När slutar din säsong?

Marie

Banned
Igår gav t.o.m. grabben med för året nytaget körkort upp och stoppade in sin 125:a på altanen brevid min som stått där ett tag nu, skulle vädret radikalt ändra sig så är det inte värre än att vi tar ut dem igen men det ser onekligen ut som om säsongen är slut.

Ojdå, kör ni 125:a båda två?

Chopperbyggarn

New member
Hade ute min Trike igår och tog några korta repor på gatorna där det var fritt från salt ... var jäkligt kul att med 295.orna bak kunna göra usvängar o 360 grades svängar enbart genom lätt gaspådrag:D:D:D Efter en stund blev det för kallt då jag inte trivs med "vinter astronaut dräkten och frånvaron av vinden i ansiktet" .
Klädseln och inkapsling av ansikte är anldeningen till att jag lade ner aktiv vinterkörning och bara tar någon kort tur ibland.
MEN hojsäsongen som började i tonåren har fortfarande inte tagit slut,den flyttar in i "mekar garaget" under vintern samt med några års mellanrum förflyttas till varmare breddgrader!:)

Anders.J

ClaesVaradero

New member
Har inte ställt in hojen än, måste ha missat det.

Ska snart klä på mig för att åka hem från jobbet, -15 och vinterväg.

Kör Varadero med fulldubbade däck, funkar bra.

Gruvar mig lite, ska flytta till Sollentuna och där är det väl bara salt som gäller. Får se hur man löser det.

Go`Jul

adrian_vg

New member
Gruvar mig lite, ska flytta till Sollentuna och där är det väl bara salt som gäller. Får se hur man löser det.

Massiva mängder WD40 på allt på hojen (utom bromsarna då, uppenbarligen) är vad du ska sikta på. Så gör jag. Funkar bra, men vissa rostangrepp får man räkna med ändå. Använd inte 5-56 vad du än gör, det kommer att käka upp däcken...