Ny resa. Denna gången till Franska alperna mm

sannybo

Member
Ny resa. Franska alperna Hemsidan uppdaterad

http://Sanny.one

Nu har jag varit på väg igen.
Denna gången till de Franska alperna bland annat.
Började med att köra hela sträckan av Route del Grande Alps med början vid Genevesjön (vet att den inte heter så) och ända ner till Menton, med en liten avstickare in ii Italien också.
Efter det följde jag Medelhavet en stund förbi Monaco, Nice och fram till Antibes där jag svängde norrut mot Gorge de Verdon.
Efter detta äventyr fortsatte jag via Park naturel regionel de Vercos och kanske ett inte riktigt känt område Park naturel des Ballons des Vosges som bland annat innehåller en stor krigskyrkogård från 1:a världskriget där ett stort slag skedde.
Efter det var det bara att köra småvägar hemåt via bland annat Belgien.
Svenskar träffade jag på när jag var på Tysklandsfärjan, men efter det var det tomt.
Holländare var det däremot gott om, både i Campingbilar, husvagnar och trampecyklar men även många Holländska hojåkare.
Som vanligt en mycket trevlig resa trots att jag lyckades pricka in värmeböljan i sydeuropa. Fy f..n så varmt det var, speciellt för mig som aldrig gör avkall på skyddsutrustningen.
Många trevliga hojåkare från många länder att svinga en bägare med på campingarna och tjöta med.
Nu har jag drygt 700 kort att sortera och göra i ordning innan jag kan uppdatera min hemsida.

View attachment 7937

View attachment 7938

View attachment 7939

View attachment 7940

View attachment 7941

View attachment 7942

View attachment 7943

View attachment 7944

View attachment 7945

View attachment 7946

View attachment 7947

View attachment 7948
 
Last edited:

Skye

Kör Mycket!
Bara trevligt.. Innebär att du oxå sett Alpenbutt deltagarna. Nån som fick värmeslag där oxå som är aktiv skribent här på forumet
 

Maria Nordqvist

Super Moderator
Jag håller med om att man ytterst sällan träffar svenska motorcyklister utomlands numera. På 80-talet mötte man svenska hojåkare på varje autobahn-mack, ofta någon man kände. Nu ser man knappt till någon. Det är synd, det finns så mycket att se och uppleva i Europa och MC är ofta det perfekta fordonet - om det inte är för varmt.
 

Galne Dansken

Administrator
Personal
Härlig resa...
Kul att du oss noterade alla holländare överallt, samt frånvaron på svenska MC´s!
Det var årets intryck från lite mera Öst i alperna, i min hjälm..
 

Yxan

Member
Då har jag kört genom hela 'Frankrike 2017'; härliga och inspirerande bilder samt bra (be)skrivit - som vanligt!
Tack, Mange

ps. är ngt av en regplåtsnörd (bygga div ord, läsa av förkortningar) LMY blev på rot: Lemmy Kilmister ;-)
 

Kawasaki

New member
Åkte Menton, Les Gorge du Verdon förra sommaren och det var fantastisk resa,mycket att se.
Verkar haft det lika varmt du också så vet vad du pratat om, gick mycket vatten för att hålla vätskebalansen.
Roligt l'äsa om dina resor blir sugen åka igen.
 
Top