Igår kom den efterlängtade Carnet de Passage,
Jag har redan förklarat vad Carnet de Passage är annars finns det bättre beskrivning på Motersmännens förbundet hemsida.
En gul pärm med 10 A4papper i, på framsidan av pärmen hittar man presentation av Carnet de Passage insida info om fordonet och ägare
Och i varje papper samma uppgift som står på insidan av pärmen.
Och självklart en beskrivning följer också med där står att hur det ska användas. (Men fortfarande otydligt)
Varje A4 är delade i 3 bitar som tydligen en del rivs och behålls av tullen vid gränsen vid entré till landet, sedan andra delen rivs vid utgång
Av landet och den sista biten ska stämplas och det är mycket viktig att få dem stämplarna annars man kan missa dem deposition pengarna,
Dessa har jag googlat och fick fram av antal sidor, hoppas detta kommer att vara hjälp för någon anna som tänker och skaffa Carnet de Passage
Idag kommer jag och ringa Motormännens förbundet och fråga dem mera om hur Carnet fungerar så att jag inte missar något.
Idag är det en månad och 16 dagar kvar till min resa
Mcn är klart Släpet är klart(jag tänker ta med mig släppet också, även släpet ska vara med i Carnet de Passage)båt biljetter till Polen är klart
Information om alla länder som jag kommer att passera, om väg avgift, camping, bensin pris, och Säkrehet är också klart
Routen är Sverige, Polen, Slovenien, Ungen, Serbien, Bulgaren, Turkiet, IRAN Tillbakavägen IRAN, Turkiet, Grekland, Italien,Österrike, Tyskland
Kanske Denmark annars tar jag Färjan från Kill till Sverige
\\\\Kaveh////