[...]I alla fall när det bara är plus 6 grader utomhus.
Det var lite kyligt ute idag och jag passade på att kolla hur gummit i paddarna kändes med fingrarna. Måste nog hålla med dig, de är lite hårda och greppar inte speciellt bra för fingrarna just. Med skinnställsbyxorna på är paddarna ok dock. Misstänker att syntetgummit i paddarna blir styvt vid lägre temperaturer på samma sätt som vinterdäcken till bilen
inte blir, eftersom de vanligtvis innehåller en större andel naturgummi som ju inte styvnar i kyla.
Ang att jag gled framåt i sadeln vid bromsning trots knipning, löste det sig nästan av sig självt idag, medan jag kollade paddarna: Jag satte helt sonika på ytterligare en remsa ormskinn under knäpaddarna jag redan har, och hells bells!, vad jag inte glider fram längre!
Vid normal upprätt körning kommer alltså de nya remsorna klockrent på knäna och lite neråt vaden. Vid bankörning kommer de na remsorna tillsammans med knäpaddarna att i princip täcka hela innerbenet nästan > supergrepp från fotknöl till knäskål!
Av detta kan man sluta sig till, så här i efterhand, att det är en bra idé att faktiskt prova ut
var man ska sätta paddarna och inte bara gå på vad Techspec föreslår med sina mallar...
Knäpaddarna jag satte upp först, funkade jättebra på bana där man verkligen trycker till uppåt med foten för att klämma fast knät mot utbuktningen i tanken, men i vardagslag händer den positionen sällan (iaf inte för mig).
Ergo, en remsa till en bit ner på vardera sidan och voilá, problem löst!