske ingen ide?
Ja förutom det GR (Gubbrejsarn) säger - det allmänna PR-värdet, och möjligheten att nå nya målgrupper.
Själv bedömer jag iofs den risken som liten då:
- McFolket redan är så känd och stor att väl INGEN svensk knutte/knutta är helt ovetande om den
- De som ändå vill läsa den går med i SMC, eller iaf kommer att göra. Vilket som i detta fallet kommer först: Tidningen eller SMC-medlemskapet är ju en fråga av typen: Vad kom först, hönan eller ägget?
Sen får vi inte glömma bort att McFolket har blivit så bra på sista åren, att om den såldes löst, så kanske folk enbart nöjde sig med den och inte ett SMC-medlemskap!
Skämt åsido - det finns mycket att tänka på.
Och på det hela stora taget är ALLTID en spridning av vårt budskap bättre än att stänga in det till redan frälsta.
Så blås på! Sälj den i kiosken!