Och om du hamnar i fel vinkel i allt från krypfart till normal lagstadgad landsvägsfart vilken hoj anser du vara lättast att korrigera felet på? Den med hög tyngdpunkt eller den med låg tyndpunkt eller ingen skillnad ??
Jag har en 270kg hoj med mycket låg tyngdpunkt samt en 250kg hoj med mycket hög tyngdpunkt, så jag har min uppfattning klar...men vill läsa era andras uppfattning.
Anders.J
Min uppfattning är klar och jag kommer omedelbart att bli emotsagd: Låg tyngdpunkt i kombination med brett bakdäck ger egenskaper som mest liknar tunggumpad tamgås. Vaggar för minsta ojamnhet och är svår att hålla balans på i lågfart. Jämför då med min favorit för tillfället, en DR 650 som man kan snirkla omkring med nästan hur som helst i lågfart och ändå beter sig fint i landsvägsfart. Räknas väl som moppe, men....
Ser också fördelar med låg tyngdpunkt och det är när man skjuter den för hand vid parkering o.s.v.
Last edited: