Norgetur 2014

Pilgrim

New member
Och därför skulle det aldrig falla mig in att semestra i Sverige heller. Den vansinniga 0,2 o/oo gränsen är ytterligare ett skäl att låta bli.

Med tanke på din vilja att kombinera alkohol och körning så tycker jag att det är perfekt att du föredrar andra länder än Sverige och Norge. :tummenupp
 

Bighoj

New member
Med tanke på din vilja att kombinera alkohol och körning så tycker jag att det är perfekt att du föredrar andra länder än Sverige och Norge. :tummenupp

Håller med.Jag är inte den som spottar i glaset MEN skulle aldrig köra onykter så därför är jag för nollgräns vad gäller alkohol och körning.Hänger man upp sig på att man inte får köra med alkohol i kroppen tycks man ha en hel del problem att ta itu med.
 

Marie

Banned
Jag kör aldrig onykter jag heller.

Till en god lunch kan man väl knappast dricka annat än en halvliter öl som måltidsdryck, och det gör ju varenda människa också här nere, och inte körs det illa för det.
Och till middagen kan jag svårligen tänka mig annat än ett eller två glas vin. Och det är inte heller något som någon lyfter på ens ett ögonbryn åt i civilicerade länder, även om man tar bilen eller hojen efteråt.
Däremot i det protestantiska, självspäkande, livsfientliga Norden, där är allt sådant SÅÅÅÅÅÅ farligt.
Trams säger jag bara.
 
Last edited:

Pilgrim

New member
Till en god lunch kan man väl knappast dricka annat än en halvliter öl som måltidsdryck, och det gör ju varenda människa också här nere, och inte körs det illa för det.
Och till middagen kan jag svårligen tänka mig annat än ett eller två glas vin. Och det är inte heller något som någon lyfter på ens ett ögonbryn åt i civilicerade länder, även om man tar bilen eller hojen efteråt.

Har tillbringat många veckor i södra Frankrike i mitt jobb och känner inte igen den livsstilen från de fransmän jag jobbat med i alla fall. Men det kanske är annorlunda där du vistas.

Sedan ska man heller inte glömma att förnekelse är en tidig del av problembilden när det gäller alkohol.
 

JoHu

New member
Håll er till ämnet!

Här har Trådskaparen tänkt att återge sin resa i vårt vackra grannland och lagt ner arbete på att någon ska läsa den.

Vad händer?
Trådterrorister :very_drunk: (säkert influerade av alkohol) börjar yra om fyllekörningar och sedan kommer moralkakorna flygandes. Det är nog INTE vad Trådskaparen hade tänkt sig att detta skulle handla om....
Ännu mer förvirrat blir det om någon söker just "Norge" på forat och läser igenom denna tråd och finner fyllekörningsdravvel istället .:mad:

Kan ni inte starta en egen "Fyllekörningstråd" där ni kan orera fritt om fyllekörningarnas vara eller icke vara...
 

Pilgrim

New member
Trådterrorister :very_drunk: (säkert influerade av alkohol) börjar yra om fyllekörningar och sedan kommer moralkakorna flygandes

Ber om ursäkt för OT, MEN drogromantik måste bemötas när den dyker upp. Särskilt i trafiken där tillräckligt mycket tragik skapas av alkohol och droger. Jag kan ta diverse tillmälen för att stå upp för den saken och trådterrorist var ju lite kul... :D +1 från mig också för den JoHu.

Det finns moderatorer som kan flytta inlägg till annan/ny tråd om så behövs.

Lämnar ämnet nu och hoppas tråden fortsätter med trevliga norge-historier istället.
 
Top