mudder
Member
I grannlandet Norge visas lite mer brutala filmer.
http://www.youtube.com/watch?v=8ynpGFj97Ic
http://www.youtube.com/watch?v=8ynpGFj97Ic
Jag tycker filmen är helt OK. Allt som kan öka medvetenheten ser jag som positivt.
Frågan är dock om budskapet går fram?
Jag tycker att just den viktiga delen *att bilisten inte såg motorcyklisten* har för lågt focus i filmen. Det drunknar i allt det knasiga som lattemammans skrikande, blomsterköparens bekymmer över bucklan på bilen och framför allt räddningstjänstens negligernade av motorcyklisten. Mitt intryck av filmen är att det kvarstående budskapet är kritik mot räddningstjänsten, och min fråga är:
"Är det verkligen räddningstjänsten vi vill kritisera?"
Jag vidhåller att den norska filmen får fram budskapet 1000 gånger bättre!
Hade det inte varit bättre använda våra pengar till att köpa distributionsrätten i Sverige för den norska filmen, än att slänga ut pengar på att göra en egen film som är *mycket* sämre?
Är vi svenskar som vanligt så storebrorsaktiga, att vi bara inte kan erkänna när norrmännen gjort nånting riktigt bra?
Bugs är skitbra och SMC har gratulerat NMCU till en bra film. Nej MArie, vi fick inte använda deras film. Den är för Norge och de ville använda filmen i sin egen kampanj istället för i en svensk variant.
Jag tycker att just den viktiga delen *att bilisten inte såg motorcyklisten* har för lågt focus i filmen. Det drunknar i allt det knasiga som lattemammans skrikande, blomsterköparens bekymmer över bucklan på bilen och framför allt räddningstjänstens negligernade av motorcyklisten. Mitt intryck av filmen är att det kvarstående budskapet är kritik mot räddningstjänsten, och min fråga är:
Först ville smc ha kommentarer sedan blev det lite för mycket o då ber vi om time out,känns igen.Hallå? Nu har filmen varit uppe 1 timme och 21 minuter. Inte en kommentar?
990 Adventure skrev:SMC syns på köpcentra,bilutställningar o lokala arrangemang dit folk kommer med bil och därmed är trafikanter från den målgrupp vi riktar oss till.
Jag vidhåller att den norska filmen får fram budskapet 1000 gånger bättre!
Hade det inte varit bättre använda våra pengar till att köpa distributionsrätten i Sverige för den norska filmen, än att slänga ut pengar på att göra en egen film som är *mycket* sämre?
Är vi svenskar som vanligt så storebrorsaktiga, att vi bara inte kan erkänna när norrmännen gjort nånting riktigt bra?