Premiärtur 2009!!!

Zopilote

New member
Trots vad det stod på termometern, såg det riktigt inbjudande ut med solsken och torra vägar... Tog på mig dubbla underställ under skinnet och rullade ut projekthojen ur garaget, den startade direkt efter lite malande.
Det hanns med ungefär 2 mil på småvägarna häromkring, innan fingrarna hade domnat bort i sommarhandskarna :eek:
Härligt att ha premiärturen avklarad, nu ser jag mest fram emot att få plocka fram finhojen igen :)
Någon mer som invigt nya året på två hjul?

busdriver

New member
Ja, visst blev det en tur idag. 2 till 3 grader kallt, solsken och nästan torra vägar. Underbart!
Har inte värme i handtagen men däremot handtagskåpor vilket jag tycker är ännu viktigare för då skyddar man ju ovansidan av händerna för fartvinden. Såg ut som att en del bilister undrade vad det var för en dåre som var ute och körde mc på nyårsdagen. Tog förresten också en sväng annandag jul men då var det sämre väder. Vi ses längs vägarna!

Nilla

New member
Tur på frusen mark...

Nja, tur vet jag väl inte om jag kan kalla det jag var ute på igår, nyårsdagen... Men jag startade i.a.f. upp min Transalp (utan större protester, då jag kört några småturer under hela hösten/vintern), och körde runt lite i vår frusna trädgård innan min pärla fick återvända till sin trygga plats i garaget igen..! :D Men kul var det! :p
Så jag längtar oxå nåt makalöst efter solen och värmen igen nu!! :cool:
Vi ses...

Icelander

New member
Jag håller på att gå åt då jag inte kan ut och åka. :mad:
Våren kommer inte komma en sekund för tidigt när den kommer den saken är klar.:D
hoppas att vintern för övrigt blir snäll mot er.

britt-mari

New member
Jag håller på att gå åt då jag inte kan ut och åka. :mad:
Våren kommer inte komma en sekund för tidigt när den kommer den saken är klar.:D
hoppas att vintern för övrigt blir snäll mot er.

Jag lider också - men min hoj är sönder, så därför kan jag inte köra! Fast det är kanske tur; vi har halt som attan här i nordvästskåne! Förhoppningsvis har jag snart råd att köpa en ny hoj - och då vill jag ha vår!!!
mvh
Britt-Mari

swischmc

New member
Jag hade tänkt ta första turen för i år idag. Vaknar till underbart väder, torrt på vägarna och strålande sol. Slänger en blick på termomerern innan jag går ut. -15 grader! Va!! Inte ens jag kör i den temperaturen. Finns inga kläder i världen som håller en varm då, inte ens med värmehandtag.

Kanske nästa helg... åh, vad det är långt till våren! :(

Olle Å

New member
Var och tog en liten tur i går och hoppas på en massa snö så det går att åka som folk.

Om vägen är för dålig, byt hoj

Serbius

New member
jag hade oxå premiärturen avklarad 1 jan 09

blev några km i kvarteret

snart e det våååååååååååååååååååååååååår

Långt efter er andra - nu har jag i alla fall fått premiärturen avklarad. Det var skönt att få sitta på hojen igen - men kallt!
Magnus

britt-mari

New member
Långt efter er andra - nu har jag i alla fall fått premiärturen avklarad. Det var skönt att få sitta på hojen igen - men kallt!
Magnus

Även jag var ute en sväng igår! Det var jätteskönt!!!! Jag längtar efter våren, så att jag kan börja köra hoj till och från jobb igen!
Britt-Mari

zodiak06

New member
I söndags gjorde jag min tredje tur men den första riktiga nöjes turen. på den första turen blev jag av med min Transalp, på den andra förlorade jag tjejens BMW men på hemresan vart jag en Varadero rikare. och med den körde jag i söndags ut till en kompis tre mil härifrån, vilken känsla! ny hoj och nytt år med en fantastisk början. detta kommer att bli ett gott MC-år mina vänner. föresten, berättade jag att detta är mitt första inlägg här. tack för mig och kör lugnt.

swischmc

New member
Avundsjuk!! :mad:
Här ligger isen tjock på vägen och det är minusgrader... Känns som om det är långt till våren. :( Suck!

P-O Noren

New member
Körde några mil i måndags, frös inte ett dugg trots att det var bara 4grader.

Men däremot så kände jag mig mycket ovan, med allt. Känns som om det blir en längre "avrostningsperiod" för varje år som går...
:eek:

Sedan kom kylan och snön i onsdags, så det tar några veckor innan jag kör igen tror jag.

britt-mari

New member
Körde några mil i måndags, frös inte ett dugg trots att det var bara 4grader.

Men däremot så kände jag mig mycket ovan, med allt. Känns som om det blir en längre "avrostningsperiod" för varje år som går...
:eek:

Sedan kom kylan och snön i onsdags, så det tar några veckor innan jag kör igen tror jag.

Jag var ute och körde ca 7 mil igår efter jobb - solen sken och jag är lycklig!!!!! Nu har jag ju en hoj att köra på!!!