Retrohoj kawasaki

H

honda cbf 500

Guest
Det kan ligga något i det du säger dearhunter;)

//Amir



:D:D:D

Man behöver ingen stor plånbok. Bara för dig min vän. Här kommer livets hemlighet del 2:

شما نیاز به پول. شما نیاز به زمان. زمان پول است.
;)[/QUOTE]
 

Chopperbyggarn

New member
Det kan ligga något i det du säger dearhunter;)

//Amir




:D:D:D

Man behöver ingen stor plånbok. Bara för dig min vän. Här kommer livets hemlighet del 2:

شما نیاز به پول. شما نیاز به زمان. زمان پول است.
;)
[/QUOTE]


Nu blir jag väldans nyfiken när ni skriver på ett språk jag inte förstår....:confused:

Anders.J
 

Marie

Banned
Chopperbyggaren skrev:
Nu blir jag väldans nyfiken när ni skriver på ett språk jag inte förstår....:confused:

Anders.J

Jamen det trodde jag ju att alla förstod? :rolleyes:

Jag tycker att det ser ut som persiska; "Du behöver pengar. Du behöver tid. Tid är pengar."
 
H

honda cbf 500

Guest
Anders, jag har inte skrivit ngt, jag har bara läst en text, Dear Hunter får svara på din fråga.

Men jag kan skriva det på spanska åt dig.

Creo que en esto caso, concremento Dear Hunter ha decho que el tiempo sea equal dinero.


Hur många grammatiska fel fanns i det i denna mening, Anders?

Mvh

Amir






Nu blir jag väldans nyfiken när ni skriver på ett språk jag inte förstår....:confused:

Anders.J[/QUOTE]
 
Last edited:

DearHunter

New member
如今,許多自行車零件製造的中國或台灣。有些發動機在寶馬生產的台灣。因此,一個新的復古自行車將在中國 ..... :eek:

冰淇淋炸香蕉是可选


/Mjao e Tung :D
 

Chopperbyggarn

New member
Anders, jag har inte skrivit ngt, jag har bara läst en text, Dear Hunter får svara på din fråga.

Men jag kan skriva det på spanska åt dig.

Creo que en esto caso, concremento Dear Hunter ha decho que el tiempo sea equal dinero.


Hur många grammatiska fel fanns i det i denna mening, Anders?

Mvh

Amir
[/QUOTE]

Necesitas dinero para cumlir tus planes. Necesitas tiempo para ganar el dinero. Tiempo=Dinero.:)

Angående gramatik så är det en av mina svaga sidor..även när det gäller svenska.:eek:

Anders.J
 
H

honda cbf 500

Guest
Jag förstod vad du skrev. Jag har inte gett upp spanskan. Jag lyssnar på spansk tv mer eller mindre varje dag, tex espana directo, destino espana och Lunnis tills den dagen jag får möjlighet att läsa om spanska kursen.

//Amir


Necesitas dinero para cumlir tus planes. Necesitas tiempo para ganar el dinero. Tiempo=Dinero.:)

Angående gramatik så är det en av mina svaga sidor..även när det gäller svenska.:eek:

Anders.J[/QUOTE]
 

jskanerva

New member
varför köra orginalet när det finns en bättre kopia?:p:D

//Amir

Och motivering, med fakta tack.
Vad är det som är bättre i Kawasakin?
Fast det var ju så Japanerna började, med kopiering...:cool:
Tillägg: Jag har även haft Kawasaki (dock inte W )inget illa om det.
Den var lika bra och opersonlig som andra Japanska mc
 
Last edited:
H

honda cbf 500

Guest
Driftsäkerheten och förmodligen mindre vibrationer än orginal triumphen.

Jag har kört de moderna bonnevillen och tycker att de är ganska vettiga men inte perfekta ur min synvinkel.

//Amir

Och motivering, med fakta tack.
Vad är det som är bättre i Kawasakin?
Fast det var ju så Japanerna började, med kopiering...:cool:
Tillägg: Jag har även haft Kawasaki (dock inte W )inget illa om det.
Den var lika bra och opersonlig som andra Japanska mc
 
H

honda cbf 500

Guest
Bonnevillen årsmodell 2005 hade jag som övningshoj på körskolan där jag tog mitt mckort. Haft bonneville årsmodell 2009 som lånecykel medans min cykel var inne på service som jag körde lite dryg 100 mil på.

//Amir




Därför att den e bäst så klart! Originalet slår kopian med hästlängder!
Har du ägt nån av hojarna? Eller bara känt nån som har?
 

DearHunter

New member
Jag försökte förklara på kinesiska ( som var femte människa förstår statistiskt sett) att flera märken tillverkar hojar och komponenter i Kina, Taiwan och Thailand. Trots att kvaliteten inte behöver vara sämre så gillar jag när det står made in Japan eller Made in Germany... inte designed in Germany (and the 650 cc engine made in China). :eek:
 

TMax500

Member
Ja, jag är bakåtsträvare annars hade jag inte gillat retro hojar!.....

...Är övertygad om att det går att kombinera med insprutning precis som det går att kombinera med elektroniskt tändsystem (som måste vara avsedda att kunna användas ihop med kickstart).:) Anders.J
Attans vad känsliga herrarna är när man retas lite... :)

Du har säkert rätt där. Jag tänkte på kraven på tändsystem med, batteri etc, för att elektroniken skall gå igång. Men ok, om allt det där är igång, så visst borde en kick kunna göra samma sak som startmotorn.

Kopplade tankarna till min trajja som vill ha några sekunders väntan (när systemen s a s går igång) från att man slår på tändningen till att man kan trycka på startknappen. När motorstyrningslampan slocknat så kan jag trycka på starten. Gör jag det för tidigt så går den orent innan den "får ordning på grejorna". Men det kanske är att betrakta som en defekt på hojarna från Hinckley, jag har personligen inte kört några andra hojar som kräver några sekunders uppstartstid... :)

EDIT: men nu är vi duktigt off topic! För att återgå till ämnet, så tycker jag att den nya-gamla Kawaskin är riktigt snygg. Tänk er den med ensits/cuts, clip on, ev. en liten fly screen. Kan bli en fin caféhoj! Nästan som en trajja...!
 
Last edited:

GeCe

New member
Varför köra med en kopia när man kan få ORGINALET?:D

¤Därför att du får en hoj med stabilare ram och betydligt bättre köregenskaper.
¤Du får en hoj med bett i bromsarna.
¤Du får en hoj med ett tändsystem som sällan orsakar problem utan brytarspetsar som ska skötas om och ställas in i tid och otid.
¤Du får en hoj med insprutning som ger mindre startproblem och jämnare gång och lägre bränsleförbrukning.
¤Du får en miljövänligare cykel med katalysator.
¤Du får en hoj som det finns tillbehör att köpa till.
¤Du får en hoj som ger dig mindre tekniska problem överhuvudtaget och kan köra mer istället.

Har ägt tre stycken 70-talshojar varav åkte på en i 10 år. Åker idag på en retrohoj och den är f..n så mycket trevligare på alla sätt.
 

hamre

Member
¤Därför att du får en hoj med stabilare ram och betydligt bättre köregenskaper.
¤Du får en hoj med bett i bromsarna.
¤Du får en hoj med ett tändsystem som sällan orsakar problem utan brytarspetsar som ska skötas om och ställas in i tid och otid.
¤Du får en hoj med insprutning som ger mindre startproblem och jämnare gång och lägre bränsleförbrukning.
¤Du får en miljövänligare cykel med katalysator.
¤Du får en hoj som det finns tillbehör att köpa till.
¤Du får en hoj som ger dig mindre tekniska problem överhuvudtaget och kan köra mer istället.

Har ägt tre stycken 70-talshojar varav åkte på en i 10 år. Åker idag på en retrohoj och den är f..n så mycket trevligare på alla sätt.

Du har nog missuppfattat det hela. Med orginalet menar jag givetvis den nya Bonnevillen som började säljas 2001.
Den kvalar in på alla punkter ovan!!
 
H

honda cbf 500

Guest
Nu blev jag nyfiken,:D får man fråga vilka 70-tals hojar du har haft?

//Amir


¤Därför att du får en hoj med stabilare ram och betydligt bättre köregenskaper.
¤Du får en hoj med bett i bromsarna.
¤Du får en hoj med ett tändsystem som sällan orsakar problem utan brytarspetsar som ska skötas om och ställas in i tid och otid.
¤Du får en hoj med insprutning som ger mindre startproblem och jämnare gång och lägre bränsleförbrukning.
¤Du får en miljövänligare cykel med katalysator.
¤Du får en hoj som det finns tillbehör att köpa till.
¤Du får en hoj som ger dig mindre tekniska problem överhuvudtaget och kan köra mer istället.

Har ägt tre stycken 70-talshojar varav åkte på en i 10 år. Åker idag på en retrohoj och den är f..n så mycket trevligare på alla sätt.
 
Top