MC-mässan, vad tyckte ni?

Swedie

Administrator
Personal
Vad tyckte ni var bra på mässan? Själv hitta jag en del fina hojar jag kan tänka mig puttra runt på. Moto Marsini såg trevliga ut fanns utanför A-hallen.

Sedan Ava MC's turbo ER-6 var inte fel den heller :cool:
 

Emo

Moderator
Vad tyckte ni var bra på mässan? Själv hitta jag en del fina hojar jag kan tänka mig puttra runt på. Moto Marsini såg trevliga ut fanns utanför A-hallen.

Sedan Ava MC's turbo ER-6 var inte fel den heller :cool:


Som vanligt mycket fina hojar att titta på, och ett rikt utbud av utrustning också. Det mesta var bra tyckte jag.

SMCs monter var lite anonym tyckte jag, den var lätt att missa eftersom det var dåligt skyltat... Hörde flera som inte hade sett den och alltså missat den
 

crv

New member
Hojmässan med sitt utbud var bra, kan bara hålla med att även jag fick leta för hitta SMC. Hoppas detta kommer att bli återkommande varje år i Stockholm. Jag tyckte det var bedrövligt förra året med köande och lite utställare. Men det bästa var att jag träffade så många hojvänner från hela Sverige.

Jag fastnade också för Moto Marsini, underbar design och dom såg ut att ha bra finish och detaljarbeten.

/Johan T
 

Bengt Allevad

New member
Själv sitter jag helt nöjd beträffande all hårdvara men den stora behållningen för mig är att träffa alla man kör ihop med, nu när säsongen ligger nere.

Och därvidlag fick jag verkligen mitt lystmäte:) :)

SMC-montern hade bra placering men på tok för anonym.
Risken finns att bara de som redan har kontakt med SMC letar sig dit.

I mitt tycke den viktigaste montern på utställningen måste synas mera.

Jag menar, att hojar i all ära, men får vi inte köra dem, är de inte till någon större nytta.
 

ÅkeS

New member
SMC-montern hade bra placering men på tok för anonym.
Risken finns att bara de som redan har kontakt med SMC letar sig dit.

I mitt tycke den viktigaste montern på utställningen måste synas mera.

Jag menar, att hojar i all ära, men får vi inte köra dem, är de inte till någon större nytta.[/QUOTE]

Kan bara instämma i ovanstående, I övrigt en riktigt bra mässa, bättre än på många år.
Skulle ochså vilja ha Bmw-klubbens monter lite mer framträdande.
/Åke
 

Strömma

New member
Vad tyckte ni var bra på mässan? Själv hitta jag en del fina hojar jag kan tänka mig puttra runt på...
Hittade faktiskt en hoj jag tyckte var rätt frän, nåt italienskt åbäke som stog i någon Sporthojs-monter. Hette april eller nåt (kan ju ha varit menat som ett skämt). Lite kul att dom är så osäkra på vad det är dom egentligen har byggt för hoj att dom måste skriva Sporthoj på väggen. Dock såg man inte till föraren i montern (man förstår ju iofs att han inte ville vara där), hade ju varit kul och se vad det är för tomte som ska köra den :D

Sedan träffade jag faktiskt Swedie i SMC montern med, om nu någon här vet vem det är. Kul att se och prata några ord med honom IRL nu när man har hängt på sporthoj.com ett tag. Han var inte alls sådär odräglig som jag föreställt mig, nej killen var kanontrevlig, hur nice som helst. Så nu får man väl hålla tummarna för honom kommande säsong, så killen med aprilskämtet får se och lära sig hur man kan köra hoj, host, öh.. :cool:

Passade också på att prata några ord med Jesper Christensen (aka Galne Dansken här på forumet), och även han var hur trevlig som helst :) Inte verkade han speciellt galen heller :rolleyes:


Nä, mässan var riktigt kul! Trevliga och glada människor och mycket att titta på. Ska jag klaga på något så var det väl lite för mkt fyrhjulingar för min smak bara. Men den största behållningen var som sagt att träffa trevligt folk och lite nya profiler, så jag bifogar väl den enda profilbilden jag lyckades ta...
 
Last edited:

Hoke

New member
Vi var där på torsdagen.
Bästa mässan på länge i mitt tycke, inga direkta nyheter eller så dock.
Många stånd var inte igång på torsdagens förmiddag heller -lite dåligt faktiskt.

De i informationen viste inte var SMC-montern(eller några andra montrar var för den delen) var och kartan i tidningen var ju tämligen värdelös då ståndens nummer inte fanns med på den.

När man väl hittade SMC-ståndet viste de inte hur och när man skulle kunna anmäla sig till tex Stockholms gruskrurser(distriktkurser iof) och kunde inte hänvisa till någon som viste heller. Det enda de sade var att det står på websidan, men där står ju inget :confused:
(tycke mig höra att Yasha skulle vara där, men tji dick man)

Det kändes som att mässan inte kommit igång riktigt, trots att det var en hel del folk där.

Det blir dock tummet upp då mässan ryckt upp sig lite från tidigare år! :)
 
Last edited:

Forsberg

New member
Detta var min första mässa, så jag har inte så mycket att jämföra med, men jag är riktigt nöjd! Upplägget i SMC-montern var även det bra, och tryck-och-pys-hojen gjorde nog sitt, både som blickfångare och förhoppningsvis som en liten inkörsport till våra kurser i sommar. Riktigt trevligt att snacka bankörning och kroppsställning med CSS-instruktören Paul! Jag hoppas att vi får möjlighet att ha en bättre monterplacering nästa år, då jag träffade många som inte sett montern överhuvudtaget.

Ni gör ett bra jobb, fortsätt så!
 

jan-olovj

New member
Mcmässan brukar vara väldigt trevlig att besöka men lite synd att den är i Stockholm. Den bästa platsen är ju i Göteborg:D
Jan-olov
 

Emo

Moderator
Mcmässan brukar vara väldigt trevlig att besöka men lite synd att den är i Stockholm. Den bästa platsen är ju i Göteborg:D
Jan-olov

Näääää det är bra att den är i Sthlm vartannat år, för oss som bor "norröver". Det är lååångt till Göteborg.
 

Marie

Banned
Mcmässan brukar vara väldigt trevlig att besöka men lite synd att den är i Stockholm. Den bästa platsen är ju i Göteborg:D
Jan-olov

Ja definitivt. Man får ju akut lappsjuka så snart man kämpat sig 4-5 mil nord/ost om en linje Uddevalla-Markaryd-Karlskrona.... Därbortom är det ju bara ödemark....
 

Mårdis

New member
Halvdan mässa

Sitter här hemma på min kammarer och försöker summera gårdagens besök på årets MC-mässa. Måste nog säga att den inte levde upp till mina förväntningar :( Tyckte att mässan känndes aningen rörig och utspridd. Svårt att hitta vissa utställare. Göteborgsmässan känns mera samlad och ordnad.
Jag vill därmed inte säga att mässan framöver enbart ska hållas i GBG, tvärt om är det bra att den växla plats för att får stor spridning på besökarna.
Jag tycker däremot att Älvsjömässan ska kolla hur GBG arrangerar och försöka ta efter vissa bitar.
SMC:s monter känndes lite skum. För få och för små skyltar. Sakanade den stora SMC-loggan som brukar hänga i taket och synas över allt. Det känndes nästan som om SMC hade blivit utknuffad i hallen för att ge plats åt "viktigare kunder" inne i de riktiga hallarna. Själva montern var dock snygg och personalen på plats var proffsig och hade ett trevligt bemötande, som alltid :) Ser fram emot nästa års mässa redan!
 

skyfarter

New member
Det var en bra mässa

Jag var på MC mässa i New York förra helgen och den var rätt värdelös om man jämför med den här. Dom sålde bara en massa fula tröjor och Hoss Boss var inte ens där bla.
 

steFAN

New member
Kan bara hålla med om den dåliga kritiken om smcs monter.....Den synas ju nästan inte alls!!!!!Mörk å dåligt skyltad...Mr Swedies var ljusare men tyvärr tom när jag passerade där på fredagen...
 

Swedie

Administrator
Personal
Kan bara hålla med om den dåliga kritiken om smcs monter.....Den synas ju nästan inte alls!!!!!Mörk å dåligt skyltad...Mr Swedies var ljusare men tyvärr tom när jag passerade där på fredagen...
Kunde inte vara i montern hela tiden tyvärr. Jobbade både hos SMC då och då, och hade olika affärsgrejer o ta hand om.

Personligen så håller jag med och påpekade (efter att montern var färdig) att det definitivt bör ha varit mycket större SMC skylt ovan montern som reklam för det hela.
 

Hasse

New member
rekommenderad läsning

Gillade mässan och alla kul och trevliga människor som tittade in även i
BMW;s klubbmonter.
Visst kanske SMC kunde haft större skylt MEN...

DET SVAR omTrafikförsäkringsskatten
som Idag har skickats av SMC som remissvar på regeringens promemoria
är desto mer glänsande !
Välformulerat med bra argumentation , med andra ord
förbaskat bra!
hasse
 

Strömma

New member
DET SVAR omTrafikförsäkringsskatten
som Idag har skickats av SMC som remissvar på regeringens promemoria
är desto mer glänsande !
Välformulerat med bra argumentation , med andra ord
förbaskat bra!
hasse
Jag håller helt och fullt med, jag tyckte det var strålande!
 

Yasha

New member
När man väl hittade SMC-ståndet viste de inte hur och när man skulle kunna anmäla sig till tex Stockholms gruskrurser(distriktkurser iof) och kunde inte hänvisa till någon som viste heller. Det enda de sade var att det står på websidan, men där står ju inget :confused:
(tycke mig höra att Yasha skulle vara där, men tji dick man)
Jag VAR ju där! Hela lördagen och söndagen!!! Men inte i SMC-montern. :p

SMC Sthlm var inte representerat med egen monter, men du kommer snart att kunna få tillgång till våra kurser. Inte ens jag vet när vi släpper anmälan till dem... :( Håll koll helt enkelt, och ha tålamod! :)

Jag tycker också att det var en anonym tillställning fr SMCs del vad gäller synligheten. Jag var iofs med i initialdiskussionen om monterplacering och utspridning, så jag blev besviken. Men vad som vär sämst var ändå at vi syntes för dåligt! Jag som jobbad epå mässan LETADE efter montern och såg den ändå inte på en gång. Men gammal och skumögd kanske inte hjälper till? *s*

Annars var det kul att ses! Mässor gillar jag inte, trångt och varmt och surrigt. Perfekt att jobba i en monter och kunna ta en repa då och då.
 
Last edited:

Esquire

New member
Jag tycker att mässan var bättre än senast den var i Stockholm (2004).

Däremot så kändes det bitvis en aning trångt. De ställen som serverade mat var underdimensionerade och att köa 20-30min för att köpa en ljummen hamburgare och en Pepsi som bara smakade färgsatt kolsyrevatten och sedan sitta på golvet och äta var inte direkt prisvärt (vilket pris som helst är för högt för det).

Min syster som följde med (och inte i övrigt är mc-intresserad) tyckte att hela inträdet vart värt sitt pris tack vare stuntshowen och Arméns Lejon. För övrigt så är hon maskulinitetsforskare och tyckte att en mc-mässa var intressant att besöka även ur en rent yrkesmässig synvinkel. :rolleyes:

De hojnyheter som jag åkt ner för att titta på tittade jag på. Framförallt Kawasakis nya Z 750 verkar vara både intressant och prisvärd. 12mån vagnsskadegaranti, ABS-bromsar, EURO 3 godkänd och en prislapp på bara kring 85000kr är starka argument i dagens Sverige.
 
Top