Regnställ till sportställ

Kyssen

New member
Har letat lite överallt efter ett regnställ som ska passa mitt Lindstrand sportställ men utan större framgång :(
Var på en bankurs som SMC Väst hade på Kinnekulle (2010) där två av instruktörerna hade ett gult regnställ som var 2 delat och med hål för puckarna. Detta ställ hittar jag ingenstans på marknaden!
Har hittat ett som Danise säljer men vet inte hur det passar på andra :cool: märken.

Är det ngn som har bättre koll och vet vart man hittar ett som INTE fladdrar och som har hål för puckarna? :confused:
 
Last edited:

SuperRetard

New member
Som inte fladdar är väl den stora biten..

Jag går i samma jakt då det är dags att sluta fega när det regnar.

Men är du verkligen så snabb att du behöver knäpuckar i regn? För min del kan jag rycka bort dem då, kardborre fyller ju liksom sin funktion rätt bra för såna situationer.
 

SuperRetard

New member
Jag tror att kör man regndäck och lite tjockare regnpuckar behövs säkert uttagen i regnrocken även om inte jag klarar eller vågar att köra så.

Absolut finns ett behov, Watz, Backlund och Papunen har det.. Frågan är om TS har det för annars går det ju bra med vilket tight regnställ som helst. Slipper man problemet med puck-öppningar så vidgas ju marknaden en hel del.

Och hänger det på en sån sak kan jag köra lika fort utan att skrapa knän som med.. I regn är det dessvärre inte ett problem för mig :( (långsam).
 

Kyssen

New member
Som inte fladdar är väl den stora biten..

Jag går i samma jakt då det är dags att sluta fega när det regnar.

Men är du verkligen så snabb att du behöver knäpuckar i regn? För min del kan jag rycka bort dem då, kardborre fyller ju liksom sin funktion rätt bra för såna situationer.[/QUO


Jag tycker att du kanske kunde svara på min fråga istället för att spekulera i om jag är snabb osv. det handlar inte om det och om jag var otydlig i mina iakttagelser så kommer det här igen:
- Jag såg ett par av instruktörerna som hade gula regnställ som satt bra, där var det hål för knäpuckarna! Osv osv......
 
Top