Nykomling

Bosse H

New member
Hej på er!
Äntligen, äntligen har jag fått ur tummen och hamnat på en hoj. Lånat en fin Honda Shadow 750 av en god vän med löfte att få köpa den om jag vill. Varit ute några turer, senast i går. Fantastiskt. Älskar det!
Ska bli kul att följa forumet här- verkar finnas mycket kunskap och erfarenhet.

Bosse H

New member
Ja, så gammal är jag att jag har ett kort från 70-talet. Inte kört på en herrans massa år, så det gäller att ta det förståndigt...
Har tagit några privatlektioner, övat lågfartsmanövrering, bromsning mm. och bokat första lektionen på körskolan på fredag.
Tänkte satsa på Riskettan och -tvåan till våren.

Bansaie

New member
Välkommen hit och hoppas du kommer att få mycket nöje av både hojen och det här forumet.

Om du inte redan gjort det, så mitt bästa tips inför nästa hojsäsong är att satsa på nån av SMC's alla kurser.
Själva har jag deltagit i KNIX-kurser ett par gånger per säsong under ett antal år nu och det blir så mycket roligare att köra när man lär känna hojen och och har en känsla för både hojens och ens egna begränsningar. Dessutom kan du få hjälp med att göra dig av med ett antal egna mentala begränsningar samt lära dig tekniker för att kunna köra säkrare.
Vill också poängtera att KNIX-kurser är inte bara för rejsputtar på plastraketer utan för alla, även de på kromslädar.

Kawasaki

New member
Missförstod jag dig du har redan mc kort? då behöver du väl inte slänga pengar på körskolan och riskutb. visst är det bra att fräscha upp sig om man inte har kört på länge, det finns smc kurser som man kan gå för billigare peng. eller någon lokal klubb som brukar köra avrostning.

Kyssen

New member
Hej Bosse!

Välkommen till SMC :)

Vill tipsa dig om att den 17/9 kommer SMC Väst att ha ett arrangemang uppe i Uddevalla kl.10-14 på Bohuslänsmuseum som kommer att handla om trafiksäkerhet. Det kommer även att finnas folk från handlare, trafikskola m.m. och det är roligt.
Om du kan och har tillfälle så kom och hälsa på oss då :) och snacka lite!

Med vänliga hälsningar

zuzzuki

New member
Missförstod jag dig du har redan mc kort? då behöver du väl inte slänga pengar på körskolan och riskutb. visst är det bra att fräscha upp sig om man inte har kört på länge, det finns smc kurser som man kan gå för billigare peng. eller någon lokal klubb som brukar köra avrostning.

De är ju ganska många som fick A.körkortet på köpet med B, o aldrig nånsin kört en hoj, vet inte hur det är me Bosse??

Bosse H

New member
De är ju ganska många som fick A.körkortet på köpet med B, o aldrig nånsin kört en hoj, vet inte hur det är me Bosse??

Ungefär så, ja. Alltså känns det väldigt vettigt med lektioner. Såväl privata som professionella. Och träning, träning och åter träning...

Marie

Banned
Grattis och välkommen!

Själj har jag också ett frukostflinge "A". Jag rekommenderar snarare att du lägger pengar på en SMC-kurs än att du göder någon redan fet trafikskola. SMC är faktiskt proffsigare på mc-utbildning än de allra flesta trafikskolor.

powerglide

New member
Ställ lite kontrollfrågor till din körskolelärare:
o Hur ska man sitta när man bromsar?
o Hur gör man om man får ett lätt släpp i en kurva?
o Hur gör man om kurvan svänger mer än man trodde och vägen "tar slut"?

Kanske vet de svaret men gå sedan en SMC-utbildning och jämför innehåll och pris.