Nu har det gått ett halvt år och jag har fått fem påminnelser från SMC att jag inte betalt medlemsavgiften, är det någon som läser det här som kan stoppa detta slöseri, jag har ju klart deklarerat här att jag inte ska vara med längre.
Tyvärr har jag ett litet dåligt samvete för att jag inte längre stöttar en så bra organisation som SMC, fast jag vet att i praktiken klarar ni er utan mig. Jag kan delvis försvara mig själv med att jag inte längre är med i någon organisation alls, jag har slutat med alla, ja då förutom BMW klubben som ger mig rabatt + fördelar på försäkringen som jag inte kan få någon annanstans. SMC ska inte behöva känna sig särbehandlade, jag har gått ur föreningar/organisationer som Naturskyddföreningen, WWF, slutat alla prenumerationer på tidningar/tidskrifter och har inga som helst abonnemang på tv-kanaler och dylikt.
Till de av er som kör med floskler som "det kostar inte mer än en tankning", jo det gör det och dessutom används det argumentet av alla försäljare av abonnemang eller prenumerationer på 100-tals olika produkter. Skulle man gå på alla dom argumenten skulle det absolut inte finnas några pengar att tanka för, inte till mat o bostad heller.
Men snälla SMC, sluta skicka fler brev till mig, det är slöseri med pengar, tid och miljö.