nästa hoj

H

honda cbf 500

Guest
Den saknar kick :)

Jag ringde Yamaha Sverige här om dagen. De sa att de inte tar in yamaha sr 400 till Sverige eftersom det saknar marknad i Sverige och europa. De har inte coc-dokument till denna modell och därmed säljs den enbart på den japanska marknaden.

//Amir

jobbarkompis

New member
Hur orkar man lägga energi på sådant skräp som ändå inte importeras till Sverige.
Det finns ca 24000 cyklar till salu på Blocket endel till fantastiska priser det måste väl finnas något där som passar?

H

honda cbf 500

Guest
Man lär sig saker genom att ta reda på saker :)
Den som inte frågar lär sig heller inte.

// Amir

Hur orkar man lägga energi på sådant skräp som ändå inte importeras till Sverige.
Det finns ca 24000 cyklar till salu på Blocket endel till fantastiska priser det måste väl finnas något där som passar?

H

honda cbf 500

Guest
Bland annat lärde jag mig att yamaha lär inte satsa på en automathoj då det är ett osäkert kort. Yamahas hojar säljer enligt min lokala handlare dåligt och därför satsar de endast på säkra kort. Automat och yamaha sr är tyvärr lika med dåliga kort för yamaha.

Så det är nog bara honda som eventuellt kan sälja en automatare i mellanklass.

//Amir

DearHunter

New member
Bland annat lärde jag mig att yamaha lär inte satsa på en automathoj då det är ett osäkert kort. Yamahas hojar säljer enligt min lokala handlare dåligt och därför satsar de endast på säkra kort. Automat och yamaha sr är tyvärr lika med dåliga kort för yamaha.

Så det är nog bara honda som eventuellt kan sälja en automatare i mellanklass.

//Amir

Jaha...och vad är det som säger att Hondas automater kommer ett sälja bättre. Dessutom så är ju hojen till för dig och inte andra. Du vill ju ha automat eller hur? Och det är köpläge för FJR med automat klåda. Istället för mellanklassare så borde Du testa en sporttouring. Sedan kommer Du inte att bry dig om andra hojar såvida inte Du vill glida runt på en custom och ha den där känslan eller sprätta grus i skogen på en offroadare.... Men då pratar vi intressen och och stilar..

En sporttourer - om Dearhuner får välja ;)

Amir - man eller mus ?

Last edited:

Pledians

New member
Du känner säkert till hondas XBR, skulle inte den kunna vara ett alternativ? Den ser inte särskilt gammal ut och det finns exemplar på blocket som endast rullat ett par tre tusen mil och är i perfekt skick. Encylindring och kick med snorbillig veteranförsäkring.

H

honda cbf 500

Guest
Tack Tmax500, det var en bra länk. Jag har bara hunnit läsa den delvis via mobilen men det bekräftade den bild som jag delvis fått ifrån dig och några andra inlägg och tester som jag har läst på nätet.

//Amir