Premiärtur 2009!!!

Bodil Larsson

New member
Igår tog jag min premiärtur!! Det blev cirka 5 mil, sedan blev det för kallt om händerna.
Men va härligt det var! Äntligen på hojen igen!!

Bänkad o Klar

New member
En tur och retur Jönköping-Gränna blev det idag, underbart!

Igår tog jag min premiärtur!! Det blev cirka 5 mil, sedan blev det för kallt om händerna.
Men va härligt det var! Äntligen på hojen igen!!

Tog min premiärtur i lördags. +2 och solsken. Handtagsvärmen kändes helt rätt:D

Ja säger det bara....Ni är några riktiga lyckostar - men snart blir det min tur också ;)

britt-mari

New member
Tog min premiärtur i går 28/2 totalt blev det 12 mil, helgött var det.

Var ute och körde flera turer i helgen; dock inte så långa. Det blev drygt 16 mil totalt! Idag har jag anmält mig till BKK på Knutstorp - jag tror att den här hojen är ännu roligare att köra där, än min gamla! Jag längtar!!!

Maria Nordqvist

Super Moderator
Mötte två snöskotrar i centrala Borlänge idag. Ett tag kvar till mc-säsongen med andra ord. Har iaf klistrat på skattekvittona på motorcyklarna.....

Jåke

New member
Premiärade i måndags, första gången på flera år som jag är före Laila. Brukar ha hojen i bitar än när hon tar första turen. Men det är ingen idé jag berättar om vädret, hojen är ju trots allt fortfarande inte ihopplockad... :D

Ghost

New member
Premiärade i måndags, första gången på flera år som jag är före Laila. Brukar ha hojen i bitar än när hon tar första turen. Men det är ingen idé jag berättar om vädret, hojen är ju trots allt fortfarande inte ihopplockad... :D

Det gills inte om man inte åker sin egen hoj. ;)
(helst skall man ha köpt däcken själv också) :D

Last edited:

Nea

New member
Skåne

Hej på er alla idag va det premiär tur på den nyinköpta hojjen...:) vilket vår väder vi har haft vindstilla och soldis 9 grader varmt....härligt mvh Nea

Pathfinder_5555

New member
Slutade köra i mitten på December & matade i batteriet igår igen (13 Mars)....ca 4 kalla mil runt GBG senare måste jag säga att det var euforiskt :D

Roggocop

New member
Premiär?

Igår hade vi 5,8 grader varmt, vårkänslorna spritter i kroppen. Ut och starta hojen, ett litet aber....

Två dm snö kvar!!!!:mad::mad:

Det var bara att skotta fram mcplattan och låtsas.:D

Snart, snart kommer den första turen......
View attachment 1737

sididi

New member
I dag :)

väckte jag hojen från vinter-idet, Snöade på vägen hem, men men ny-monterade värmehandtag var det ett stort nöje :D

/roffe

der Anders

New member
Tvätt, polering och körning i lördags!

Det vår många som körde första gången här i Göteborg, det mullrade var man än åkte! Strålande solsken och inte mycket grus kvar på vägarna...

Hoppas på en fin vår och ännu finare sommar!

Lite mek finns kvar, delar är på väg från Tyskland, men det är ju del av det roliga...

Allan Ågren

New member
Igår kom det bara mer snö...

:eek:Ska det aldrig sluta...:mad:!!!!

Det där vit från himlen. Urcsh. Nu får det vara bra med vintern. Ge oss våren:D.

Katarina

Helt okej
Jag var upp till Älvdalen i februari och körde mc i snö för första gången med en Husqvarna 256, det var mycket roligt. En hel vecka körandes på snö och is utvecklade mig mycket, nu kommer gruskörningarna vara en barnlek (jag har även köpt TKC80 och satt på BMW:n). På min egen mc-blogg finns lite bilder under länken ”Älvdalen 2009”, länken hittas här. Jag längtar redan tillbaka! :D

Den främre moppen är min Hva.

Last edited:

Blomqvist

New member
Jag var upp till Älvdalen i februari och körde mc i snö för första gången med en Husqvarna 256, det var mycket roligt. En hel vecka körandes på snö och is utvecklade mig mycket, nu kommer gruskörningarna vara en barnlek (jag har även köpt TKC80 och satt på BMW:n). På min egen mc-blogg finns lite bilder under länken ”Älvdalen 2009”, länken hittas här. Jag längtar redan tillbaka! :D

Den främre moppen är min Hva.

Nej, men ser man på. :)
-Då har vi nog träffats, du och jag.
Jag var nämligen där och körde bandvagn i Februari samtidigt som det var en massa lyckostar som fick fara omkring på två hjul och skidor.